Samochód w centrum uwagi: McLaren 765LT Spider (MSO 1)

1 rok temu

Witamy w naszym regularnym programie „Samochód w centrum uwagi” i wielkie podziękowania dla Jas za dostarczenie nam w „My Car Heaven” tak fascynującego wglądu w kupowanie i posiadanie tego wyjątkowego samochodu, jego McLaren 765LT Spider (MSO 1).

Posiadanie lub jazda McLarenem to marzenie wielu miłośników benzyny w pewnym momencie ich życia. Wiem, iż tęsknię za posiadaniem F1 (ok, to bardzo odległa możliwość), P1, 720S lub 765LT. Posiadanie supersamochodu lub hipersamochodu to marzenie wielu osób ze względu na koszt zakupu oraz koszty eksploatacji i utrzymania. Dlatego zawsze wspaniale jest uzyskać wgląd od konesera samochodów, który jest właścicielem jednego z tych wspaniałych samochodów. Co kochają w swoim samochodzie i dlaczego wybrali tę konkretną markę lub model samochodu? Czy eksploatacja samochodu jest tak kosztowna, jak mogłoby się wydawać? Dowiedzmy się, czytaj dalej…

.

Krótka historia McLarena 765 LT Spider

765 LT to trzeci LT McLarena i jak dotąd najbardziej zaciekły. LT jest dla McLarena tym, czym RS dla Porsche. Rozjaśnij, wyostrz, zintensyfikuj. To formuła, którą McLaren wylizał. Wcześniej istniały dwa modele LT, 675LT w 2015 r. i 600LT w 2018 r. i oba były absolutnie niesamowite, nie tylko świetne na torze, ale prawdopodobnie równie satysfakcjonujące na drodze. Tym razem kilka różni się od podstawowego szablonu. Model 765LT ma o 45 KM więcej niż model 720S, na którym jest oparty, i jest o 80 kg lżejszy, a także ma o 15% krótsze przełożenia we wszystkich przełożeniach. Mogę was zapewnić, iż jeździłem 720S i jest niesamowicie szybki.

Na standardowych oponach Trofeo R osiąga 100 km/h w 2,8 sekundy, 124 km/h w 7,0 s, a ćwierć mili na stojąco w 9,9 s. Do 286 mil na godzinę, jego czas 18,0 s daje mu 3,4 s przewagi nad 720S. Maksymalna prędkość to 205 mil na godzinę.

Cena katalogowa 765 LT wynosi 280 000 funtów, czyli 70 000 funtów marży w porównaniu z 720S. Powstaje 765, a także kolejne roadstery 765 Spider. Pająki zaczynają się od 310 500 funtów.

.

Punkt widzenia właścicieli

McLaren 765LT to najszybszy, najbardziej skoncentrowany LT, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, tworząc najlepszy wzorcowy supersamochód drogowy. To czysta agresja, zredukowana do kości, zapewniająca nową definicję zaangażowania kierowcy. Dzikie przyspieszenie, wyjątkowe osiągi z wysublimowaną dynamiką. Wersja Spider jest niefiltrowana i nieograniczona, oferując kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy.

Powstanie tylko 765 Spiderów, z czego tylko 55 dla Wielkiej Brytanii.

MSO 1 to niestandardowy samochód zbudowany na podwoziu numer 1 przez McLaren Special Operations (MSO). Ten samochód potrzebował 8 miesięcy na zaprojektowanie jego wyjątkowej specyfikacji, a następnie 6 miesięcy na zbudowanie. Samochód pierwotnie zamówiony przez właściciela w marcu 2018 roku.

MSO 1 oferuje ekstremalną lekkość, będąc prawie w całości wykonanym z włókna węglowego. Obsesyjna dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest widoczna w każdym aspekcie jego projektowania i budowy. Na przykład pełne hamulce Senna nie tylko mocniej zatrzymują samochód, ale znacznie lepiej znoszą ciepło, a także oszczędzają masę nieresorowaną. Na przykład, choćby wyeliminowanie czegoś tak prostego, jak regulacja przedniego/tylnego siedzenia pasażera, pozwoliło zaoszczędzić 4,1 kg.

.

Co najbardziej kochasz w swoim samochodzie?

„Jak to jest prowadzić. Jego poziom zaangażowania kierowców jest poza listami przebojów.

