
Honda Civic to absolutna klasyka i legenda polskich dróg. Jak to się mówi: nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym. Arcydzieło japońskiego producenta odniosło w Europie, również w Polsce, ogromny sukces. Niewielki hatchback z wybitnymi silnikami stał się samochodem dla mas. Jeździli nim wszyscy… i wszyscy go kochali. Dziś ceny starszych egzemplarzy są na tyle niewielkie, iż trudno się nimi nie zainteresować. Chociażby w kontekście auta na dojazdy do pracy, czy do poruszania się po mieście.
Spis treści:
- Honda Civic V, VI i VII
- Model, który stał się legendą
- Aktualne ceny
Honda, która stała się legendą
Historia jest w tym przypadku o wiele dłuższa, niż wielu osobom mogłoby się wydawać. Pierwsza Honda Civic trafiła bowiem na rynek w odległym 1972 roku. W Polsce ogromny sukces odniosła piąta generacja modelu, produkowana w latach 1991-1996. Tak zwane „jajko” zachwycało swoim wyglądem i do dzisiaj ma wielu fanów. Jest to samochód wykorzystywany m.in. w amatorskich rajdach samochodowych, czy wyścigach. Kochają go też fani tuningu. Civic piątej generacji przez cały czas wykorzystywany jest na tak szeroką skalę, iż praktycznie nie da się znaleźć go na rynku aut używanych. Te sztuki, które się tam pojawiają, znikają niemal od razu. Civic V stał się klasykiem i aktualne ceny również to potwierdzają.
fot. HondaW przypadku szóstej generacji… na dobrą sprawę można by powtórzyć wszystko to, co napisałem wyżej. Honda Civic miała już wówczas określoną renomę. VI przetrwała na rynku do dzisiaj i jest wykorzystywana w najróżniejsze sposoby… do najróżniejszych projektów – rajdowych, wyścigowych, tuningowych itd. Jednak w tym przypadku nieco lepiej prezentuje się cena – to już okolice 5 tysięcy złotych. A wybór rzeczywiście staje się nieco szerszy.
Czy ta cena to żart?
Siódma generacja jest dziś najtańszą. O ile te dwie poprzednie dziś mają już status klasyków i cena zamiast spadać zaczyna rosnąć, Civic VII wciąż traktowany jest jako tanie daily. Oczywiście i ta wersja była… i jest przez cały czas masowo wykorzystywana w sporcie i tuningu. Chodzi tutaj o japońską jakość, technologię i niezwykłe zaawansowanie w kwestii silnika. Te jednostki są w stanie wytrzymać niemal wszystko. Civic to samochód bezawaryjny, solidny, ale przy okazji całkiem szybki i dynamiczny. Do tego znakomicie się prowadzi i zawsze wyglądał zdecydowanie lepiej na tle modeli konkurencyjnych, które wychodziły w podobnym okresie.
fot. HondaWspomniałem o tym, iż Honda Civic siódmej generacji jest dziś najtańszą opcją i rzeczywiście – ceny ruszają dziś już w okolicach 2 tysięcy złotych. Na tym na dobrą sprawę należałoby zakończyć całą dyskusję. jeżeli samochód kosztuje 2, czy 3 tysiące złotych i jest sprawny, nie powinniśmy wymagać niczego więcej. A kiedy tym samochodem jest Civic, mamy przed sobą prawdziwą okazję. W przypadku wspomnianych trzech generacji, mowa o autach, które mają już przeszło 20, a choćby przeszło 30 lat. Wciąż są jednak na rynku – przetrwały i ludzie przez cały czas chętnie je kupują. To pokazuje, z czym mamy tutaj do czynienia.
Zdjęcia: Honda

1 godzina temu













