Skoda Octavia Pro – oferuje dodatkowe centymetry

profiauto.pl 3 lat temu

Na rynek chiński trafi Skoda Octavia Pro z wydłużonym rozstawem osi. Pasażerowie ucieszą się z dodatkowej przestrzeni na nogi.

Skoda Octavia Pro, czyli więcej miejsca w drugim rzędzie

Chińczycy cenią sobie przestrzeń i komfort we wnętrzu, jak mało która inna nacja na świecie. Przedłużone Mercedesy C, E po topową S klasę, BMW serii 7 w longu, czy większe od standardowego Audi A8 na ulicach chińskich miast nikogo nie dziwią. Skoda Octavia w specjalnej odmianie Pro również budzić zdziwienia nie będzie. Dla nas stanowi jednak pewną ciekawostkę.

Skoda Octavia Pro – wymiary

Skoda Octavia Pro jest dłuższa od standardowej wersji o 64 mm i mierzy 4753 mm długości. Jej rozstaw osi urósł o 44 mm i sięga 2730 mm. Pod względem długości pojazd zbliżył się więc do większego i bardziej luksusowego Superba (4869 mm).

Pod względem stylistycznym kilka się zmieniło

Octavia pozostaje dość wierna wariantowi europejskiemu. Czesi zaprojektowali jedynie nowe przednie i tylne zderzaki, by nadać pojazdowi nieco bardziej sportowy wygląd. Wzorowano się oczywiście na Octavii RS. Octavia Pro ma także zawieszenie wielowahaczowe, które typowe jest dla mocniejszych i bogatszych wersji auta.

Chińczycy otrzymają do wyboru kilka nowych lakierów, które będzie można połączyć z czarnymi osłonami lusterek bocznych i kołami w rozmiarze 18-cali. Całość musi się po prostu dobrze prezentować.

Wnętrze przeniesiono z najnowszej Octavii

Nie ma zaskoczenia w kokpicie, w którym znalazł się 12-calowy dotykowy wyświetlacz i opcjonalny 10,25-calowy zestaw cyfrowych zegarów. Wyświetlacz HUD Chińczycy dostaną za dopłatą. Elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, czy elektrycznie sterowana tylna klapa to kolejne udogodnienia, które znajdą się na wyposażeniu auta.

Skoda Octavia Pro będzie dostępna z jednym silnikiem

Pod maskę trafi benzynowe 1.4 o mocy 150 KM, współpracujące z 7-biegowym automatem DSG. Obsługa skrzyni wykorzystuje technologię shift-by-wire, czyli przełącznik biegów nie jest mechanicznie połączony z przekładnią.

Premiera Skody Octavii Pro nie oznacza wycofania z chińskiego rynku 3. generacji Octavii. Podobną strategię Skoda przyjęła w Europie wobec obecnej Fabii kombi, która będzie sprzedawana równolegle z nowym hatchbackiem – jej wymienienie na nową generację nastąpi dopiero w 2022 roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału