
Kolejny rok w Polsce stoi pod znakiem dominacji Volvo XC60 w klasie premium. Patrząc na wyniki, to już nie król, a wręcz imperator segmentu. Szwedzki SUV walczy bowiem o Top 10 całego rynku, ponieważ modele konkurentów z klasy premium są daleko z tyłu. Jest już niemal pewne, iż producent z Goteborgu zaliczy rekordowy rok w Polsce.
- Jeden SUV deklasuje resztę stawki w segmencie premium
- Niemcy pojedynkują się między sobą, Volvo jedzie po rekord
Sprzedaż nowych samochodów klasy premium jest najlepsza w historii. Z ostatnich danych Instytutu Samar wynika, iż od stycznia do października 2025 r. zarejestrowano 111 034 aut z tego segmentu. To o 6,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie rekordowego 2024 r. Sam zeszły miesiąc (11 860 szt.) był w klasie premium lepszy od zeszłorocznego aż o 10 proc.
Volvo XC60. // fot. materiały prasoweJeden SUV deklasuje resztę stawki w segmencie premium
To, jak w tym roku Polacy rzucili się na nowe Volvo XC60, przechodzi ludzkie pojęcie. Aż 6 620 rejestracji po 10 miesiącach to totalna deklasacja rywali. Drugi w zestawieniu Lexus NX nie tylko nie ma jeszcze szóstki, ale choćby piątki z przodu (4 989 szt.). Co ciekawe, na podium rankingu modelowego jest tylko jeden przedstawiciel niemieckich marek. Załapuje się na nie bowiem Audi Q5 (4 425 szt.).
Lexus NX 450h. // fot. materiały prasoweJednak walka o czołową trójkę nie jest zakończona. Wciąż zbliżone rezultaty mają Volvo XC40 (4 162 szt.) oraz Audi A3 (4 129 szt.). Dopiero na szóstej pozycji jest najpopularniejszy model BMW, czyli X3 (3 854 szt.), który był największym hitem października (590 szt.). Dalej w rankingu widać bezpośrednich rywali Audi A5 (3 670 szt.) i BMW Serii 5 (3 315 szt.). Za Audi Q3 (3 188 szt.) plasuje się najpopularniejszy z Mercedesów, GLC Coupe (3 097 szt.).
Audi Q5 Sportback. // fot. materiały prasoweTop 10 segmentu premium może się jeszcze zmienić, bo u progu tego zestawienia są też BMW Serii 3 (3 080 szt.) i BMW X1 (3 030 szt.). Do pułapu trzech tysięcy rejestracji zbliża się także Mercedes GLC SUV (2 824 szt.). Najlepszą piętnastkę kompletują BMW X5 (2 456 szt.) i Lexus LBX (2 441 szt.). Ponad 2 tys. rejestracji mają jeszcze Mercedesy CLA (2 378 szt.) i Klasy E (2 123 szt.), a także BMW X2 (2 066 szt.).
Niemcy pojedynkują się między sobą, Volvo jedzie po rekord
W rankingu marek premium, z racji liczby modeli, dominują te niemieckie. Po wygranym październiku, BMW umocniło się na prowadzeniu (25 487 szt.). Wiceliderem jest Audi (24 329 szt.) przed Mercedesem (23 308 szt.). Volvo (14 465 szt.) zmierza po czwarte miejsce i najlepszy roczny wynik w Polsce. Na poziomu kilkunastu tysięcy rejestracji jest także piąty Lexus (12 539 szt.).
BMW X3. // fot. materiały prasoweZaciętą rywalizację toczą Mini (3 009 szt.) i Porsche (2 998 szt.). Mimo słabszych wyników, należy zauważyć wyraźne wzrosty Land Rovera (2 204 szt.), a zwłaszcza Alfy Romeo (1 873 szt.). Więcej sprzedaje choćby DS (463 szt.). Spośród marek superpremium, Polacy najczęściej sięgają po Ferrari (75 szt.) i Bentleye (70 szt.). Tuż za Aston Martinem (42 szt.) plasuje się Alpine, mające tyle samo rejestracji (41), co Lamborghini. Z kolei Maserati (30) przeskoczyło Jaguara (28). Liczba nowych Rolls Royce’ów wzrosła do 18, a McLarenów do 9.

2 godzin temu














