Renault Kardian – tani SUV segmentu B. W Europie o nim zapomnijcie

profiauto.pl 10 miesięcy temu

Renault pochwaliło się nowym niewielkim SUV-em, który przypomina trochę miks dwóch znanych modeli. Oto Kardian.

Renault Kardian jest pierwszym modelem francuskiej marki zbudowanym na nowej modułowej platformie, na której w przyszłości mają powstawać zarówno małe SUV-y, jak i pickupy.

Auto mierzy 4119 mm długości i ma rozstaw osi sięgający 2604 mm. Jest więc nieco mniejszy od europejskiej wersji Captura, do którego pomijając pas przedni jest bardzo podobny. Podczas gdy Captur posiada konwencjonalne reflektory ze światłami do jazdy dziennej w kształcie pazurów oraz duże wloty powietrza, przód Kardiana oferuje dzielony układ reflektorów i prostszą w wyrazie stylistykę.

Podobieństwo można również zauważyć do sprzedawanej w Europie Dacii Sandero Stepway – głównie patrząc na profil auta. Mimo to producent twierdzi, iż to całkowicie nowy pojazd stworzony w Centrum Projektowym Renault w Brazylii, przy wsparciu francuskiego oddziału projektowego.

We wnętrzu cyfrowe zegary

To nowość względem europejskiej Dacii Sandero. W zestawie są multimedia z 8-calowym ekranem, do kompletu z bezprzewodową funkcją Apple CarPlay i Android Auto. Nie brakuje automatycznej klimatyzacji z trzema pokrętłami oraz ambientowego nastrojowego oświetlenia. Całość wygląda dobrze, jak na budżetowe w założeniu auto i może się podobać.

Atutem jest silnik

Na początek wybór ograniczy się do 3-cylindrowejdoładowanej jednostki o pojemności 1 litra, która generuje 130 KM. Moc na koła przekazuje dwusprzęgłowa skrzynia EDC.

Na wyposażeniu kierowca znajdzie 6 poduszek powietrznych i pakiet podstawowych systemów wsparcia z zakresu bezpieczeństwa. To m.in. system ostrzegania przed kolizją, wspomaganie wjazdu na wzniesienie, system hamowania awaryjnego, czy adaptacyjny tempomat.

Renault Kardian – nie dla Europy

Debiut SUV-a zaplanowano na marzec 2024 roku – w pierwszej kolejności w Brazylii, a następnie na dwudziestu innych rynkach Ameryki Południowej. Mieszkańcom Starego Kontynentu pozostaje udać się do salonu Dacii – Kardian do Europy nie trafi.

Zdjęcia: Renault

Idź do oryginalnego materiału