
Enyaq, pierwszy w pełni elektryczny SUV Skody, po trzech latach obecności na rynku został poddany głębokiej modernizacji. Jej efekty sprawdziliśmy podczas jazd testowych w szczególnie wymagających dla elektryka zimowych warunkach.
- Poważne zmiany na rok modelowy 2024
- Nowe warianty silnikowe z większym zasięgiem
- Debiut wersji L&K
Po upływie 3 lat od premiery Skoda Enyaq została poddana pierwszej poważnej modernizacji. Najważniejsze zmiany objęły układ napędowy oraz pokładowe multimedia.
Udoskonalone napędy – w zimowej praktyce
Główną nowością są wersje 85 i 85x, które zajęły miejsce odmian 80 i 80x. Zostały one wyposażone w wydajniejszy silnik na tylnej osi (w obu przypadkach kierowca ma do dyspozycji 285 KM), co poskutkowało poprawą osiągów i zwiększeniem zasięgu pomimo niezmienionej pojemności akumulatora (77 kWh netto). Nową jednostkę napędową otrzymał również wariant RS, który oferuje teraz 340 KM zamiast 299 KM.
elektryczny | 2 x elektryczny | 2 x elektryczny |
285 KM | 285 KM | 340 KM |
tylny | 4x4 | 4x4 |
77 kWh | 77 kWh | 77 kWh |
561 km | 535 km | 540 km |
180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
6,7 s | 6,6 s | 5,5 s |
14,8-15,8 kWh/100 km | 15,9-16,9 kWh/100 km | 15,9-16,7 kWh/100 km |
237 100 zł | 247 550 zł | 273 850 zł |
Pierwsze testy odświeżonej Skody Enyaq w warunkach zimowych wypadły bardzo pozytywnie. choćby przy ujemnych temperaturach i z włączonym ogrzewaniem można przejechać tym samochodem ponad 300 km bez zatrzymywania się na ładowanie, w tempie nieodstającym od aut spalinowych. Na górskich drogach Enyaq prowadzi się pewnie, z kolei na autostradzie wykazuje dużą stabilnością.
1356
Nowy interfejs, uproszczona obsługa, dodatkowe funkcje
Elektryczna Skoda może się także pochwalić nowym interfejsem systemu multimedialnego, który umożliwia tworzenie skrótów do wybranych funkcji. Dzięki temu obsługa jest bardziej intuicyjna. Ponadto w menu multimediów pojawiła się opcja wstępnego przygotowania akumulatora. Jego efekty są wyraźnie widoczne – wcześniejsze rozgrzanie baterii pozwala skrócić czas spędzony przy ładowarce. Dodajmy, iż w wersjach 85x i RS zwiększono maksymalną moc ładowania ze 135 do 175 kW.
https://magazynauto.pl/testy/skoda-popular-monte-carlo-i-enyaq-coupe-rs-iv-dwa-coupe-z-dwoch-zupelnie-roznych-swiatow,aid,2764Na koniec kilka słów o nowej wersji wyposażenia L&K. To najbogatszy wariant, który zapewnia w standardzie np. reflektory matrycowe LED, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu oraz wyświetlacz HUD. Odmianę tę wyróżniają także m.in. obudowy lusterek w kolorze Platinum Grey oraz logo Laurin & Klement na błotnikach i zagłówkach.
1357
Skoda Enyaq (2024) – naszym zdaniem
Zmiany wprowadzone przez Skodę zdecydowanie wyszły Enyaqowi na dobre. Dzięki przemyślanej modernizacji auto z Czech stało się jeszcze bardziej konkurencyjne w obleganym segmencie elektrycznych SUV-ów.
ocena 4,5/5
Optymalnym wyborem spośród całej gamy wydaje się wariant 85. Osiągami dorównuje on dotychczasowej wersji RS, a do tego oferuje największy zasięg. Odmiana L&K powinna natomiast zadowolić choćby najbardziej wymagających klientów – zarówno pod względem wyposażenia, jak i wykończenia.
Mateusz Łubiński, „Motor”