Stellantis wprowadza kolejne ważne zmiany do swoich firm. To cały czas „efekt 1 grudnia”

2 godzin temu

Kiedy Carlos Tavares dość niespodziewanie zrezygnował ze swojej funkcji prezesa Stellantis, koncern wprowadził okres przejściowy. I choć wciąż nie poznaliśmy jego następcy, Specjalny Komitet Rady Dyrektorów ogłosi go jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Tymczasem, poznaliśmy kolejne ważne zmiany na stanowiskach szefów trzech marek wchodzących w skład portfolio giganta.

Stellantis z kolejnymi zmianami w swoich szeregach

fot. materiały prasowe

Stellantis przyzwyczaiło nas już, iż od czasu odejścia Tavaresa, zmiany i nowości wprowadza bardzo efektywnie. Najwyraźniej nie było powodów aby czekać z kolejnymi zmianami. Koncern dokonuje zmian na stanowiskach dyrektorów aż trzech firm – Jeepa, Peugeota oraz luksusowego DS Automobiles.

Szefem Jeepa został Bob Broderdorf, który będzie od dzisiaj kierował całą marką. Podczas Detroit Auto Show w zeszłym miesiącu mówił on, iż „energia w firmie jest bardzo wysoka”. To niejako potwierdza jego optymizm co do nadchodzących miesięcy. Mówił o ważnej transformacji i dużych inwestycjach w nowe produktu.

To fajna marka. Wrócimy do zabawy, do podejmowania ryzyka. Zrobimy fajne rzeczy, z których ludzie będą dumni”. Jednym z jego głównych zadań będzie z pewnością przywrócenie sprzedaży do liczb, jakich oczekuje Stellantis. Poprzedni rok nie należał dla firmy do najlepszych. W 2024 roku w samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 9%.

Nie tylko Jeep

stellantis

Jeep nie jest jednak jedyną marką, która wprowadzi zmiany. Były dyrektor generalny Europcar, Alain Favey, obejmie stanowisko w Peugeocie. Luksusowa marka DS Automobiles również będzie miała nowego lidera w osobie Xaviera Peugeot. Będzie on odpowiedzialny za zrealizowanie zapowiedzi DS, który chce mierzyć się z takimi firmami jak Bentley, czy Rolls-Royce.

Oddział Stellantis Pro One, odpowiedzialny z pojazdy użytkowe, będzie prowadzony przez Anne Abboud. Antonio Filosa, dyrektor operacyjny Sellantis w regionie Ameryki, przyjmuje dodatkowe obowiązki jako szef działu jakości. Stellantis tworzy również nowe biuro marketingowe prowadzone przez Oliviera François, podczas gdy wszystko związane z oprogramowaniem jest w tej chwili częścią działu rozwoju produktu i technologii prowadzonego przez Neda Curica.

Dopóki nowy CEO nie zostanie wyznaczony w nadchodzących miesiącach, Stellantis zobowiązuje się do oferowania większej różnorodności układów napędowych. Przewodniczący John Elkann mówi, iż nastąpi „jeszcze większy wybór wszelkich pojazdów z silnikami spalinowymi, hybrydami i elektrycznymi.”.

Idź do oryginalnego materiału