Sezon 2025 okazał się wyjątkowo udany dla Maserati GT2. Model, którym marka z Modeny wróciła do rywalizacji w wyścigach samochodów z nadwoziem zamkniętym, dołożył kolejne trofea do dorobku Maserati Corse i potwierdził swoją konkurencyjność na europejskich torach.
Najważniejszym osiągnięciem był tytuł mistrzowski w klasie Am serii GT2 European Series powered by Pirelli, zdobyty przez Philippe’a Prette’a z zespołu LP Racing. Kierowca Maserati GT2 wygrał 10 z 12 wyścigów sezonu i obronił mistrzostwo wywalczone rok wcześniej. Oficjalne wręczenie nagrody odbyło się 22 listopada podczas gali SRO Motorsports Group Awards w Wenecji.
Maserati GT2 z nowymi programami na sezon 2026
W 2026 roku obecność Maserati w wyścigach GT zostanie rozszerzona. Samochody GT2 producenta z Modeny zadebiutują w nowym sezonie GT2 European Series, a pierwsza runda zaplanowana jest na tor Monza pod koniec maja. Równolegle Maserati dołączy do projektu SRO GT Academy, który wprowadza nową klasę Silver.
Zwycięzca tej klasy otrzyma możliwość startów w GT World Challenge Europe – Endurance Cup od sezonu 2027, co czyni program istotnym krokiem w rozwoju młodych kierowców i zespołów prywatnych.
Debiut w USA i rozszerzenie homologacji
Kolejną nowością jest dopuszczenie Maserati GT2 – oraz ekstremalnego MCXtrema – do startów w amerykańskiej serii International GT w kategorii GTX. Kalendarz obejmuje m.in. Sebring, Road America, Watkins Glen, Laguna Seca oraz Circuit of the Americas, co znacząco zwiększa globalny zasięg programu wyścigowego Maserati.
Rozszerzenie zakresu startów było możliwe dzięki wprowadzeniu pakietu Endurance Pack, który pozwala GT2 rywalizować w większej liczbie serii i formuł wyścigowych.
Sezon szczególny dla historii marki
Nadchodzący rok będzie dla Maserati wyjątkowy także z powodów symbolicznych. W 2026 roku marka będzie obchodzić 100-lecie swojego debiutu w motorsporcie, który miał miejsce podczas wyścigu Targa Florio w 1926 roku, gdy Maserati Tipo 26 wygrało swoją klasę.
Po udanym sezonie 2025 Maserati GT2 wchodzi w kolejny etap programu wyścigowego jako jeden z kluczowych modeli w klasach GT, z ambicją dalszego rozwoju zarówno w Europie, jak i poza nią.