Model 765LT jest zdumiewający w przekazywaniu informacji zwrotnych od kierowcy poprzez kierownicę i siedzenie. Połączenie z samochodem wydaje się telepatyczne, z niesamowitym wyczuciem i precyzją kierowania oraz nieskończenie regulowaną siłą hamowania.

Wszystko w modelu 765LT koncentruje się wokół tego, co wyczuwa kierowca. Niezależnie od tego, czy chodzi o wyczucie układu kierowniczego, wibracje podwozia i silnika, ruch samochodu przez sztywne siedzenie z włókna węglowego, wiele mechanicznych dźwięków, doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, czy też siły przeciążenia działające na kierowcę. To niezły atak na zmysły.

Model 765LT to zwykłe przeciążenie sensoryczne, a jazda z każdą prędkością daje dreszczyk emocji.

Wszystko w tym samochodzie koncentruje się na angażowaniu zmysłów kierowcy, bez żadnych kompromisów w osiągnięciu tego jedynego celu. To z pewnością mój ulubiony samochód drogowy, jakim kiedykolwiek jeździłem”.

.

Kiedy i gdzie kupiłeś samochód?

„Zamówiłem go w marcu 2018 roku i rozpocząłem specyfikację w grudniu 2020 roku w McLaren Technology Center z McLaren Special Operations. Moim wyznaczonym dilerem był Hatfield, chociaż do ostatecznej dostawy zajmowałem się tylko MSO”.

.

Dlaczego kupiłeś akurat ten samochód, a nie inny model lub producenta?

„Kochałem mojego McLarena 720S bardziej niż jakikolwiek inny samochód, który posiadałem. Kiedy w grudniu 2020 r. odbyłem jazdę próbną coupe 765LT w fabryce, od razu zakochałem się w tym samochodzie. To był moment niezwykłej jasności, tak jak wtedy, gdy po raz pierwszy jeździłem Lotusem Elise S1 i po kilku minutach wiedziałem, iż po prostu muszę go kupić”.

.

Jaka była cena zakupu samochodu i jaka jest jego obecna wartość?

„Wiele zer. Mogłem kupić używaną Sennę z dostawą mil za znacznie mniej, kiedy potwierdziłem swoją decyzję w grudniu 2020 r.”

Teraz, gdy nowy McLaren Senna kosztuje 750 000 funtów, a McLaren 765 LT spider 310 500 funtów, daje to pewne wyobrażenie o dodatkowej pracy, jaką Jas wykonał McLarena Operacje specjalne (MSO).

.

Ile kosztuje serwis i podatek?

„Pierwsza usługa kosztuje 825 funtów, termin upływa w przyszłym miesiącu”.

Zgodnie z artykułem w Top Gear, przeczytałem rachunek za pierwszy rok podatku drogowego w wysokości 2175 funtów.

.

Jakie to uczucie prowadzić?

„Czujesz, wyczuwasz i słyszysz wszystko. Osiągi są zdumiewające i trzeba je traktować z szacunkiem, ale telepatyczny charakter układu kierowniczego oraz sprzężenie zwrotne podwozia i hamulców dostarcza wszelkich potrzebnych informacji na temat przyczepności, tekstury drogi, obciążenia układu kierowniczego itd. Niewiarygodny poziom zaangażowania kierowcy, jaki oferuje model 765LT, paradoksalnie oznacza, iż ​​można nim prowadzić znacznie wolniej niż modelem 720S, a jednocześnie czerpać z niego znacznie większe emocje. Spider dodaje wtedy o wiele więcej dramaturgii, umieszczając cię bliżej środowiska zewnętrznego, a także wprowadzając do kabiny o wiele więcej odgłosów wydechu, w tym niezwykle głośne wystrzały, które wydaje, gdy mocno go naciskasz. Często porównywałem go do myśliwca odrzutowego”.

.

Jak często nim jeździsz?

„Prawie 400 mil pierwszego dnia i 3000 mil w ciągu pierwszych 6 tygodni. Ale zimą i przy złej pogodzie wyciągam go tylko na 5 mil co 3 tygodnie, żeby wszystko było gorące i odpowiednio nasmarowane”.

.

Czy brał udział w jakichś podróżach pełnych wydarzeń? Proszę Podziel się.

