RoadShow Audi e-tron 2024 w Audi City Gdańsk

3 tygodni temu

Samochody elektryczne wciąż pozostają dla wielu klientów czymś nowym i bardzo często nieznanym. Dealerzy, coraz częściej przyparci do muru w kwestii sprzedaży samochodów z takim napędem, próbują na różne sposoby przekonać do nich nabywców. Jednak bez odpowiedniej edukacji i empirycznych doświadczeń nie jest to takie proste. Marki inwestują więc w spotkania, podczas których przybliżaj nie tylko konkretne modele, ale również sposób ich ogólnej eksploatacji.

Tym torem podążają niemal wszyscy producenci. W dwa sierpniowe dni, w salonie Audi City Gdańsk, odbyło się wydarzenie RoadShow Audi e-tron, które ma właśnie na celu przybliżenie elektrycznych pojazdów spod znaku czterech pierścieni. W wykładach i jazdach testowych wzięło udział kilkudziesięciu klientów, a zwieńczeniem był pokaz i testy nowego Audi Q6 e-tron.

Elektryk na trasę?

Jest to pierwszy produkcyjny model zbudowany na platformie Premium Platform Electric (PPE). To płyta opracowana wspólnie z Porsche, na której powstaje również najnowsza generacja modelu Macan. W projekcie wykorzystano mocne, kompaktowe i bardzo efektywne silniki elektryczne oraz nowo opracowany akumulator litowo-jonowy. Składa się on z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 kWh netto). Zapewnia to zasięg choćby do 624 kilometrów na jednym ładowaniu według WLTP. najważniejsze jest tu zastosowanie technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania 270 kW. Dzięki temu na odpowiedniej stacji ładowania (HPC) akumulator można naładować energią potrzebną do pokonania 255 km w zaledwie 10 minut. Stan naładowania wzrasta z 10 do 80% w ciągu około 21 minut. To sprawia, iż o tych modelach elektrycznych można myśleć już nie tylko w ujęciu podróży lokalnych, ale także dalekich.

Niezwykłe światła

Wraz z Q6 e-tron, Audi rozpoczyna nie tylko nowy rozdział w elektromobilności, ale także w ważnej części DNA Audi – technologii oświetleniowej.

Z przodu aktywna cyfrowa sygnatura świetlna jest tworzona poprzez interakcję algorytmu z 12 segmentami, które przyciemniają się w górę i w dół. Z tyłu służą do tego wszystkie cyfrowe segmenty OLED. Poszczególne segmenty świetlne współdziałają ze sobą w taki sposób, iż całkowite natężenie światła sygnatury pozostaje niezmienne. Po raz pierwszy cyfrowe tylne światła OLED mogą komunikować się z otoczeniem w ukierunkowany sposób (Car-to-X). Znany już z innych modeli Audi system wykrywania niebezpiecznej odległości w nowym Q6 e-tron został rozszerzony o oświetlenie komunikacyjne, które ostrzega innych użytkowników drogi o miejscach wypadków i awarii. W obliczu krytycznych sytuacji na drodze oświetlenie komunikacyjne wyświetla specyficzną statyczną sygnaturę tylnych lamp OLED ze zintegrowanymi symbolami ostrzegawczymi.

Stylistyka zewnętrzna

Q6 e-tron reprezentuje typową stylistykę SUV-a Audi, z udoskonalonym językiem stylistycznym e-tron i wysokim poziomem użyteczności na co dzień. Dzięki nowej architekturze elektronicznej E3 1.2 seria Q6 e-tron stanowi technologiczny szczyt w portfolio Audi. Model ten należy do segmentu średniej wielkości SUV-ów premium – przy długości 4771 mm, szerokości 1993 mm i wysokości 1648 mm oferuje dużo przestrzeni, wygody i przydatności do codziennego użytku.

Cena za wersję Q6 e-tron rozpoczyna się od 355 tys. złotych. Za bogatszą wersję SQ6 e-tron trzeba zapłacić od 419 tys. złotych.

Podczas RoadShow Audi e-tron 2024 w Audi City Gdańsk, klienci mogli też poznać odświeżony model e-Tron GT oraz SQ8. Samochody znajdują się już w stałej ekspozycji dealerów Audi w Trójmieście. Istnieje również możliwość odbycia jazdy testowej.

Idź do oryginalnego materiału