Świetny używany SUV w promocyjnej cenie może być hitem. Ma wiele cech, które Polacy uwielbiają

2 godzin temu

Na pozór nie jest to SUV, który cieszy się na rynku największą popularnością. W naszej części Europy nie odniósł być może największego sukcesu, choć nie oznacza to, iż nie warto się nim zainteresować. Dziś bowiem ceny używanych egzemplarzy są wyjątkowo atrakcyjne. Analizując kolejne cechy tego modelu gwałtownie można dojść do wniosku, iż Polacy powinni go docenić. Dlaczego?

Spis treści:

  • Druga generacja wszystko zmieniła
  • Kapitalne opinie i oszczędne silniki
  • Aktualne ceny zachwycają

SUV, który dziś może okazać się świetnym wyborem

Pierwsza generacja modelu Ford EcoSport pojawiła się na rynku w 2003 roku. W gruncie rzeczy nie powinniśmy zwracać na tę konstrukcję większej uwagi. Była ona bowiem oferowana wyłącznie w Ameryce Południowej i Środkowej i wyglądała jak jakiś kanciasty, przerośnięty brat starej Fiesty. Sytuacja zmieniła się diametralnie w roku 2012, kiedy to zaprezentowano drugą generację. Od tego momentu był to już samochód globalny i wyraźnie wskazywał na to nowoczesny design. SUV segmentu B błyskawicznie zaczął zyskiwać zainteresowanie.

fot. Ford

EcoSport nie przetrwał – dziś nie jest już produkowany. Natomiast ma to bardziej związek z polityką Forda, niż ze złymi wynikami sprzedaży. Gdyby rzeczywiście SUV nie osiągał zadowalających wyników, nie doczekałby 2022 roku. W Polsce samochód jest znakomicie oceniany – dziś ma średnią ocenę na poziomie 4.7 na 5. Na portalu „Autocentrum” 95% kierowców zapytanych o zdanie twierdzi, iż kupiliby EcoSport ponownie, gdyby znów stanęli przed wyborem. Wśród głównych zalet wymienia się tam m.in. układ jezdny oraz wyciszenie.

Idealny kompromis

Ford EcoSport jest komfortowy i dobrze wyposażony. Jak na swój rozmiar jest też przestronny i ma w miarę duży bagażnik. Jest to idealny kompromis – z jednej strony to przecież SUV, z drugiej jednak przez cały czas zachowuje jakieś cechy auta miejskiego. Bez względu na to, w jakich okolicznościach chcielibyśmy z niego korzystać, EcoSport da sobie radę. Zwłaszcza, iż był też produkowany z napędem na cztery koła. Benzynowe silniki to 1.0 oraz 1.5 o mocy od 95 do 140 koni mechanicznych. Diesle to z kolei 1.5 o mocy od 95 do 125 koni. Jednostki te mają opinię bardzo oszczędnych.

fot. Ford

Dzisiaj na rynku samochodów używanych, wśród najtańszych egzemplarzy dominują te z roczników 2015-2016. Samo to jest dobrą informacją, bo mamy tutaj do czynienia ze stosunkowo młodym samochodem. Ceny startują zaś w okolicach 25 tysięcy złotych. Warto dodać, iż mowa tutaj o konstrukcjach, których przebieg to okolice 150 tysięcy kilometrów, albo choćby mniejszy. Dla wielu osób taki wybór może okazać się dziś strzałem w dziesiątkę.

Zdjęcia: Ford

Idź do oryginalnego materiału