Renault 5 zostanie wskrzeszony w ramach elektrycznej transformacji marki Renault. Na rynku zadebiutuje w najbliższych 5 latach.
Renault 5 był najczęściej kupowanym samochodem we Francji w latach 1972-1986
Wyprodukowano łącznie ok. 5,5 mln egzemplarzy, a sam model zyskał miano kultowego. Za prawdziwą legendę uchodzi jednak Renault 5 Turbo, który powstał do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B. Niewielkie auto o masie nie przekraczającej 970 kg napędzał 4-cylindrowy turbodoładowany i centralnie umieszczony silnik 1.4 o mocy 160 KM. W 1981 roku Jean Ragnotti tym samochodem w wersji rajdowej wygrał Rajd Monte Carlo.
Teraz Francuzi chcą wykorzystać historyczną spuściznę Renault 5, tworząc nowy elektryczny pojazd dla mas
Elektryczne maluch Renault przypomina kultową Piątkę. Elementy stylistyczne, zaczerpnięte z oryginalnego projektu, ubrano jednak w nowoczesną formę. I tak charakterystyczny wlot powietrza na masce skrywa gniazdo do ładowania, a tylne światła zintegrowano z aerodynamicznymi klapami. Światła przeciwmgielne w zderzaku posiadają zarazem funkcję świateł do jazdy dziennej. Z kolei przód i dach stanowią nawiązanie do sztuki meblarskiej.
Gdyby ktoś miał wątpliwości z jakim autem ma do czynienia, podpowiedź znajdzie m.in. na kołach
i bocznych skrzelach, gdzie umiejscowiono emblemat „5”.
Wygląd koncepcyjnego modelu 5 jest dziełem Gillesa Vidala, nowego dyrektora ds. Designu w Renault. Vidal przez ostatnie 10 lat współpracował z Peugeotem i to on stoi za takimi projektami jak 3008, 2008, czy nowe 208 i 508. Maczał też palce przy futurystycznym koncepcie Peugeota e-Legend.
Renault 5 Prototype jest blisko produkcyjnej wersji
Czy zastąpi Renault Zoe? To nie pozostało takie pewne. Na rynku Renault 5 będzie walczyło o klientów z Hondą e oraz elektrycznym Mini. W tej walce jego zdecydowanym atutem powinna być cena.
Zdjęcia: motor1.com