RML P39 40SE pokonuje Porsche na ich warunkach

rallyandrace.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: rml


Brytyjski warsztat RML Group, znany przede wszystkim z budowy i obsługi samochodów wyczynowych, zaprezentował nowy projekt samochodu inspirowany hipersamochodami Le Mans – model P39 40th Special Edition (40SE). Ta limitowana seria zaledwie 10 egzemplarzy łączy wyczynową technologię z codzienną użytecznością, oferując osiągi przewyższające Porsche 992 GT3 RS.

RML P39 40SE bazuje na Porsche 992.1 Turbo S, ale firma wprowadziła szereg usprawnień, które stawiają go na zupełnie innym poziomie. Samochód jest dłuższy, ma szerszy rozstaw osi i kół, a także nową karoserię z włókna węglowego z aktywną aerodynamiką, w tym systemem DRS, który zmniejsza opór powietrza na prostych odcinkach. Co więcej, dzięki hydraulicznemu systemowi regulacji, samochód może obniżyć swój prześwit, zwiększając siłę docisku choćby do 662 kg przy 241 km/h – czterokrotnie więcej niż standardowy 992 Turbo S.

Fot. RML

Moc większa o połowę

Najważniejszą zmianą jest jednak serce pojazdu – sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, został zmodyfikowany, aby osiągać oszałamiającą moc 912 KM oraz moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Firma osiągnęła te wartości dzięki nowemu komputerowi pokładowemu, tubosprężarkom, intercoolerom, kolektorom wlotowym, katalizatorze oraz wydechowi.

Fot. RML

Szybszy niż RS

W rezultacie P39 40SE może osiągnąć czas okrążenia toru Nürburgring Nordschleife w 6 minut i 45 sekund, co czyni go nie tylko szybszym od standardowego 992.1 Turbo S, którego rekord to 7:17, ale także Porsche 992 GT3 RS, które potrzebuje na przejechanie okrążenia 6:49,3. Niestety, ten wynik to tylko wyliczenia firmy i nie zostało to jeszcze potwierdzone w prawdziwym świecie.

Michael Mallock, dyrektor generalny RML Group, podkreśla, iż P39 40SE to doskonałe połączenie technologii wyścigowej i codziennej użyteczności: „P39 40SE nie tylko zostawi GT3 RS daleko w tyle na torze, ale również zapewni komfortową jazdę podczas powrotu do domu”.

Powrót do domu na własnych kołach

Pomimo swojej wyczynowej natury, P39 40SE oferuje dwa tryby jazdy: Track Mode i Tour Mode. W trybie Tour, samochód podnosi swoje zawieszenie, co sprawia, iż staje się bardziej przystępny do codziennego użytkowania. Wnętrze, zaprojektowane z okazji 40-lecia firmy, jest wykończone sportowymi siedzeniami z haftem RML oraz wyposażone w czteropunktowe pasy i pałąk bezpieczeństwa.

Fot. RML

Aby mieć szansę na otrzymanie RML P39 40SE, musimy zapłacić 495 000 funtów brytyjskich (bez podatku) i podstawić pod siedzibę firmy własne Porsche 992.1 Turbo S w celu dokonania konwersji.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału