Renault zdecydował się przeprowadzić subtelny lifting linii modelowej Megane na 2020 rok. Oprócz poprawy wyglądu i kilku zmian w wykończeniu wnętrza w gamie marki zadebiutuje hybryda typu plug-in.
Megane E-Tech
Odmiana hybrydowa E-Tech z 4-cylindrowym silnikiem 1.6 i dwoma jednostkami elektrycznymi (w sumie 160 KM) oraz baterią o pojemności 9,8 kWh zaoferuje do 64 kilometrów jazdy wyłącznie na prądzie. W ten sposób będzie można podróżować z maksymalną prędkością 135 km/h.
Jeśli ktoś jednak woli konwencjonalny napęd, to może wybierać pomiędzy benzynową jednostką o pojemności 1,3 l TCe ( 115, 140 i 160 KM) i dieslem o pojemności 1,5 l Blue dCI (95 i 115 KM). Z czasem paleta silników powiększy się o 100-konną benzynową wersję auta.
Konfiguracja hybrydowa w pierwszej kolejności trafi do wersji kombi, a następnie znajdzie się w hatchbacku. Obydwie wersje nadwoziowe poddano subtelnej aktualizacji stylistycznej, która sprowadza się do innego kształtu grafiki reflektorów LED, dodatkowego oświetlenia klamek i nowych wzorów felg.
We wnętrzu pionowy system multimediów będzie miał teraz 9,3-calowy wyświetlacz inspirowany telefonem
Poza tym zadebiutują cyfrowe zegary. Poprawiono ergonomię panelu klimatyzacji i wykończenie lusterka wstecznego, które jest teraz bezramkowe.
Nowe Megane będzie dostępne z funkcją półautonomicznej jazdy na poziomie 2
To oznacza, iż w pewnych sytuacjach przez krótki czas samochód może poruszać się samodzielnie przy minimalnym zaangażowaniu ze strony kierowcy.
Megane R.S. również z poprawkami
Wcześniej oferowany 1,8-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy był dostępny w dwóch wariantach mocy. Renault porzucił 280-konną jednostkę i zarówno odmiana standardowa R.S., jak i Trophy będzie cechować się taką samą mocą 300 KM. Moment obrotowy na poziomie 400 Nm wyróżniać będzie wersję z 6-biegową manualną skrzynią, podczas gdy wersja z automatyczną przekładnią EDC otrzyma 30 Nm więcej niż wcześniej (420 Nm).
Odświeżone Megane trafi do europejskich salonów jeszcze tego lata.
Zdjęcia: carscoops.com