Takiej premiery dawno nie było. Scania w oparciu o sprawdzone technologie i nowoczesne oprogramowanie sterujące wprowadza nowy silnik, poszerzając zakres stosowania napędu Super. Jest nim 5-cylindrowa rzędówka o pojemności 10,6 l i mocy maksymalnej 430 KM (2200 Nm) zaprojektowana na bazie znanego z napędów Super 13-litrowego, 6-cylindrowego silnika. Podobnie jak jego poprzednik, czyli 5-cylindrowy silnik o pojemności 9 l, został on wyposażony w dwa wałki wyrównoważające, a dodatkowo – w układ zmiany fazy rozrządu oraz specjalne oprogramowanie sterujące wtryskiem paliwa. Rozwiązania te zintegrowano ze sobą m.in. w celu uzyskania równomiernej pracy w pełnym zakresie obrotów. W efekcie 5-cylindrowy silnik gładko wchodzi na obroty niczym rasowy 6-cylindrowiec osiągając m.in. wysoką moc hamulca silnikowego, który odegra istotną rolę wraz z nadejściem normy Euro 7.
Parametry takie jak moc maksymalna i moment obrotowy pozwalają przypuszczać, iż Super 11 sprawdzi się w transporcie lekkich ładunków (objętościowych), a także gazów, zwłaszcza iż jest on lżejszy od 13-litrowego o około 85 kg. Nie zmienia to faktu, iż nowy 5-cylindrowiec został przystosowany do napędzania 44-tonowych zestawów, jednak największe zalety, czyli niskie zużycie paliwa oraz AdBlue (o 2% mniejsze od zużycia silnika DC13), pokazuje pracując pod średnim obciążeniem.
Więcej na temat supernowości z Södertälje przedstawimy niedługo na łamach „Polskiego Trakera”, opisując m.in. pierwsze jazdy testowe ciągnikami siodłowymi o mocy 430 i 390 KM. Na filmie, który jest dostępny na naszym facebooku i
, dźwięk zarejestrowany był na postoju, ale w trakcie jazdy Super – jedenastka okresowo brzmi jak najmocniejsze jednostki napędowe marki Scania.





