
Czy ten SUV zyskał tak ogromną popularność tylko ze względu na cenę? Takie określenie byłoby wobec niego jednak dosyć krzywdzące. Oprócz tego, iż był śmiesznie tani na tle konkurencji, był też praktyczny i funkcjonalny. Był dobry zarówno jako samochód rodzinny, jak i użytkowy. Niemal natychmiast stał się wielkim hitem a kolejne egzemplarze w mgnieniu oka zaczęły znikać z salonów. Dziś możemy określić go mianem absolutnego fenomenu.
Spis treści:
- Dacia – punkty zwrotne w historii
- Duster – nowy król
- Dlaczego Polacy się na niego rzucili?
- Aktualne ceny
SUV, który na zawsze zmienił polski rynek
Historia marki Dacia w kontekście produkcji samochodów sięga 1966 roku. Niektórzy początki firmy datują na 1943 rok – jednak wówczas nie chodziło o samochody, a o silniki do samolotów. Punkt zwrotny nastąpił w roku 1999, kiedy to markę przejęło Renault. Wówczas znaczenie rumuńskiego producenta znacznie wzrosło. Miały powstawać tam samochody z przeznaczeniem przede wszystkim na rynek Europy Środkowej i Wschodniej. Kolejny istotny moment to rok 2010 – wówczas rozpoczęła się produkcja SUV-a, który niedługo stał się fenomenem.
fot. Dacia Media WebsiteDacia Duster to SUV segmentu C, a więc przedstawiciel najbardziej popularnej gałęzi rynku. W zależności od wersji, samochód miał silniki o pojemności od 1.2 do 1.6 i moc w okolicach 100 koni mechanicznych. Pojawiła się wersja z napędem na przednią oś, ale również takie z napędem na cztery koła. Jednostki te cieszyły się bardzo dobrymi opiniami – z jednej strony moc przez cały czas była na akceptowalnym poziomie, z drugiej spalanie krążyło w okolicach 6, czasami choćby 5 litrów. Oprócz tego, iż samochód był niezwykle praktyczny i funkcjonalny… był też tani. A to w naszej części Europy przyniosło mu wręcz spektakularny sukces.
Musiało się udać
Pojawienie się Dacii Duster na rynku kompletnie zmieniło zasady gry. Stosunek ceny do jakości w przypadku rumuńskiego SUV-a sprawił, iż ludzie wręcz masowo zaczęli wykupywać kolejne sztuki z salonów. W 2017 roku zaprezentowano generację drugą, w 2023 roku trzecią. Duster nabrał zupełnie nowych kształtów – to piękny, nowoczesny SUV, który w tym względzie niczym nie odstaje od konkurencji. przez cały czas jest niezwykle praktyczny, o wiele lepiej wyposażony i dostępny z napędem na cztery koła. W najmocniejszej wersji hybrydowej generuje 140 koni mechanicznych mocy… przy spalaniu rzędu 5 litrów na 100 kilometrów. Przede wszystkim – Duster przez cały czas pozostaje opcją budżetową.
fot. Dacia Media WebsiteCeny nowej Dacii Duster startują w tym momencie od 97 600 zł. Wszystko, co poniżej 100 tysięcy złotych, zasługuje w tym segmencie na słowa uznania. jeżeli ktoś szuka wśród egzemplarzy używanych, z całą pewnością znajdzie coś dla siebie. jeżeli Duster już na samym wstępie był tani, dzisiaj jego ceny są tym bardziej atrakcyjne. Pierwszą generację jesteśmy w stanie znaleźć już w okolicach 15 tysięcy złotych. jeżeli natomiast chodzi o drugą (od 2017 roku), szeroki wybór rozpoczyna się w okolicach 30 tysięcy.
Zdjęcia: Dacia Media Website

1 godzina temu










