Specjalna edycja Jaguara F-Type ZP 2024 żegna jednostkę V8

profiauto.pl 11 miesięcy temu

Jaguar kończy produkcję modelu F-Type limitowaną wersją ZP Edition. To także pożegnanie silnika V8.

Nadchodzi koniec pewnej epoki. Jaguar wycofuje się z produkcji aut z V8 pod maską. Można się było tego spodziewać w obliczu zbliżającej się elektrycznej rewolucji oraz planów Brytyjczyków na najbliższe lata. Sam F-Type ma już trochę lat na karku. Zadebiutował w 2013 roku, a teraz na rynek trafi jego wydanie specjalne, które zamyka rozdział w długiej historii silników V8 tej brytyjskiej marki.

Jaguar F-Type ZP 2024 nawiązuje do historii marki

Na koniec produkcji Jaguar postanowił zaproponować klientom dwie wersje kolorystyczne dla coupe i kabrioletu. Obydwie czerpią z dziedzictwa klasycznego Jaguara E-Type, który dostępny był w kolorze Oulton Blue Gloss i Crystal Grey Gloss. Wybór niebieskiego lakieru oznacza dwukolorowe wnętrze z czerwienią i czernią, szary lakier to zestaw niebiesko-czarny w kabinie.

Niezależnie od wyboru koloru, Jaguar F-Type będzie miał manualnie wymalowany biały okrąg na drzwiach, podobnie jak to miało miejsce w wyścigowych autach Jaguara E-Type z lat 60. Za wykonanie odpowiada oczywiście oddział specjalny Jaguara, czyli SV Bespoke. Dodatkowo wyjątkowy charakter auta podkreślą felgi z polerowanego aluminium w kolorze czarnym oraz odpowiednie oznaczenia ZP Edition na błotnikach, listwach progowych i wewnątrz – na desce rozdzielczej. W środku znajdzie się również tabliczka informacyjna z numerem egzemplarzu od 1 do 150.

Pod maską pracuje 575-konna jednostka V8

Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni. Doładowany mechanicznie 5-litrowy silnik zapewnia znakomite brzmienie i niezłe osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 3,5 s, a prędkość maksymalna sięga 300 km/h (z elektronicznym kagańcem).

Jaguar F-Type ZP Edition jest limitowany do 150 egzemplarzach

Jego cena nie została jeszcze ujawniona, podobnie jak dokładna liczba wersji coupe i kabrioletów, które trafią na rynek. Nie wiadomo także, ile egzemplarzy dotrze do Polski. Standardowa wersja Jaguara F-Type na polskim rynku z tym silnikiem kosztuje co najmniej 754 600 zł za coupe i 793 000 zł za kabriolet. W przypadku edycji specjalnej należy spodziewać się znacznej podwyżki.

Zdjęcia: Jaguar

Idź do oryginalnego materiału