Skoda Slavia to sedan skrojony dla taksówkarzy. Debiutuje w Indiach

profiauto.pl 2 lat temu

Skoda Slavia to budżetowy sedan, który mógłby trafić na Stary Kontynent, gdyby nie fakt, iż w Europie ten rodzaj nadwozia jest w odwrocie. Co innego w Indiach, gdzie auto ma swoją premierę.

Pod parasolem Volkswagena Skoda wyrosła na globalnego gracza z licznymi modelami dostosowanymi do lokalnych rynków. Rosja ma własną wersję modelu Rapid, w Chinach jeżdżą niespotykane w Europie Kamiq i Kodiaq GT w wariancie coupe, a w Indiach można spotkać Skodę Kushaq. Teraz dołączy do niego nowa Skoda Slavia, która zastąpi w ofercie dostępną na rynku indyjskim od dekady Skodę Rapid.

Skoda Slavia bazuje na platformie MQB-A0, opracowanej przez czeskiego producenta specjalnie z myślą o indyjskim rynku. Model ma 4541 mm długości, 1752 mm szerokości i 1487 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2651 mm, co sprawia, iż Slavia jest większym autem od Octavii pierwszej generacji. Ma też całkiem spory bagażnik, który liczy 521 litrów. Taksówkarze w naszym kraju z pewnością doceniliby takie atuty sedana.

Dodatkowo Skoda Slavia nieźle wygląda

Zgodnie z najnowszym językiem projektowania Skody, model Slavia ma trójbryłową sylwetkę sedana z linią dachu w stylu coupe.

Z przodu znajdziemy reflektory LED inspirowane Fabią, dużą sześciokątną kratkę i zestaw wlotów powietrza w zderzaku. Tył wyróżnia pochylona linia dachu i wysoko zamontowane tylne światła LED w kształcie przekręconej litery L.

Pojazd będzie dostępny w 3 wersjach wyposażenia (Active, Ambition, Style) i w pięciu kolorach nadwozia.

Wnętrze czerpie garściami z kokpitu nowej Fabii

Ma tę samą deskę rozdzielczą z 10-calowym ekranem multimediów i panelem klimatyzacji. Identyczne są również kratki nawiewów i charakterystyczna dwuramienna kierownica. Wyposażenie w najbogatszej wersji obejmuje wentylowane przednie fotele, bezkluczykowy dostęp, opcjonalny szyberdach, czy ładowarkę indukcyjną. Z zakresu bezpieczeństwa można liczyć na sześć poduszek powietrznych i podstawowe systemy ADAS, w tym system hamowania awaryjnego, czy asystent ruszania pod górę.

Skoda Slavia – dwa silniki do wyboru

Pod maską Slavii indyjscy klienci znajdą 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM lub mocniejszą 4-cylindrową jednostkę 1.5 TSI. Jej moc to 150 KM. Mniejsza jednostka współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub 6-biegową przekładnią automatyczną, podczas gdy mocniejszy motor jest dostępny z 6-biegowym manualem lub 7-biegową przekładnią DSG. Obydwa warianty mają napęd na przednią oś.

Mieszkańcy Indii Skodę Slavię mogą już zamawiać. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w pierwszym kwartale 2022 roku.

Zdjęcia: Skoda

Idź do oryginalnego materiału