Stylowy koreański SUV za niecałe 20 tysięcy złotych. To okazja. Nie każdy zna dziś ten model

8 godzin temu

SUV może być ładny, stylowy, elegancki i funkcjonalny, ale jednocześnie niezbyt drogi. Wiele w tej kwestii zależy oczywiście od samej marki i od jej profilu. Ot – trudno sobie wyobrazić budżetowego SUV-a od Mercedesa. Niemiecką markę – i nie tylko ją – kojarzymy jednak z czymś zupełnie innym. Natomiast są też producenci, którzy potrafią tworzyć świetne samochody na co dzień, dla wszystkich, ale jednocześnie na każdą kieszeń.

Ten SUV ma wszystko, aby zachęcić

SsangYong Rexton pojawił się na rynku w 2001 roku. Pierwotny zamysł był taki, aby był to SUV klasy średniej, natomiast z biegiem czasu jego charakterystyka nieco się zmieniała. Rexton przekształcił się w SUV-a klasy wyższej. Jednocześnie został flagowcem – największym, topowym i najbardziej luksusowym samochodem tego segmentu w ofercie południowokoreańskiego producenta. Automatycznie… był wciąż przystępny cenowo. Być może w ofercie SsangYonga zaliczał się do górnej półki cenowej, jednak globalnie cena – w porównaniu do konkurencji – była bardzo uczciwa.

fot. KG Mobility

Od samego początku SsangYong Rexton zbierał bardzo dobre oceny. Na portalu „Autocentrum” wynosi ona około 4,4 na 5 w kolejnych generacjach. Opinie w przeważającej większości są bardzo pozytywne. Ludzie doceniają go za przestrzeń w środku, silniki, karoserię… czy właśnie za stosunek ceny do jakości. Mówi się wprost, iż to idealne połączenie najlepszych cech innych segmentów. To taki SUV, którym z przyjemnością można poruszać się po mieście, ruszyć w długą trasę, ale też automatycznie można bez większego strachu wjechać w teren, za co odpowiada napęd na cztery koła.

Warto się nim zainteresować?

Należy podkreślić, iż Rexton bardzo dobrze wypadał we wszelakich testach bezpieczeństwa. Ludzie doceniali go też za bogate wyposażenie. Co z silnikami? Tu jest naprawdę całkiem nieźle. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy zakres pojemności od 2,3 do 3,2 litra i moc od 140 do 220 koni mechanicznych. Nieco większy wybór na przestrzeni lat był jednak wśród jednostek dieslowskich. Były to w większości silniki dosyć duże i mocne. Najsłabszy wariant na przestrzeni lat generował 120 koni mechanicznych, ale nie brakowało też takich po 160, czy 180 koni. Oczywiście duże i w większości mocne silniki musiały też przekładać się na spalanie. Nie spodziewajmy się tu wartości po 4, czy 5 litrów. Natomiast tak czy inaczej wiele osób jest tym spalaniem mile zaskoczona, biorąc pod uwagę to, co wspomniałem przed momentem i gabaryty Rextona.

fot. KG Mobility

Ile dziś kosztuje świetny, jakościowy SUV od SsangYonga? Znajdziemy ten samochód za mniej, niż 20 tysięcy złotych. Mowa tutaj oczywiście o egzemplarzach sprzed 2010 roku, raczej z przebiegiem powyżej 150 tysięcy kilometrów. Do 30 tysięcy złotych wybór jest już zdecydowanie większy. To ceny porównywalne do jakościowych SUV-ów europejskich z podobnych roczników. Tu jednak mówimy o samochodzie klasy wyższej, prawdziwym flagowcu.

Zdjęcia: KG Mobility

Idź do oryginalnego materiału