
W kontekście starszych modeli marki Skoda często mówimy o samochodach budżetowych. Zdarzało się, iż czeski producent nie decydował się na skomplikowane systemy, czy materiały premium. Te auta miały być przede wszystkim proste, niezawodne… a przez to również tanie. I być może nie wszędzie takie podejście musiało się podobać, natomiast akurat w Polsce przysporzyło Skodzie mnóstwa fanów.
Spis treści:
- Crossover, czyli połączenie wszystkiego w jedną całość
- Nie udaje samochodu z wyższej półki
- Silniki i ceny
Skoda uwielbiana przez Polaków
W kontekście tego typu samochodów zawsze trzeba zadać sobie pytanie, czego kierowca tak naprawdę oczekuje. jeżeli dla kogoś liczą się materiały premium, najnowsze i najbardziej rozbudowane systemy, czy infotainment… to nie jest opcja dla niego. To nie jest samochód dla fanów „bajerów” i „świecidełek” w każdym zakamarku. Skoda Yeti powstała w zupełnie innym celu i z zupełnie innym przeznaczeniem. To prosty crossover, niezawodny, przestronny i stosunkowo tani. I wielu Polaków powie, iż niczego innego nie potrzebuje.
fot. SkodaSkoda Yeti w pewnym sensie przypomina połączenie SUV-a, minivana i małego auta dostawczego, użytkowego. Oryginalne nadwozie sprawia, iż samochód jest niezwykle praktyczny i funkcjonalny. Jak na swój nie największy rozmiar, Yeti jest przestronne i ma spory bagażnik. Jak przeczytałem w jednej z opinii, Skoda „nie udaje auta z wysokiej półki”. I należy to docenić – jest to samochód prosty, ale zarazem niezawodny i praktyczny. Idealnie nadaje się do ruchu miejskiego, czy podmiejskiego – do pracy i dla rodziny. Zastosowano tutaj pewne kompromisy, jednak większość kierowców zamiast na nie narzekać, doceni niższą cenę.
Ile dzisiaj kosztuje?
Zdecydowana większość egzemplarzy na polskim rynku wyposażona jest w manualną skrzynię biegów. W zależności od wersji, Skoda Yeti może mieć napęd na przednią oś, bądź na cztery koła. Ta druga opcja jest bardzo pożądana i gwałtownie znika z portali z ogłoszeniami. Benzynowe silniki miały pojemności od 1.2 do 1.8 i moc od 110 do 160 koni. Diesel to 1.6 i 2.0 o mocy od 105 do 150 koni. O poziomie bezpieczeństwa świadczy test Euro NCAP, gdzie Yeti uzyskało maksymalną ocenę.
fot. SkodaCeny roczników 2010-2012 rozpoczynają się dziś w okolicach 15 tysięcy złotych. Nie ma tutaj większego problemu z tym, aby znaleźć konkretne egzemplarze z zadowalającym przebiegiem, np. 150-170 tysięcy kilometrów. Szczególnie zważywszy na fakt, iż wiele sztuk wystawionych na sprzedaż ma dziś przebieg przeszło 300 tysięcy kilometrów. To pokazuje też trwałość tej konstrukcji. Oczywiście przy założeniu, iż kierowca potrafi o nią odpowiednio zadbać.
Zdjęcia: Skoda

2 godzin temu













