
Takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Producent wyszedł z założenia, iż wariant wysokoprężny powinien być tańszy. Dzięki temu popularny SUV z dieslem kosztuje mniej do alternatywnej wersji benzynowej. Warto zapoznać się z tą propozycją, ponieważ wygląda naprawdę ciekawie na tle konkurencji.
Alfa Romeo zaskoczyło
Pikanterii dodaje fakt, iż taką ofertę przygotowała marka premium – włoska, ale jednak. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki jest tego powód. Niewykluczone, iż produkcja dobrze znanej i prostej jednostki spalinowej jest na tym etapie rozwoju bardzo tania. Tak czy inaczej, klienci mogą na tym sporo skorzystać.
SUV Premium z dieslem może być propozycją dla szerokiego grona kierowców. To model kompaktowy, dlatego ma zadatki na przyjaciela rodziny. Nadaje się zarówno do miasta, jak i na trasę. Ponadto, jest bardzo ekonomiczny.
Alfa Romeo Tonale Diesel – przód, fot. Alfa RomeoTo Alfa Romeo Tonale, czyli jeden z najnowszych reprezentantów producenta z Włoch. Niektórzy nie wiedzą, iż jest konstrukcyjnym krewnym Jeepa Compassa poprzedniej generacji. To oznacza stosunkowo siermiężne technologie, ale też naprawdę solidny napęd, który należy do najmocniejszych stron prezentowanego samochodu.
Poza tym, SUV Alfa Romeo prezentuje się bardzo okazale. To bez wątpienia jeden z najładniejszych modeli w swoim segmencie. Wąskie reflektory i trójkątny grill tworzą jego tożsamość. Z tyłu dominują minimalistyczne lampy w tym samym stylu. Karoseria jest zgrabna i spójna stylistycznie.
Popularny SUV z dieslem łamie stereotypu
Nie jest tajemnicą, iż Alfa Romeo od lat boryka się z opinią dotyczącą awaryjności. choćby starsze modele, jak 159 udowadniają, iż na tym etapie jest to krzywdzące dla producenta. Pod względem jakości i usterkowości mieści się w średniej, bez względu na segment.
SUV Premium z dieslem jest tego kolejnym dowodem. Sprawdzone rozwiązania sprawiają, iż nie kryje żadnych technologicznych niespodzianek. Może nie jest to najlepiej spasowany samochód na rynku, ale zastosowany w nim napęd to czołówka pod względem niezawodności.
Alfa Romeo Tonale Diesel – tył, fot. Alfa RomeoPod maską znajduje się diesel o pojemności 1,6 litra. To znana i lubiana konstrukcja z rodziny MultiJet, która wytwarza 130 koni mechanicznych i 320 niutonometrów. Taki sam silnik można znaleźć choćby w Fiacie Tipo, co akurat nie przeszkadza. Im szerzej stosowany, tym łatwiej o części zamienne.
Alfa Romeo Tonale z tym silnikiem posiada bazowo sześciobiegową przekładnię automatyczną, która przenosi moc na przednią oś. Taki zestaw umożliwia osiąganie 100 km/h w 10,9 sekundy i rozpędzanie do 195 km/h. Jednocześnie zużywa zaledwie 5,5 litra w cyklu mieszanym.
Ile kosztuje popularny SUV z dieslem?
Pamiętajmy, iż jest to kompaktowy model klasy premium, co też ma znaczenie. Mimo tego, cena z konfiguratora wynosząca 161 800 zł wydaje się umiarkowana, biorąc pod uwagę to, co oferuje. Przypomnijmy, iż tyle kosztuje egzemplarz ze 130-konnym silnikiem wysokoprężnym i automatem.
Alfa Romeo Tonale Diesel – wnętrze, fot. Alfa RomeoAlternatywę stanowi 170-konny benzyniak 1.5 T4, który ze skrzynią automatyczną i takim samym wyposażeniem stanowi wydatek 169 800 zł. No właśnie, wyposażenie. Podstawowa wersja Alfa Romeo Tonale oferuje m.in.:
- biały lakier
- 17-calowe felgi aluminiowe
- reflektory i tylne lampy full LED
- skórzaną kierownicę
- oświetlenie nastrojowe
- wirtualne zegary (12,3 cala)
- adaptacyjny tempomat
- kamerę cofania
- dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala)
- przednie i tylne czujniki parkowania
SUV Premium z dieslem idealnie nadaje się do komfortowej eksploatacji. Stosunek ceny do wyposażenia i napędu jest zaskakująco korzystny. Dla porównania, Hyundai Tucson w podobnej konfiguracji kosztuje 173 000 zł – i to po uwzględnieniu promocji.

1 tydzień temu













