Po czterech latach od debiutu czeski producent odświeżył swój sztandarowy model. Skoda Octavia otrzymała kilka poprawek w wyglądzie i lepsze wyposażenie wnętrza, a jej gama silnikowa została przemodelowana.
Nowa Skoda Octavia – co się zmieniło z zewnątrz?
Najbardziej zauważalnym elementem są zgrabnie wkomponowane w przedni pas LED-owe światła o nowym kształcie i grafice. W wyższych wersjach wyposażenia można liczyć na reflektory Matrix LED, które znamy z nowego modelu Kodiaq, czy Superb. Skuteczniej doświetlają drogę, dzięki większej liczbie diod – 36 na jedną lampę.
Zmiany z tyłu sprowadzają się głównie do nowych LED-owych świateł i poprawionego zderzaka, choć na pierwszy rzut oka tego nie widać.
Liftingowi towarzyszy aktualizacja palety lakierów o pomarańczowy Phoenix, czy zielony Mamba. Z kolei oferta felg w rozmiarze od 16 do 19 cali powiększyła się o nowe wzory.
Wnętrze przeniesiono z poprzednika
Wyjątkiem jest nowy system multimediów z większym 13-calowym ekranem. W standardzie znajdziemy 10-calowy zestaw cyfrowych zegarów, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czy ładowarkę indukcyjną. Skoda powiększyła również możliwości wykończenia kokpitu o nowe wzory tapicerek. Wentylowane fotele z przodu z funkcją masażu występują w opcji.
Skoda Octavia po liftingu – co pod maską?
Podstawową jednostką jest 4-cylindrowe 1.5 TSI, co oznacza, iż z oferty znika 3-cylindrowa jednostka 1.0. Do wyboru pozostaje 115 lub 150 KM w wersji niezelektryfikowanej (6-biegowy manual) lub z układem miękkiej hybrydy (7-biegowa automatyczna skrzynia DSG).
Flagowa Skoda Octavia RS zyskała więcej mocy
Dokładnie 20 KM w porównaniu z modelem przed liftingiem. Oznacza to, iż silnik 2.0 TSI generuje teraz 265 KM, przy niezmienionym momencie obrotowym 370 Nm. Całość trafia na przód.
W 2025 roku na rynek trafi wariant z napędem na cztery koła i silnikiem 2.0 TSI o mocy 204 KM. Obecna wersja jest słabsza o 14 KM.
W ofercie jest również diesel – 2.0 TDI w wariantach mocy 115 i 150 KM. Ten pierwszy współpracuje z manualną skrzynią, w przypadku drugiej opcji dostaniemy automat. W obydwu wersjach napęd trafia na przód.
Odświeżona Skoda Octavia zadebiutuje w salonach w drugim kwartale 2024 roku.
Zdjęcia: Skoda