Subaru otwiera nowy rozdział w swojej historii. Oto w pełni elektryczny 5-osobowy SUV, który wyróżni się w tłumie innych elektryków. Chyba iż postawimy go obok Toyoty bZ4X.
Subaru Solterra powstało we współpracy z Toyotą
Jego stylistyka nie powinna więc być dla nikogo zaskoczeniem. Różnice pomiędzy Toyotą bZ4X a Subaru Solterra, zarówno pod względem estetycznym, jak i mechanicznym, są niewielkie. Solterra ma agresywniejszy przód z wyraźnymi wlotami powietrza i okrągłymi światłami do jazdy drogowymi.
Tylne światła są prawie kopią tych z Toyoty, z sygnaturą świetlną charakterystyczną dla marki Subaru. Producent nie zdecydował się jednak na ich połączenie LED-owym paskiem, jak to ma miejsce w przypadku Toyoty bZ4X.
Wymiary także są takie same, jak w Toyocie
Auto mierzy 4690 mm długości, 1860 mm szerokości i 1650 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.
Subaru Solterra ma napęd na 4 koła
I wykorzystuje parę silników elektrycznych, po jednym na każdą oś. Ich łączna moc sięga 218 KM. System AWD z pakietem X-Mode, czyli serią ustawień do jazdy po różnych nawierzchniach, jest dodatkowo wsparty przez nową funkcję Grip Control, która zapewnia dodatkową stabilność przy większej prędkości.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 71,4 kWh dostarcza energii na pokonanie ok. 460 km – według japońskiej normy WLTC. Później można skorzystać z ładowarki o mocy 150 kW. Napełnienie baterii do poziomu 80% zajmie ok. 30 minutach.
Przewidziano również wersję z napędem na przód i z jednym silnikiem o mocy 204 KM. Jej zasięg wynosi do 530 km. Podobnie jak w Toyocie w ramach wyposażenia opcjonalnego Subaru Solterra może otrzymać solarny dach.
Wnętrze z dużym ekranem dotykowym systemu multimediów prezentuje się tak:
Subaru Solterra zadebiutuje w salonach na całym świecie m.in. w Japonii, USA oraz na Starym Kontynencie. Cenę elektryka w Europie poznamy bliżej premiery, która nastąpi w połowie 2022 roku.
Zdjęcia: motor1.com