Smart Fortwo powraca. Podczas gdy modele marki, które zadebiutowały prawie trzy dekady temu od ultrakrótkiego dwumiejscowego samochodu, znacznie urosły, osiągając długość do 4,7 metra, podobnie jak model nr 5, producent wraca do korzeni i planuje wprowadzić na rynek elektryczny dwumiejscowy samochód.
„Smart #2” jest skierowany do klientów z obszarów miejskich i ma zostać wprowadzony na rynek pod koniec 2026 roku, ogłosiła firma we wtorek wieczorem. Smart zapowiada ten model jako kontynuację rozwoju kultowego „Fortwo”, a kluczowym regionem dla tego w pełni elektrycznego samochodu będzie Europa.
Jak krótki będzie model nr 2, nie wiadomo jeszcze. „Dwójka to zdecydowanie najwyższy priorytet” – wyjaśnił Dirk Adelmann, prezes Smart Europe, w komunikacie prasowym. Cena również nie pozostało ustalona, ale oczekuje się, iż wyniesie zaledwie 20 000 euro.
Według informacji, pojazd będzie produkowany w Chinach i znajduje się w końcowej fazie projektowania i rozwoju. Samochód jest projektowany przez zespół Mercedes-Benz, a technologia pochodzi od partnera joint venture, firmy Geely. Modelem nr 2 Smart obiecuje nowe rozwiązania techniczne dla segmentu, który powstał 27 lat temu wraz z modelem „Fortwo”. Oczekuje się, iż zasięg elektryczny wzrośnie co najmniej dwukrotnie z obecnych 130 kilometrów.
Według oświadczenia, Adelmann nazywa to „kamieniem milowym dla marki Smart na poziomie globalnym”. Decyzja o zakupie samochodu zapadła we adekwatnym momencie, ponieważ firma korzysta z mocnych stron swoich głównych akcjonariuszy, Mercedes-Benz i Geely, a także doświadcza „silnego wsparcia” ze strony nowych inwestorów wraz z wprowadzeniem na rynek smarta #5.
Smart Europe GmbH jest spółką zależną w całości należącą do Smart Mobility International. Mercedes-Benz AG i Geely Holding założyły spółkę joint venture.