Nowe Renault Duster będzie rywalizować z Dacią. SUV ma wszystko trochę lepsze i jest sporo tańszy

21 godzin temu

Sprzedaż jednego modelu z różnymi znaczkami nie jest niczym nowym. Jednakże, w poprzednich generacjach Renault Duster było raczej rzadkością i trafiało na rynki, które są bardzo odległe od europejskiego pod względem swojego charakteru. Teraz jednak francuski producent notuje świetną sprzedaż swojego SUV-a, który trafia na kolejne rynki.

Zaskakująca strategia cenowa Renault

fot. Renault

Dacia Duster to niezwykle popularny samochód w naszej części Europy. W zeszłym roku rumuński producent wprowadził na rynek najnowszą generację swojego bestsellera. W niektórych krajach rumuński producent nie wyrobił sobie jednak tak mocnej marki jak np. w Polsce. Tam spółka macierzysta od dłuższego czasu oferuje bardzo podobny samochód pod własną marką. A to poszerza ich wspólny zasięg i jeszcze bardziej podkreśla sukces Dustera. Pozostaje on najlepiej sprzedającymi się samochodem grupy Renault w wielu formach od lat.

Francuski koncern od razu ogłosił więc, iż w przypadku najnowszej generacji, pojawi się ona także ze znaczkiem Renault. Trójka jest dużo bardziej zaawansowana technologicznie, wygląda lepiej i ma lepsze wyposażenie. I wyraźnie realizują swoje plany. Teraz SUV trafił do sprzedaży w Turcji, a choćby do Australii, która jest zupełnie nowym rynkiem dla tego modelu.

Choć samochód wygląda prawie tak samo jak oryginalna Dacia, na jego postrzeganie wpływa już sam znaczek Renault. Jesteśmy przekonani, iż kilka drobnych różnic przekonałaby wiele osób także w Polsce.

fot. Renault

Konkurencja dla Dacii

Sprzedaż Renault Dustera w Turcji jest o tyle zaskakująca, iż tam samochód dostępny jest już jako… Dacia. Oznacza to, iż będzie jego bezpośrednim konkurentem. W Australii z kolei samochód jest przedstawiany jako standardowa część oferty francuskiej marki.

Bardzo ciekawie kształtują się także ceny. W Australii dostępne są dwie wersje wyposażenia Evolution oraz Techno z silnikami 1.3 z czterema cylindrami oraz łagodnym mild hybrid 1.2. Wyposażenie także jest bogatsze niż w lokalnym Essence, a skrzynia biegów jest zawsze automatyczna. Mimo to, wersja 1.3 turbo 4×2 Evolution zaczyna się już od około 74 800 złotych. Wersje z napędem 4×4 są dostępne od 85 000 zł.

fot. Renault

Dacia zaczyna się od bardzo podobnych kwot, ale nie ma takiego wyposażenia w standardzie. Jest to więc bardzo wyjątkowa oferta. W wersji francuskiej SUV oferuje więc znacznie więcej, dopasowując się do lokalnych specyfikacji.

Idź do oryginalnego materiału