Samuraj w terenie, Suzuki Jimny 4×4

liderzyinnowacyjnosci.com 11 miesięcy temu

Przetestowaliśmy dla was nowe Suzuki Jimny VVT 4×4 by przekonać się iż jest kontynuatorem dobrych tradycji poprzedniego modelu. Wizualnie bardzo przypomina jeden z najlepszych samochodów terenowych jakie kiedykolwiek powstały. Na pierwszy rzut oka bardzo podobny jest do Mercedesa klasy G. Z naszego testu wynika iż w kwestii adekwatności terenowych jest to taki miniaturowy odpowiednik klasy G. Jego adekwatności terenowe są wprost fenomenalne, to prawdziwe terenowe Suzuki AWD.

Jeździliśmy w suchym, kopnym piasku – Jimny 4×4 był jak ryba w wodzie

By sprawdzić jak Suzuki Jimny radzi sobie w terenie pojechaliśmy na piaszczyste górki pod Warszawą. Są to bardzo piaszczyste wzniesienia z grząskim suchym piachem. Naszą terenówkę wyposażono w zwykłe drogowe opony. W czasie pokonywania dość ostrych wzniesień nie mieliśmy choćby przez chwilę wątpliwości czy to auto sobie poradzi. Jedyne co trzeba było zrobić to włączyć napęd 4 x 4 bo jest on manualnie dołączany oraz załączyć reduktor. Reduktor w naszej terenówce powoduje dwukrotne zwiększenie momentu obrotowego na kołach. Tak więc pomimo małego silnika bez doładowania mieliśmy do dyspozycji ponad 250 niutonometrów momentu obrotowego. Odkryj Suzuki i jego terenowe możliwości.

Zaletą tego auta jest jego niska waga. To właśnie masa wielkich terenowych samochodów powoduje iż zapadają się w piachu. Te auta nastawione na komfort i wielką przestrzeń wewnątrz pojazdu muszą dużo ważyć a to ogranicza ich umiejętności pokonywania ciężkiego terenu. Jimny przez to iż jest małym samochodem niestety zapewnia dość ograniczony komfort dla podróżnych, myślę iż nie nadaje się do jazdy dalekie trasy. Ale jak widać te ograniczenia stają się zaletami w trudnych warunkach terenowych. o ile chcecie bawić się w pokonywanie coraz cięższych przeszkód terenowych ten samochód zapewni wam frajdę.

Siła i niezawodność w prostocie czyli stare dobre rozwiązania to terenowe Suzuki AWD

Użycie elektroniki oraz nowoczesnych skomplikowanych rozwiązań które stosują producenci luksusowych terenówek i suwów w tej terenówce od Suzuki zostały ograniczone do minimum a praktycznie ich nie ma. Nie występuje tu sprzęgło typu haldex, nie występuje tu automatyczny selektor napędu. Także reduktor musi być uruchomiony manualnie. To są takie rozwiązania których chronią nas przed uszkodzeniem ich w trakcie pokonywania bagien gdzie praktycznie pół samochodu zatopimy. Takie rozwiązanie powodują również niską cenę zakupu tego samochodu ale też i niskie koszty jego serwisowania.

Poza elementami związanymi z adekwatnościami terenowymi tego samochodu również wnętrze przestrzeni pasażerskiej zostało wykonane dość spartańsko. Ale przecież tak powinno wyglądać prawdziwe terenowe Suzuki AWD. Siła leży w prostocie, kto pamięta pierwowzory prawdziwych terenowych suwów jak Nissan Patrol GR czy Mitsubishi Pajero. Do dnia dzisiejszego miłośnicy rajdów przeprawowych używają Patrola GR czy właśnie Mitsubishi Pajero. o ile nigdy nie jeździłeś prawdziwą terenówką to właśnie terenowe Suzuki AWD Jimny wprowadzi cię w prawdziwy Świat przepraw.

Bepieczny zakup Suzuki Jimny 4×4 Moto Magazyn Radia Bezpieczna Podróż

poznaj nową hybrydę Nissana – model Juke

Idź do oryginalnego materiału