Suzuki GSX1000GX. Opis, dane techniczne, zdjęcia [EICMA 2023]

10 miesięcy temu

Pierwszy crossover ze stajni Suzuki – GSX1000GX, szlaku może nie przeciera, ale z całą pewnością wchodzi z buta do segmentu zdominowanego przez BMW i Ducati. Sprzęt robi wrażenie dopracowaniem i wyposażeniem.

Suzuki z dumą prezentuje nowy model – pierwszy crossover w ofercie firmy, wyznaczający całkiem nowe standardy i kierunki dalszego rozwoju motocykli. Dzięki mocnemu silnikowi nowe Suzuki GSX-S1000GX gwarantuje osiągi porównywalne z superbike’ami, a elektronicznie sterowane zawieszenie odpowiada za precyzyjne prowadzenie i niesamowity komfort jazdy. Bogaty pakiet systemów zwiększających bezpieczeństwo, a także niezwykła dbałość o detale to odpowiedź na potrzeby klientów zainteresowanych najwyższej klasy motocyklem sportowo-turystycznym.

Już na pierwszy rzut oka GX wyróżnia się dłuższymi skokami zawieszenia, zwiększonym prześwitem oraz wygodną, wyprostowaną pozycją za kierownicą. Połączenie elektronicznego sterowanego zawieszenia SAES oraz wykorzystanie nowego i rozbudowanego pakietu systemów Suzuki Road Adaptive Stabilization (SRAS) sprawia, iż nowy GSX-S1000GX jest niezwykle komfortowy i znakomicie prowadzi się w każdych warunkach.

SUZUKI GSX-S1000GX w uproszczeniu

  • Motocykl napędza mocny, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik, z rozrządem DOHC, o pojemności 999 cm3, mocy 152 KM (przy 11 000 obr/min) i maks. momencie obr. 106 Nm (przy9 250 obr/min)
  • Płaska krzywa momentu obrotowego i sposób oddawania mocy zmniejsza zmęczenie i jednocześnie gwarantuje sportowe osiągi.
  • Układ wydechowy 4-2-1 dostrojono tak, aby zapewnić mocne i charakterystyczne brzmienie.
  • Elektronicznie sterowane przepustnice pomagają osiągnąć płynną pracę silnika.
  • Profile krzywek wałków rozrządu (ssących i wydechowych) zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy osiągami, a płynnością pracy silnika.
  • Kompaktowe, lekkie podwozie zaprojektowano, aby zapewnić maksymalną kontrolę i komfort jazdy na długich dystansach, na drogach z nawierzchniami niemal każdego rodzaju.
  • Aluminiowa rama grzbietowa z dwoma masywnymi belkami gwarantuje znakomite prowadzenie i komfort jazdy.
  • Aluminiowy wahacz wykorzystujący w swej konstrukcji wiedzę specjalistów zajmujących się motocyklami sportowymi zapewnia doskonałe prowadzenie. Dzięki niemu GSX-S1000GX zachowuje doskonałą stabilność podczas szybkiej jazdy na autostradach i w zakrętach, bez względu czy motocykl jedzie bez ładunku lub został obciążony bagażami i jazda odbywa się z pasażerem.
  • Szeroka kierownica to wygodna pozycję oraz mniejsze zmęczenie podczas dalekich turystycznych wyjazdów albo przy jeździe w sportowym stylu.
  • Opony Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 (120/70ZR17 z przodu; 190/50ZR17 z tyłu) wybrano dlatego, by zapewniały jak najlepszy komfort jazdy, znakomitą przyczepność oraz gwarantowały precyzję i stabilność.
  • 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo typu monoblock, w połączeniu z dwiema pływającymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm w przednim kole zapewniają niezwykłą skuteczność i precyzję hamowania.
  • Zaawansowane technologicznie, elektronicznie sterowane zawieszenie Suzuki (SAES) to przedni widelec upside-down Hitachi Astemo (SHOWA) SFF-CA i pojedynczy tylny amortyzator typu BFRC-lite.
  • Suzuki Floating Ride Control (SFRC) poprawia zwrotność motocykla i komfort jazdy, pomagając utrzymać stabilność wzdłużną podczas jazdy na długich nierównościach drogi.
  • Układ Smart TLR Control integruje system kontroli trakcji Suzuki (STCS) z systemami Lift and Roll Torque, gwarantując tym samym lepszą kontrolę nad pojazdem w różnych warunkach.
  • Adaptacyjna stabilizacja jazdy Suzuki (SRAS) włącza się automatycznie podczas jazdy po bruku lub innych nierównych nawierzchniach.
  • Elektroniczne ustawienie wstępnego napięcia tylnego zawieszenia (4 tryby) pozwala jeszcze lepiej dopasować charakterystykę zawieszenia do obciążenia motocykla.
  • System Motion Track kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym. Zwiększa tym samym poziom bezpieczeństwa i pomaga motocykliście utrzymać precyzyjny tor jazdy bez obawy zablokowania koła podczas jazdy w zakręcie.
  • System Slop Dependent Control zapobiega unoszeniu tylnego koła podczas hamowania na stromych zjazdach.
  • Motocykl jest wyposażony w duży, kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 6,5 cala, którego szybka została pokryta powłokami: odporną na zarysowania i antyrefleksyjną.
  • Łączność ze telefonem jest możliwa po zainstalowaniu bezpłatnej aplikacji SUZUKI mySPIN zapewniającej łatwy i szybki dostęp do kontaktów, map, muzyki, telefonu oraz kalendarza.
  • Elementy redukujące wibracje, takie jak kierownica zamocowana w gumowych tulejach i pokryte gumą podnóżki sprawiają, iż jazda na Suzuki GSX-S1000 GX jest przyjemna i nie męczy choćby w długich trasach.
  • Siedzisko kierowcy i pasażera ma nową konstrukcję, co zwiększa komfort podczas długich podróży.
  • Duża turystyczna szyba ma 3-stopniową regulację wysokości. Znakomicie chroni kierowcę, zapewniając większy komfort i mniejsze zmęczenie podczas jazdy na długich dystansach.
  • Nowoczesny design i agresywna stylistyka nawiązują do osiągów superbike’ów, co w połączeniu z wyprostowaną pozycją za kierownicą oraz zawieszeniem z długim skokiem dają motocykl stworzony do komfortowych podróży w szybkim tempie.

Suzuki GSX1000GX – zdjęcia

Idź do oryginalnego materiału