Recenzja: Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 r. Priorytetem jest niska cena, wysoki mpg

2 lat temu

Toyota Corolla Cross Hybrid 2023 dodaje drugi i bardziej ekonomiczny układ napędowy do kompaktowego SUV-a, który zadebiutował w zeszłym roku. Upuszczenie sprawdzonego i oszczędnego systemu hybrydowego Toyoty w Corolli Cross zwiększa zużycie paliwa do około 42 mpg łącznie, w porównaniu do 30 mpg w połączeniu ze standardowym modelem AWD. Wszystkie hybrydowe wersje Corolli Cross są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła.

Toyota agresywnie wyceniła nową hybrydę, zaczynając od 29 305 USD i sięgając do połowy lat 30.

Różnice konstrukcyjne Corolla Cross Hybrid

W przeciwieństwie do niektórych innych modeli hybrydowych Toyoty, Corolla Cross Hybrid różni się wizualnie od wersji wyłącznie benzynowej. Oprócz wyróżniających się wzorów kół, wyróżnia się osłona chłodnicy, szczególnie w nowym żółto-zielonym kolorze naszego samochodu testowego, znanym jako „Acidic Blast”, który prawdopodobnie zobaczysz w reklamach wersji hybrydowej. Dostępne jest również dwukolorowe wykończenie z kontrastowym dachem (w tym przypadku czarnym).

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Z zewnątrz mały SUV ma proporcje, które dzielą różnicę między pojazdem użytkowym a kompaktowym kombi – chociaż słowo W odstrasza kupujących, więc nigdy nie usłyszysz go od firmy. Wewnątrz staje się jasne, iż mały SUV jest zbudowany w cenie, z dość dużą ilością twardego czarnego plastikowego wykończenia. Oprócz informacji o hybrydzie dodanych do wyświetlaczy, wnętrze kilka się zmieniło od wersji konwencjonalnej.

Wydajność Corolla Cross Hybrid i system hybrydowy

Hybrydowa Corolla Cross jest wyposażona w 2,0-litrowy rzędowy silnik o mocy 150 KM połączony ze sprawdzonym dwusilnikowym układem hybrydowym Toyoty, w tej chwili piątej generacji, z przekładnią planetarną zastępującą typowy pojazd spalinowy przenoszenie. Silniki zapewniają 152 lb-ft momentu obrotowego, więcej niż silnik 139 lb-ft. Całkowita moc netto połączonego systemu wynosi 196 KM, co stanowi wzrost w stosunku do 169 KM modelu benzynowego. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,9 kilowatogodziny przechowuje energię odzyskaną z wybiegu silnika lub hamowania rekuperacyjnego, dając samochodowi możliwość łagodnego przyspieszenia do 30 km/h na wyłącznie elektrycznym napędzie. uruchomi się silnik.

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

W przeciwieństwie do hybrydy plug-in Toyoty Prius Prime 2023, którą testowaliśmy w tym samym czasie – lub hybrydy Prius – silnik w Corolla Cross Hybrid był widoczny za każdym razem, gdy się włączał, a niepokojące drgania można było wyczuć, gdy silnik się włączał i dodawał moc. To bardzo niezwykłe dla jakiejkolwiek hybrydy Toyoty; przypiszemy to testowaniu wczesnego modelu produkcyjnego. Tryb jazdy Eco był przewidywalnie wolniejszy, podczas gdy tryb Sport dodawał trochę dodatkowej żywotności kosztem znacznie większego hałasu.

Ogólnie poziom hałasu silnika Corolli Cross Hybrid był wyższy, niż byśmy tego chcieli, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej średnie przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynoszące 8,0 sekund. To o ponad sekundę szybciej niż równie głośna wersja benzynowa, ale za 4000 USD premii w porównaniu z innymi modelami brakuje pewnego wyrafinowania.

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Komfort i jazda Corolla Cross Hybrid: głośna, ale miękka

Corolla Cross Hybrid ma stosunkowo miękką i podatną jazdę, co oznacza, iż ​​jest w porządku w mieście, ale nie jest szczególnie satysfakcjonująca pokonywanie krętych górskich zakrętów. Ta zdolność niekoniecznie jest najważniejsza dla kupujących szukających niedrogiego małego SUV-a z niskim zużyciem paliwa i standardowym napędem na wszystkie koła. A miękka jazda pomaga pochłaniać drobne niedoskonałości nawierzchni.

W połączonej jeździe, która obejmowała kilka szybkich przyspieszeń, kilka mil autostradowych i dwupasmowe drogi wiejskie, nasz samochód testowy wykazał zużycie paliwa na poziomie 36,7 mpg. Nasza jazda nie była reprezentatywna, ale to sugeruje, iż w bardziej przewidywalnym użytkowaniu w mieście poziom 40 mpg można łatwo osiągnąć.

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Funkcje i bardziej sportowe wykończenia

Podczas gdy standardowa Corolla Cross jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia (L, LE i XLE), nowa hybryda znajduje się po bardziej sportowej stronie specyfikacji, z wykończeniami S, SE i XSE. Dwie niższe wersje są wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe i centralny 8-calowy ekran dotykowy na desce rozdzielczej. Przejście z Corolla Cross Hybrid S do wersji SE dodaje relingi dachowe, przyciemniane szyby, łopatki zmiany biegów oraz monitor martwego pola i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.

Najwyższy model XSE obejmuje większe 18-calowe felgi aluminiowe; Diody LED do reflektorów, tylnych świateł i świateł przeciwmgielnych; elektrycznie sterowany fotel kierowcy; podgrzewane przednie siedzenia; i bardziej luksusowy materiał obiciowy. Opcje obejmują niektóre kolory lakieru za dodatkową opłatą, kontrastowy kolor dachu, dach księżycowy, adaptacyjne reflektory, system audio JBL oraz pakiet komfortu dla XSE, który łączy w sobie wiele mniejszych funkcji.

Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 roku

Wszystkie modele Corolla Cross Hybrid są standardowo wyposażone w bezprzewodowe systemy Android Auto i Apple CarPlay. Toyota dodała gniazda USB-C, a model może teraz otrzymywać pewne aktualizacje bezprzewodowe w celu rozwiązania problemów lub dodania funkcji w przyszłości.

System hybrydowy jest objęty gwarancją na osiem lat lub 100 000 mil, a akumulator na dziesięć lat lub 150 000 mil. Wszystkie wersje Corolli Cross są montowane w fabryce w Huntsville w Alabamie, którą Toyota dzieli z Mazdą, która montuje tam swój kompaktowy crossover CX-50.


Toyota zapewniła bilety lotnicze, zakwaterowanie i posiłki, aby Green Car Reports mógł przedstawić ten raport z jazdy w pierwszej osobie.

Idź do oryginalnego materiału