Samochody pojadą aż 8 pasami ruchu. To będzie najszersza autostrada w Polsce

2 godzin temu
Zdjęcie: Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Wyborcza.pl


Jedna z polskich autostrad przejdzie przebudowę, w efekcie której zyska kilka kolejnych pasów ruchu. Dzięki temu stanie się również najszerszą autostradą w Polsce. GDDKiA złożyła już niezbędne wnioski i czeka na pozwolenie na realizację inwestycji drogowej. Prace mogą ruszyć niebawem. To będzie również przykład dla przyszłych modernizacji.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma w planach ogłosić przetarg na rozbudowę autostrady A2. Chodzi jednak wyłącznie o konkretny odcinek. Poszerzona ma zostać droga pomiędzy Łodzią a Warszawą, dzięki czemu kierowcy będą mogli skorzystać choćby z czterech pasów ruchu w jedną stronę.

REKLAMA







Zobacz wideo Niebezpieczne manewry kierowcy Lamborghini na autostradzie A4



Autostrady w Polsce mogą wyglądać inaczej. Na początek rozbudowa A2
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła już do wojewodów łódzkiego i mazowieckiego wnioski o wydanie decyzji ZRID na rozbudowę i stworzenie dodatkowych pasów ruchu na autostradzie A2. W efekcie na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków będzie łącznie sześć pasów ruchu - po trzy z każdej strony. Przed samą stolicą natomiast - do węzła Konotopa - pojawi się aż osiem pasów ruchów - po cztery na każdą stronę.

W ramach podpisanej w ubiegłym roku umowy trwa opracowywanie dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią i Warszawą. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2)

- przekazano w oficjalnym komunikacie GDDKiA.


Autostrada A2 będzie najszersza w Polsce. Przejazd ma odbywać się bez "zakłóceń"
Warto zaznaczyć, iż o rozbudowie autostrady A2 mówi się już od 2022 roku, a umowę na opracowanie dokumentacji projektowej podpisano w 2023 roku.

Zadaniem wykonawcy będzie nie tylko opracowanie projektu dobudowy dodatkowych pasów ruchu, ale również instalacji OZE do zasilania infrastruktury drogowej i instalacji oświetleniowej. Wszystkie instalacje związane z drogą (oświetlenie, stacje meteo itd.) mają być zasilane z odnawialnych źródeł energii

- wyjaśnia GDDKiA, cytowana przez serwis Portal Samorządowy. Podkreślono również, iż inwestycja będzie jednym z najbardziej skomplikowanych zadań oraz ma stanowić przykład dla kolejnych modernizacji. jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane powinny rozpocząć się już w 2026 roku i będą prowadzone przy odbywającym się ruchu drogowym. Jest to dodatkowe utrudnienie, jednakże autostrada A2 musi pozostać przejezdna.



Zobacz też: Krakowski "blok integracyjny". Sąsiedzi mogą podać sobie rękę bez wychodzenia z domu

Aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy, dla wszystkich z kierunków - w stronę Warszawy, jak i Poznania - mają być dostępne po dwa pasy ruchu. To absolutnie konieczne, aby przejazd między stolicą a centrum kraju odbywał się bez poważniejszych zakłóceń

- dodaje dyrekcja. Głównymi celami inwestycji są zaś: poprawa przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. To ważne, ponieważ odcinek między Łodzią a Warszawą jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków drogowych w Polsce. Codziennie przejeżdża tamtędy od 50 do choćby 100 tysięcy pojazdów.




Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału