
Nowe Reanult Master oferuje szerokie możliwości konfiguracji, oszczędnego diesla oraz dziewięciobiegowy automat.
Myślisz biznes, mówisz Master. Według tej zasady działa wielu przedsiębiorców, co przekłada się na świetne wyniki sprzedaży tego wielozadaniowego samochodu. Kres jego zastosowań na dobrą sprawę wyznaczają potrzeby przedsiębiorcy. Auto jest oferowane w wielu wersjach przez Renault. Kolejne specjalistyczne zabudowy tworzą niezależne firmy zewnętrzne.
W kombinacji z trwałością, dużym zapleczem serwisowym czy dostępnością dogodnych dla przedsiębiorców czy klientów flotowych narzędzi finansowych przekłada się to na niegasnące zainteresowanie modelem. Renault Master od 2018 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem wśród wszystkich samochodów dostawczych na polskim rynku.

Projektanci nowego Mastera dołożyli starań, by pozostawał on krok przed rywalami. W pierwszej kolejności w oczy rzuca się atrakcyjny design nadwozia. Istotny choćby w segmencie samochodów dostawczych, które przecież są jeżdżącymi wizytówkami firm. W tych nowoczesnych kształtach nic nie jest przypadkowe.
Renault Master jest kulminacją kilkuletnich prac rozwojowych nad stworzeniem atrakcyjnego projektu aerodynamicznego i wydajnościowego – pochylenie przedniej szyby, wloty powietrza, kształt zewnętrznych lusterek i zwężający się tył zostały dopracowane w tunelu aerodynamicznym w celu redukcji niekorzystnych oporów i zawirowań powietrza.
W wariancie z napędem elektrycznym oznacza to niższe zużycie energii, a więc większy zasięg, który w wersji nadwoziowej L2H2 z akumulatorem o pojemności 87 kWh sięga 460 km.
Ale na udoskonaleniach skorzystał też diesel – bardziej opływowe nadwozie redukuje zużycie paliwa, a więc koszty prowadzenia działalności. Klientom oczekującym maksymalnej wydajności Renault proponuje nową, automatyczną skrzynię z dziewięcioma przełożeniami. Nie tylko jest ona w stanie optymalnie wykorzystać pokłady momentu obrotowego diesla, ale również podnosi komfort i bezpieczeństwo pracy kierowcy, który dodatkowo może liczyć na systemy wsparcia i rozwiązania multimedialne, jakie jeszcze do niedawna były dostępne wyłącznie w autach osobowych.

Renault Master – nagradzany lider sprzedaży
W pierwszym półroczu 2025 r. Renault Master utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającego się modelu wśród wszystkich samochodów dostawczych na polskim rynku.
- Nowy Master otrzymał też już wiele nagród. Głosami czytelników „Motoru” w plebiscycie Auto Lider 2025 został uznany za auto dostawcze roku. Otrzymał też tytuł „International Van of the Year 2025”.
Szerokie możliwości konfiguracji dla wszystkich biznesu
Moda na kampery dotarła do Polski. Niektórzy przedsiębiorcy czerpią z tego korzyści, prowadząc wypożyczalnie kamperów. Najnowsze propozycje, oparte o Mastera, właśnie zaprezentowała firma Ahorn Camp.

Zapotrzebowanie na usługi transportowe stale rośnie – do rozwożenia np. ciężkich przesyłek doskonale nadaje się Master z kontenerem wyposażonym w windę załadunkową.

Niektóre firmy muszą przewozić ciężkie ładunki. W przypadku Mastera z żurawiem ich załadunek nie będzie problemem. Stabilność podczas pracy zapewniają wysuwane podpory.

Do przedsiębiorców potrzebujących dużej elastyczności w sposobie załadunku kierowany jest Master ze skrzynią przesłoniętą plandeką. Jest ona lekka, więc nie ogranicza ładowności.

Na ulicach zwykle pojawiają się Mastery w wersjach dostawczych, ale Renault ma też w ofercie 9-osobowego mikrobusa. Do jego prowadzenia wystarcza prawo jazdy kat. B.

Sypki ładunek, liście czy gałęzie – lista towaru, który może być przewożony Masterem z przechylaną skrzynią ładunkową jest długa. Granicę wyznacza potrzeba firmy.

Niskie zużycie paliwa
W biznesie samochód, którego silnik roztropnie obchodzi się z paliwem, jest na wagę złota. choćby drobne oszczędności po przemnożeniu przez liczbę pojazdów we flocie oraz pokonywanych przez nie odległości rosną do skali potężnych korzyści w skali roku. Inżynierowie Renault zadali sobie wiele trudu, by zoptymalizować nowego Mastera pod kątem wydajności. Opływowe kształty nadwozia zostały dopracowane w tunelu aerodynamicznym. Już powyżej 80 km/h opory powietrza zaczynają dominować nad oporami toczenia. Im nadwozie pojazdu będzie skuteczniej przecinało słup powietrza, tym spalanie będzie niższe.


