Sony i Honda – 90 000 dolarów za przyszłość mobilności

19 godzin temu
Zdjęcie: Honda Afeela


Kalifornijscy klienci jako pierwsi będą mogli zamówić elektryczny sedan Afeela – wspólne dzieło japońskich gigantów Sony i Hondy. Po pięciu latach od pierwszych zapowiedzi projekt nabiera realnych kształtów.

Podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas spółka Sony Honda Mobility ujawniła cennik: podstawowa wersja Origin będzie kosztować 89 900 dolarów, natomiast model Signature wyceniono na 102 900 dolarów. Producent zachęca trzyletnią subskrypcją obejmującą pakiet zaawansowanych funkcji, w tym półautonomiczny system prowadzenia oraz asystenta wykorzystującego sztuczną inteligencję.

Na obecnym etapie przedsprzedaż ograniczono do rynku kalifornijskiego. Zainteresowani klienci mogą zarezerwować pojazd, wpłacając 200 dolarów zaliczki. Dostawy rozpoczną się etapami – model Signature trafi do pierwszych właścicieli w 2026 roku, zaś tańsza wersja Origin rok później.

Chcemy czy nie, elektryki to przyszłość

Specyfikacja techniczna prezentuje się obiecująco. Zasięg na pojedynczym ładowaniu ma wynosić około 480 kilometrów według standardów EPA. Właściciele otrzymają dostęp do rozbudowanej sieci ładowarek Tesli. W początkowej fazie sprzedaży dostępna będzie wyłącznie wersja kolorystyczna „Core Black". W najnowszej odsłonie prototypu widać stylistykę nawiązującą do modeli konkurencji, jednak z wyraźnie zarysowanym własnym charakterem. Imponujący kokpit wyróżnia się ekranami biegnącymi przez całą szerokość deski rozdzielczej. System wspomagania kierowcy wykorzystuje dane z 40 czujników i kamer rozmieszczonych wokół pojazdu. Standardowym wyposażeniem jest napęd na wszystkie koła. Ciekawą funkcją jest możliwość sterowania wybranymi elementami pojazdu dzięki komend głosowych. Dyrektor generalny firmy, Yasuhide Mizuno, zaprezentował to, przywołując samochód na scenę – choć zaznaczył, iż była to jedynie demonstracja technologiczna. https://dailyweb.pl/garmin-instinct-3-to-trzy-nowe-modele-w-serii-bedzie-tanio-mocno-i-po-raz-pierwszy-kolorowo/ Od premiery koncepcyjnego modelu Sony Vision w 2020 roku sytuacja rynkowa uległa istotnym zmianom. Początkowo dynamicznie rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Stanach Zjednoczonych w tej chwili zwolniło. Przyszłość federalnych dopłat do elektryków pozostaje niepewna w kontekście nadchodzących zmian politycznych. Jednocześnie chińscy producenci wzmacniają swoją pozycję na globalnym rynku pojazdów elektrycznych, co skłoniło Hondę do rozważania strategicznego partnerstwa z Nissanem. Sony Honda Mobility zapowiedziało kolejne spotkanie z mediami, podczas którego przedstawi szczegóły procesu sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej modelu Afeela.
Idź do oryginalnego materiału