Samochody tej marki potrafią m.in. skakać i „tańczyć”. Yangwang wchodzi do Europy

1 dzień temu

BYD wprowadzi do Europy swoją najdroższą i najbardziej prestiżową markę. Każdy z jej trzech modeli imponuje zaawansowanymi rozwiązaniami, zaskakującymi umiejętnościami i parametrami oraz gigantyczną mocą. Yangwang, bo o nim mowa, na celownik ma wziąć m.in. Bentleya, Maybacha i... Ferrari.

W czwartym kwartale 2025 roku w Europie rozpocznie się sprzedaż samochodów marki Denza, należącej do BYD-a. Zaoferuje ona modele premium, w tym imponujące Z9, które potrafi m.in. „chodem kraba” wjeżdżać w ciasne miejsca parkingowe.

Teraz Stella Li – wiceprezes BYD-a – zapowiedziała, iż na Denzie jego europejska ekspansja się nie zatrzyma. W przyszłym roku na Starym Kontynencie ma się pojawić marka Yangwang, powstała w 2023 roku.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/byd-od-baterii-do-globalnej-potegi-motoryzacyjnej,aid,5305

Terenowy kolos – Yangwang U8

Obecnie oferuje ona trzy modele, wyróżniające się imponującymi – i to dosłownie – możliwościami. Pierwszy światło dzienne ujrzał Yangwang U8, który jest potężnym SUV-em, mierzącym ponad 530 cm długości.

Yangwang U8 to prawdziwy kolos, ważący niemal 3,5 t. fot. BYD

Jest on napędzany przez hybrydowy układ szeregowy, zaopatrzony w spalinowy generator prądu oraz w cztery silniki elektryczne – po każdym przy osi – o łącznej mocy 1196 KM. Czerpią one prąd z baterii trakcyjnej o pojemności 49,05 kWh i pozwalają na uzyskanie prędkości 100 km/h w czasie 3,6 s.

Ale od osiągów ważniejsze są tutaj inne aspekty. To zdolność zawracania w miejscu, brodzenia w wodzie o głębokości 100 cm, czy wjazdu pod wyjątkowo strome wzniesienia. Ciekawostkę stanowi również aktywne zawieszenie Yangwanga U8, zdolne zwiększyć prześwit tego auta o 15 cm!

Kolejne modele: U9 i U7

Drugi model Yangwanga to supersportowe U9 z nadwoziem wykonanym niemal w całości z włókna węglowego. To mierzące 497 cm auto dysponuje również czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1287 KM, zasilanymi przez akumulator trakcyjny o pojemności 80 kWh. Przyjmuje on prąd z imponującą mocą aż 500 kW.

Yangwang U9 zapewnia niesamowite osiągi, ale zaskakuje też możliwościami swojego zawieszenia. fot. BYD

Yangwang U8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,36 s i rozpędza się do 309 km/h. Najciekawszym jego elementem jest jednak układ zawieszenia o nazwie DISus-X. Dzięki niemu to auto potrafi m.in. przeskakiwać nad przeszkodami czy podskakiwać w stylu lowridera.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/xiaomi-w-dwie-godziny-wyrobilo-roczny-plan-sprzedazy-supersamochod-su7-ultra-hitem-w-chinach,aid,4984

Trzeci model luksusowej marki BYD-a to U7, zaopatrzony w zawieszenie elektromagnetyczne oraz w układ hybrydowy, składający się z jednostki benzynowej typu bokser oraz z czterech silników elektrycznych.

Łączna moc U7, mierzącego 520 cm długości, wynosi 1580 KM, a zasięg to ponad 1000 km. Na samym napędzie elektrycznym ta superlimuzyna pokona około 200 km. Kolejną ciekawostkę stanowi współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,195.

Niewielka sprzedaż w Chinach

Wszystkie trzy modele Yangwanga można już kupić w Chinach. W pierwszej połowie 2025 roku najwięcej klientów, bo 759, skusiło się na U8, kosztujące 1 089 000 juanów, czyli około 550 000 zł.

Drugie miejsce w statystykach zajmuje U7 (628 000 juanów, czyli ok. 320 000 zł) ze sprzedażą w liczbie 165 sztuk. W przypadku U9 (1 680 000 juanów, czyli ok. 850 000 zł) nie ma choćby wzmianki na temat tegorocznego wyniku. W całym 2024 roku to auto znalazło zaledwie 88 nabywców.

Yangwang U7 debiutował w kwietniu 2024 roku. Produkcja wystartowała w tym roku. fot. BYD

Do Europy na początku z pewnością trafią U8 i U9, co potwierdziła sama Stella Li. Później dołączy do nich również U7. Yangwang na Starym Kontynencie ma rywalizować m.in. z Bentleyem i Ferrari.

Technologią nad modelami powyższych marek z pewnością góruje. Ale w klasie aut luksusowych, jak w żadnej innej, znaczenie mają również marka i prestiż. A na ich zbudowanie potrzeba czasu.

2066

Idź do oryginalnego materiału