Renault przywróciło Twingo jako prosty i tani w utrzymaniu samochód na prąd. Zapewnia on zasięg do 263 km, integrację z funkcjami Google i celuje w cenę poniżej 20 000 euro (ok. 85 000 zł). Kiedy zadebiutuje w Polsce?
Tak jak było do przewidzenia, nowe Twingo stylistycznie nawiązuje do pierwszej generacji tego modelu z lat 90. XX wieku. Wersja produkcyjna bazuje na koncepcie i zachowuje wymiary typowe dla auta miejskiego. To 379 cm długości, 172 cm szerokości oraz 149 cm wysokości.
Najnowsze Twingo w piękny sposób nawiązuje do swojego protoplasty.
fot. Renault
Rozstaw osi ma solidne 249 cm, co wprost przekłada się na zaskakująco sensowną przestrzeń dla pasażerów. W standardzie pojawiają się 16-calowe stalowe koła z oponami 195/60 i kołpakami, a w opcji – 18-calowe z ogumieniem 205/45.
Paleta lakierów jest krótka i treściwa. Obejmuje: Absolute Red (czerwony), Absolute Green (zielony), Mango Yellow (żółty) oraz Starry Black (czarny). Co ciekawe, drugi z nich (Absolute Green) nawiązuje do koncepcyjnego Twingo z 2023 roku.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-renault-twingo-i-funkcjonalny-gadzet,aid,186481 KM musi wystarczyć
Pod maską – a dokładniej pod podłogą – pracuje pojedynczy silnik elektryczny o mocy 81 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 175 Nm. Trafia on do kół przedniej osi.
Twingo ma napęd na przednie koła i zapewnia zasięg sięgający 263 km.
fot. Renault
Przyspieszenie od 0 do 50 km/h trwa 3,85 s, a do 100 km/h – 12,1 s. Prędkość maksymalna nowego Renault Twingo wynosi 130 km/h.
Aby utrzymać koszt w ryzach, Francuzi sięgnęli po akumulator typu LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności użytecznej wynoszącej 27,5 kWh. Technologia cell-to-pack poprawia upakowanie energii bez dokładania zbędnych kilogramów.
Do 263 km zasięgu
Deklarowany zasięg wynosi do 263 km, co w realnym, miejskim scenariuszu spokojnie wystarcza na kilka dni jazdy. Francuzi postawili na minimalizm również w kwestii ładowania. Bazowo to 6,6 kW, a z pakietem Advanced Charge – 11 kW (AC) i szybkie ładowanie z mocą 50 kW (DC).
Uzupełnienie energii w zakresie od 10 do 80% na odpowiedniej stacji trwa około 30 min. Co ważne, ładowarka 11 kW pozwala na obsługiwanie funkcji V2L (zasilanie urządzeń zewnętrznych) oraz V2G (oddawanie energii do sieci – dostępność zależy od rynku i infrastruktury).
Standardowo Twingo dysponuje ładowarką o mocy 6,6 kW. Funkcja szybszego ładowania występuje jako opcja.
fot. Renault
Nowe Renault Twingo dysponuje funkcją One Pedal, która przy prędkościach powyżej 12 km/h umożliwia jazdę niemal wyłącznie dzięki pedału gazu. Dzieje się tak dzięki mocnej rekuperacji. W odwodzie jest również tryb B.
Wnętrze: prosto, ale nie goło
W kokpicie znalazły się dwa wyświetlacze. To 7-calowy zestaw wskaźników oraz 10-calowy ekran systemu OpenR Link, oparty na systemie Android Automotive. Integruje on Mapy Google z planowaniem trasy pod kątem stacji ładowania, a także bierze pod uwagę preferencje kierowcy (m.in. moc stacji, sposób płatności). Co istotne, Twingo zaopatrzono w funkcję kondycjonowania baterii.
Atrakcyjny i nowoczesny kokpit z dwoma ekranami.
fot. Renault
OpenR Link to także ponad setka aplikacji z Google Play oraz asystent głosowy Google. Renault dodało wirtualnego awatara „Reno”, który udziela odpowiedzi i pomaga np. zaplanować ładowanie.
W drugim rzędzie zastosowano przesuwaną kanapę (zakres do 17 cm), co pozwala „żonglować” przestrzenią bagażową (360 l w standardzie, ponad 1000 l po złożeniu oparć) i miejscem na nogi.
https://magazynauto.pl/uzywane/najmniejsze-auta-uzywane-niedrogie-swietne-do-miasta-jest-w-czym-wybierac-zalety-wady-ceny-ofertowe,aid,3721Z licznymi systemami wsparcia
Nowe Renault Twingo, jak na nowoczesne auto przystało, dysponuje licznymi systemami wsparcia kierowcy. Francuzi wymieniają 24 funkcje. To m.in. utrzymywanie na pasie ruchu, monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat (w wyższej linii z funkcją Stop&Go) czy automatyczne hamowanie awaryjne.
Na pokładzie pojawił się też fizyczny przycisk My Safety Switch, który jednym, podwójnym kliknięciem przywraca własny profil ustawień asystentów. W ten sposób można pozbyć się np. natarczywego ponaglania o przekroczeniu prędkości.
Kanapa jest przesuwana na odcinku 17 cm.
fot. Renault
Co istotne, już bazowe Twingo, zwane Evolution, oferuje 16-calowe koła (z kołpakami), 7- i 10-calowe wyświetlacze, tempomat, elektryczny hamulec postojowy, przesuwaną tylną kanapę, regulację wysokości fotela kierowcy, ręczną klimatyzację i tylne czujniki parkowania.
We współpracy z Chińczykami
Platforma AmpR Small, na której oparto najnowsze Twingo, była rozwijano z udziałem chińskich partnerów Renault. Akumulator trakcyjny dostarcza CATL, a układ napędowy współtworzyła firma Shanghai e-drive. Montaż auta odbywa się na Słowenii.
Renault celuje z ceną bazową za Twingo wynoszącą poniżej 20 000 euro (ok. 85 000 zł). Na polskim rynku to niewielkie auto miejskie zadebiutuje na przełomie 2026 i 2027 roku.
2176

3 godzin temu













