Przygotowywane przez Kline zestawienie „Globalne środki smarne: Analiza i ocena rynku 2025” jest oparte na wolumenie sprzedaży olejów i płynów samochodowych oraz przemysłowych na całym świecie. Zgodnie z danymi z raportu, Shell utrzymał pozycję lidera z globalnym udziałem w rynku na poziomie 11,6%. Kompleksowa analiza produktów z segmentu gotowych środków smarnych obejmuje rozwiązania wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłu i motoryzacji, również w kontekście nowych trendów rynkowych, takich jak pojazdy elektryczne (EV) oraz płyny chłodzące do zanurzeniowego chłodzenia (ICF) wykorzystywane w infrastrukturze cyfrowej i energetycznej. Sprzedaż środków smarnych Shell w 2024 roku rozłożyła się następująco: 37% produkty stosowane w samochodach osobowych, 32% produkty przemysłowe oraz 31% – środki smarne do pojazdów użytkowych. Shell ponownie zajął pierwsze miejsce we wszystkich tych trzech kategoriach.
– Utrzymanie pozycji lidera globalnego rynku środków smarnych przez 19 kolejnych lat to niezwykłe osiągnięcie. Nasze analizy pokazują, iż sukces Shell opiera się na konsekwentnej strategii – inwestowaniu w technologicznie zaawansowane produkty klasy premium oraz budowaniu trwałych relacji z klientami we wszystkich sektorach – komentuje Sushmita Dutta, Senior Project Manager w Kline & Company.
– Mimo 19 lat na szczycie nie osiadamy na laurach. Koncentrujemy się na tym, jak nasze produkty mogą napędzać postęp w różnych branżach i dziedzinach. Naszym celem jest stanie się najbardziej zorientowanym na klienta producentem środków smarnych. Cały czas inwestujemy w wysokowydajne produkty klasy premium, które zapewniają długoterminowe, realne korzyści w obszarach, w których jesteśmy liderem i posiadamy przewagę konkurencyjną – powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w Dziale olejowym Shell Polska.
Pozycja światowego lidera oraz przewaga Shell nad konkurencją są efektem oferowania innowacyjnych środków smarnych, takich jak oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje silnikowe do samochodów ciężarowych i dostawczych Shell Rimula, a także przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus. Marki te są najpopularniejsze w swoich kategoriach na wielu kluczowych rynkach.
W 2025 roku Shell Helix Ultra stał się jedną z pierwszych marek, które przeszły na najnowszą specyfikację API SQ, umacniając pozycję Shell jako lidera technologicznego w zakresie osiągów i ochrony silnika. W tym samym roku Shell wprowadził na rynek Shell Advance Ultra z API SP – najbardziej zaawansowany olej silnikowy Shell do motocykli i skuterów. Cieszący się zaufaniem użytkowników na całym świecie produkt jest jednocześnie jedynym olejem premium rekomendowanym przez Ducati Corse. Shell przedłużył również trwającą od dziesięciu lat współpracę z BMW M Motorsport, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój technologii środków smarnych.
W 2026 roku Shell zaprezentuje odświeżoną gamę olejów silnikowych Shell Helix. Rozszerzone portfolio będzie jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników. Nowe opakowania zostały stworzone tak, by odzwierciedlać ciągłą ewolucję marki oraz zaangażowanie w innowacje i doskonałość.
Poza branżą motoryzacyjną, Shell wprowadził DLC Fluid S3, nowoczesne rozwiązanie do bezpośredniego chłodzenia cieczą (Direct Liquid Cooling) dla systemów wysokowydajnych i zastosowań AI. W maju Shell osiągnął branżowy przełom – płyny do chłodzenia zanurzeniowego jako pierwsze na świecie otrzymały certyfikację Intel, umożliwiając ich stosowanie w centrach danych na całym świecie.

1 godzina temu












