Rok 2025 przynosi istotne zmiany w kontekście Toyoty Yaris Cross. Najpopularniejszy SUV zeszłego roku w Polsce w roczniku modelowym 2025 zyskał nową, tańszą odmianę dla potrzebujących mocniejszego silnika. Z drugiej strony zlikwidowano lub zmodyfikowano niektóre odmiany wyposażenia.
Toyota Yaris Cross z miejsca stała się hitem w Polsce. Ten najczęściej wybierany w Polsce B-SUV ma istotne różnice między rocznikiem modelowym 2024 (MY2024) a 2025 (MY2025). Dobra wiadomość jest taka, iż ten pierwszy przez cały czas jest w produkcji, dlatego jeszcze jest szeroki wybór. Każda z roczników ma swoje wady i zalety, dlatego warto porównać je przed ostatecznym wyborem.
Czym różnią się Toyoty Yaris Cross z roczników ’24 i ’25?
Choć nie są takie same, roczniki 2024 i 2025 Toyoty Yaris Cross zrównano cenowo. Tego małego SUV-a kupimy już od 106 300 zł (zniżka 4 600 zł). W tej cenie otrzymujemy hybrydę z silnikiem 1.5 i systemową mocą 116 KM. Bezstopniowa, automatyczna skrzynia e-CVT (Yaris Cross nie jest dostępny z manualem) przekazuje w tej odmianie napęd na przednią oś. Już w bazowej wersji wyposażenia Active mamy klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, tempomat adaptacyjny czy 9-calowy ekran dotykowy.
Niestety w roczniku modelowym 2025 nie ma już dostępnej 116-konnej wersji z napędem na wszystkie koła. Tę jednak przez cały czas można zakupić, decydując się na rocznik modelowy 2024 (z rokiem produkcji 2025) od 122 000 zł z wersją wyposażenia Comfort. W niej zamiast felg stalowych zyskujemy m.in. 16-calowe alufelgi czy światłem przeciwmgielne LED. Z interesującego wyposażenia dochodzą też przednie czujniki parkowania (tylne są już w Active) czy bezprzewodowa ładowarka telefona.
Tańsze 130 KM w MY2025
Jakąś rekompensatą za brak 116 KM AWD jest tańsza opcja z systemową mocą 130 KM i napędem na przód. W odróżnieniu od MY2024, w MY2025 można mieć wersję 130-konną już z wyposażeniem Comfort od 114 200 zł. W MY2024 130 KM można było mieć dopiero od wersji Style (126 000 zł). Jednak z opcją Comfort w MY2025 jest haczyk. Pozbawiono ją elektrycznej regulacji odcinka lędźwiowego (teraz dopiero od wersji Style), więc warto o tym pamiętać. Zmian nie ma za to w wariancie 130 KM AWD, który jest oferowany od 135 800 zł z minimalną wersją wyposażenia Style.
Jednak rocznik modelowy oferuje też coś ekstra, jeżeli interesuje nas bogata opcja Executive (od 131 900 zł, tylko dla wariantu 130 KM). W niej nie trzeba już dopłacać ekstra 2 900 zł za pakiet Bi-tone, czyli dach w kolorze fortepianowej czerni. Topową odmianą jest teraz GR Sport (od 140 700 zł) oferowana wyłącznie dla przednionapędowej wersji o mocy 130 KM. Z rocznika modelowego 2025 znika najdroższa opcja wyposażenia Premiere Edition. Jednak oczywiście przez cały czas można ją zamówić wybierając MY2024.
Oba cenniki wraz ze spisem wyposażenia i pakietami można porównać samemu: