Rywal Toyoty RAV4 w świetnej cenie. Za 131 900 zł ma wszystko

3 dni temu

W ostatnich kilkunastu miesiącach zadebiutowało kilkadziesiąt samochodów z Państwa Środka. Każdy z nich wyróżnia się korzystnym stosunkiem ceny do wyposażenia. Nie inaczej jest w tym w tym przypadku. Rywal Toyoty RAV4 nie jest promowany na wszystkich możliwych frontach. Być może dlatego ta oferta wygląda bardzo atrakcyjnie.

Ma potencjał

Na rynku kompaktowych SUV-ów jest już naprawdę ciasno, tym bardziej iż miesza się on z pojazdami aspirującymi do segmentu D. Wśród nich znajdziemy Skodę Kodiaq, Peugeota 5008 czy Volkswagena Tayrona. Rywal Toyoty RAV4 też dysponuje gabarytami, które przybliżają go do klasy średniej. To może być jeden z jego mocniejszych argumentów.

Zacznijmy jednak od pochodzenia. To produkt firmy DFSK Motor. Marka powstała w 2003 roku i zajmowała się produkcją niewielkich samochodów użytkowych. W końcu dostrzegła potencjał w osobówkach i wytwarza je do dziś.

Ma już spore doświadczenie, o czym świadczy obecność w 70 krajach. W Polsce dopiero zaczyna swoją historię. Czy odniesie sukces? Wszystko zależy od tempa rozwoju oferty modelowej i stopnia rozgłosu. Ten drugi aspekt stanowi bardzo duże wyzwanie – konkurencja, także ta rodzima, podniosła poprzeczkę bardzo wysoko.

Rywal Toyoty RAV4 wygląda całkiem nieźle

Nosi nazwę DFSK Fengon FX600. Jak już wspomnieliśmy, pod względem gabarytów nie powinien mieć kompleksów, co potwierdzają liczby. Prezentowany model ma 4720 milimetrów długości, 1865 milimetrów szerokości i 1710 milimetrów wysokości. Warty uwagi jest także prześwit sięgający 200 milimetrów.

Rywal Toyoty RAV4 wpisuje się w aktualne oczekiwania klientów – również pod względem stylistycznym. Nie emanuje unikatowością, ale ma swoją tożsamość stylistyczną. Wydaje się, iż jego design skutecznie oprze się procesowi starzenia, bo nie ma żadnych zbędnych udziwnień.

DFSK Fengon FX600 w ruchu

Pas przedni z wąskimi reflektorami i grillem o kształcie klepsydry przypomina motywy stosowane w Lexusach. Niemniej jednak jako całość ma swój indywidualny sznyt. Wysoko poprowadzona linia maski nadaje sylwetce odrobinę masywności.

Profil jest po prostu poprawny. Jedyną inwencją twórczą jest „złamana” linia przeszkleń bocznych przy ostatnim słupku. Poza tym, żadnych szczegółów. Tył jest taki, jakiego można się spodziewać. Na szerokiej klapie zamontowano lampy złączone blendą LED.

Jeden silnik w ofercie

Rywal Toyoty RAV4 skrywa doładowaną jednostkę TGDI, którą znajdziemy również w innych modelach chińskich producentów. To zdecydowanie najpopularniejsza konstrukcja stosowana w autach z Państwa Środka. Zdradza, iż tych dwadzieścia marek należy do zaledwie kilku koncernów. Czy to źle? Nie. Udowadnia jedynie przemyślaną ekspansję.

DFSK Fengon FX600 oddaje do dyspozycji kierowcy 177 koni mechanicznych i 300 niutonometrów. Nie są to porażające wartości, ale powinny wystarczyć, do sprawnego rozpędzania chińskiego samochodu, którego masa wynosi około 1,6 tony.

DFSK Fengon FX600 – tył

Chińczycy nie dają możliwości wyboru innej jednostki. To samo dotyczy skrzyni i napędu. Bez względu na wybór wersji, przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Plus jest taki, iż ta ostatnia znajduje się w standardzie.

Osiągi samochodu nie zostały jeszcze ujawnione, podobnie jak zużycie paliwa. Niemniej jednak w sieci można znaleźć dane dotyczące tego samego auta pod inną nazwą (Fengon 580). Dzięki temu wiemy, ze auto potrafi przyspieszać do setki w około 8,5 sekundy i rozpędzać się do 200 km/h. Zużywa mniej więcej 8 litrów w cyklu mieszanym.

Co oferuje nowy rywal Toyoty RAV4?

Fengon FX600 jest dostępny bazowo z wyżej opisanym silnikiem, przekładnią automatyczną i napędem na przednią oś. Skrzynia manualna i układ AWD nie są oferowane na polskim rynku i najpewniej nigdy nie będą w tym modelu.

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to nie ma powodów do narzekania – są dwie dobrze skonfigurowane wersje. Pierwsza z nich nosi nazwę Comfort i startuje od 119 900 złotych. Cenowo może więc rywalizować z samochodami znacznie mniejszymi – na przykład Volkswagenem T-Roc czy Peugeotem 2008.

DFSK Fengon FX600 – wnętrze

Rywal Toyoty RAV4 oferuje bazowo m.in.: szyberdach, cztery poduszki, tempomat, dostęp bez kluczyka, selektor trybów jazdy, klimatyzację, ekran multimedialny (12,3 cala), 4 głośniki, tylne czujniki parkowania, system wspomagania ruszania pod górę, trzeci rząd siedzeń, wielofunkcyjną kierownicę, cyfrowe wskaźniki i elektrycznie sterowane szyby.

Kwota wspomniana w tytule, czyli 131 900 złotych dotyczy bogatszej wersji o nazwie Prestige. Posiada ona dodatkowo m.in.: dodatkowe dwie poduszki powietrzne, czujniki parkowania z przodu, rejestrator jazdy, panoramiczny system parkowania, okno dachowe, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, reflektory LED, oświetlenie nastrojowe, cztery kolejne głośniki, wzmacniacz i subwoofer i dodatkowy pakiet asystentów jazdy. Należy dodać, iż dopłaty wymaga jedynie lakier metalizowany za 2500 złotych.

Fengon FX800 jest naprawdę bogato wyposażony i może namieszać na polskim rynku, jeżeli klienci zaufają nowej marce. Duże znaczenie będzie miała sieć dystrybucji i serwisów umożliwiających komfortową obsługę. Krótko mówiąc, kolejna marka chce zaznaczyć swoją obecność w naszym kraju, co jest dobrą wiadomością dla klienta, który ma jeszcze większy wybór.

Idź do oryginalnego materiału