Renault Megane R.S. schodzi ze sceny edycją specjalną Ultime

profiauto.pl 1 rok temu

Na Tokio Auto Salon zadebiutowało Renault Megane R.S. Ultime. Tym modelem Francuzi żegnają się zarówno ze sportowym hot-hatchem, jak i marką Renault Sport.

Renault Sport po niemal 47 latach istnienia przechodzi do historii, a wraz z nim swój żywot na rynku kończy Renault Megane R.S. Wiadomo było, iż tak się stanie już w 2021 roku, gdy Renault Sport zostało zastąpione przez Alpine Cars, mimo to przez cały czas trudno jest się z tym pogodzić. Koncern co prawda obiecuje, iż pod nowym szyldem będą powstawały sportowe auta, ale pewnie już z napędem elektrycznym.

Renault Megane R.S. Ultime reprezentuje wszystko to, co najlepsze w legendarnym hot-hatchu

Pod maską skrywa turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 l z Megane RS Trophy o mocy 300 KM i momencie obrotowym na poziomie 420 Nm. Całość trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-biegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów EDC (tylko Europa), wspomaganej mechanizmem różnicowym Torsen. W tej drugiej wersji można liczyć na przyspieszenie do setki w 5,7 s.

Standardem jest sztywniejsze zawieszenie, hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami, czy system tylnych kół skrętnych 4Control. Megane R.S. Ultime otrzyma też 19-calowe czarne felgi i semi-slicki Bridgestone Potenza S007 z wersji RS Trophy-R.

Atutem Megane R.S. był też wygląd. Edycja Ultime nie zawodzi pod tym względem

Poznamy ją po czarnej grafice na przednich drzwiach i błotnikach oraz na masce, dachu i tylnym zderzaku. Czarne akcenty obejmują też klamki drzwi, lusterka boczne, obramowania szyb, dyfuzor i logo. W porównaniu ze zwykłą odmianą, RS ma szersze błotniki o 60 mm z przodu i o 45 mm z tyłu, a także centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego.

Klienci będą mogli wybierać spośród czterech lakierów – Star Black, Pearl White, Sirius Yellow i Orange Tonic.

We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele Recaro, wykończone alcantarą i z logo RS

10-calowy zestaw cyfrowych wskaźników uzupełniono o 9,3-calowy system multimediów. Numerowana tabliczka na konsoli środkowej podkreśla status pojazdu, a odpowiednie oznaczenia umieszczono również na progach.

Ostateczna wersja Megane R.S. ma niemal kompletne wyposażenie (z systemem telemetrycznym włącznie). Jedynymi dostępnymi opcjami są szyberdach i wyświetlacz HUD. Obydwie jednak oferowane będą w puli aut przeznaczonych na rynki, gdzie obowiązuje ruch lewostronny.

Renault Megane R.S. Ultime trafi do sprzedaży na wiosnę tego roku

Producent wyprodukuje 1976 egzemplarzy, co jest oczywiście odwołaniem do roku powstania marki. Każdy egzemplarz otrzyma podpis Laurenta Hurgona, kierowcy testowego Renault Sport i rekordzisty wielu torów w kategorii aut przednionapędowych.

Zdjęcia: Renault

Idź do oryginalnego materiału