„Dzień 1 na zachód do wąwozu Cheddar, kiedy go odebrałem. Spędziłem w nim 14 godzin i przejechałem tego dnia prawie 400 mil, w większości poza autostradą. Wytrzymał biblijny deszcz, grzmoty i błyskawice po moim powrocie do domu w Kent i wszędzie aquaplaning.

Był także na wielu imprezach i dyskach, w tym na północ do Szkocji i na południowy wschód do elektrowni jądrowej Dungeoness.

Zdobył nagrodę Car of the Year 2022 na imprezie Steeleford Supercar i był prezentowany przy wejściu podczas British Motor Show 2022.

Więcej informacji można znaleźć na jego stronie na Instagramie (@mclaren_mso_1).

.

Jak dbasz o samochód?

„Ma pełny PPF i ceramikę. Osobiście go myję i suszę, ale nie używam na nim żadnych produktów poza szamponem samochodowym o neutralnym pH firmy GTechniq i ściereczkami z mikrofibry. Po prostu staranność i duża dbałość o szczegóły.”

.

Czy jest jakiś inny klasyk lub supersamochód, który chciałbyś kupić i dlaczego?

„McLarena P18…”

Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jaki będzie ten samochód w przyszłości, ale wydaje się, iż Jas wie wszystko.

.

Jakie masz rady dla wszystkich, kto chce kupić ten model samochodu?

„Kup jedną, póki jeszcze możesz. Ostatni i najlepszy z czysto spalinowych samochodów LT. Sugerowałbym wersję pająka ze względu na dodatkowy hałas i zaangażowanie kierowcy”.

.

Jak wypada w porównaniu z nowszymi modelami lub innymi samochodami, którymi jeździłeś?

„Szczerze mówiąc, nic nie może się równać, i to z pewnym marginesem. Jedynym samochodem, który był szybszy, był tylko gąsienicowy Brabham BT62, ale 765LT jest bardziej wciągający i użyteczny. Jedynym samochodem, który był bardziej ekscytujący, był F40 z silnikiem wyścigowym Michelotto, ale to przede wszystkim dlatego, iż chodziło po prostu o próbę zabicia mnie!”

.

Jaki jest obecny rynek tego samochodu i jak widzisz jego ewolucję?

Rynek nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia, ponieważ nigdy, przenigdy nie sprzedaję tego samochodu. Jest po prostu za dobry”.

.

Czy samochód jest właścicielem lub czy widzisz czas, w którym sprzedałbyś samochód innemu opiekunowi?

„Nigdy nie sprzedawaj MSO 1”.

.

A tak przy okazji, Jas ma wszystkie akcesoria do samochodu, takie jak kask wyścigowy z włókna węglowego, zegarek i torby podróżne. Ładny.

Więc masz widok właściciela na jego samochód, własność i więcej. Wielkie dzięki dla Jasa za opowiedzenie nam o swoim McLarenie 765 LT Spider (MSO 1).

Jeśli chcesz zobaczyć więcej informacji na temat tego samochodu, oto kilka linków:

McLaren 765LT Spider MSO 1 na imprezie Beaulieu Supercar

.

Historia 765LT MSO 001 — Zaczynamy w McLaren Technology Center i zabieramy go na pierwszą przejażdżkę.

.

Mechanizm dachu McLaren 765LT Spider w działaniu

.

Czy chciałbyś, aby Twój samochód pojawił się w naszej serii „Samochód w centrum uwagi”?

Masz samochód, który Cię interesuje? Czy chciałbyś, aby Twój samochód pojawił się w naszej serii „Samochód w centrum uwagi”? jeżeli tak, skontaktuj się z nami, wyślij nam wiadomość e-mail na adres [email protected] z tematem: Przedstawiam mój samochód w Twoim „Samochodzie w centrum uwagi”.

Upewnij się, iż subskrybujesz nasz biuletyn i śledzisz nas na naszych kanałach społecznościowych, aby być na bieżąco z aktualnościami, recenzjami, innymi funkcjami „samochód w centrum uwagi” i oczywiście naszymi konkursami.

Śledź nas na Instagramie | Śledź nas na YouTube | Śledź nas na Facebooku | Śledź nas na Twitterze

Idź do oryginalnego materiału