Recenzja i jazda próbna Hondy CR-V Hybrid AWD Sport Touring 2023

2 lat temu

Kompaktowe SUV-y przeszły długą drogę, jeżeli chodzi o oferowanie bardziej spójnego pakietu i stały się bardziej przystosowane i wszechstronne dla rosnących rodzin. Jeden z bardziej popularnych SUV-ów w segmencie samochodów kompaktowych, Honda CR-V, został całkowicie przeprojektowany na rok modelowy 2023, rozpoczynając podróż mającą na celu poszerzenie bazy dzięki subtelnym ulepszeniom, które nikogo nie obrażają. Dzięki takiemu zadaniu Honda zachowuje większość tego, co sprawdziło się w CR-V, a teraz, w szóstej generacji, CR-V przyjmuje bardziej dojrzały wygląd i oferuje ulepszony hybrydowy układ napędowy w najwyższej wersji poziom.

Ogólny wygląd nowego CR-V 2023 jest bardziej wyrafinowany, przy czym większość zmian dotyczy przodu, aby uzyskać wygląd, który oznacza większą obecność na drodze, podczas gdy tył został nieco przerobiony, ale pozostaje rozpoznawalny. Mój najlepszy pojazd testowy, wersja CR-V Hybrid AWD Sport Touring, dodaje większe ciemne 19-calowe felgi aluminiowe i przyciemnione wykończenie. Ogólnie rzecz biorąc, nowy projekt Hondy CR-V wygląda bardziej premium, nieco naśladując to, co można znaleźć w innych nowych pojazdach Hondy, zwłaszcza z przodu, i podoba mi się to, co widzę.

Osiągi i charakter jazdy

Przeprojektowana Honda CR-V z 2023 roku przywraca 1,5-litrowy, 4-cylindrowy, rzędowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 190 koni mechanicznych i momencie obrotowym 179 Nm, współpracujący z elektroniczną przekładnią bezstopniową (CVT), która jest układem napędowym spotykanym w modelach EX i poziomy wyposażenia EX-L. Decydując się na wersję Sport lub mój najlepszy pojazd testowy Sport Touring, otrzymujesz hybrydowy układ napędowy, który wykorzystuje 2,0-litrowy 4-cylindrowy silnik i pojedynczy silnik elektryczny, który wykonuje typowe zadania związane z napędem, rozrusznikiem i generatorem / hamulcem regeneracja. Współpracując w harmonii, 4-cylindrowy silnik (145 KM/138 Nm momentu obrotowego) i silnik elektryczny (181 KM/247 Nm momentu obrotowego) wytwarzają łącznie 204 KM i aż 247 Nm momentu obrotowego. moment obrotowy. Honda próbowała uprościć ofertę układu napędowego, oferując napęd na przednie koła (FWD) lub napęd na wszystkie koła (AWD) dla pierwszych czterech poziomów wyposażenia, podczas gdy moja najlepiej wykończona hybryda Sport Touring otrzymuje standardowy AWD.

Podczas gdy oba układy napędowe mają eCVT, system hybrydowy wydaje się dobrze współpracować z CVT, zapewniając niemal bezproblemowe zarządzanie mocą podczas przełączania z zasilania silnika elektrycznego na uruchamianie silnika przez większość ciężkich prac. Ogólnie rzecz biorąc, hybrydowy układ napędowy CR-V to bezmyślne działanie, które działa całkiem dobrze i nigdy nie waha się, gdy wymagana jest moc, bez względu na to, czy trzeba gwałtownie uruchomić silnik benzynowy. Przyspieszenie jest przyzwoite na płaskich powierzchniach, ale odkryłem, iż pokonując strome wzniesienia na niektórych lokalnych mostach, CR-V sportowo-turystyczny hybrydowy wydawał się nie nadawać się do zadania, w którym konfiguracja bez przekładni eCVT wydawała się pozostawać w przełożeniach z nagłymi zmianami podczas poza tym naśladował tradycyjny automat z wirtualnymi przełożeniami przy przyspieszeniu od umiarkowanego do dużego.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 7,9 sekundy i odbywa się to bez niepożądanego buksowania kół, ponieważ układ napędu na wszystkie koła działa dobrze pod obciążeniem. CR-V Sport Touring Hybrid jest na równi z konkurencją, a dzięki przeprojektowaniu hybrydowy układ napędowy został nieco ulepszony, gdzie wydaje się, iż ma lepszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu.

Ogólne prowadzenie i jakość jazdy są dobre, podobnie jak płynność miękkiego zawieszenia, które nie jest zbyt miękkie do tego stopnia, iż ​​pojazd unosi się na wodzie lub nie powoduje niepożądanego i nadmiernego przechyłu nadwozia. Wyczucie hamowania jest dobre dzięki przejściu z hamowania regeneracyjnego na hamulce cierne. Istnieje sprytne użycie manetek zmiany biegów, aby tymczasowo dodać dodatkową regenerację hamowania, aby naładować akumulator podczas zatrzymywania się. Jednak system resetuje się po całkowitym zatrzymaniu. Wysiłek kierowania, w większości pozbawiony sprzężenia zwrotnego, jest żywy ze względu na swoje przełożenie, którego można się spodziewać po bagażniku ze wspomaganiem elektrycznym dla takiego SUV-a.

Oszczędność paliwa

Tam, gdzie nowa Honda CR-V Sport Touring Hybrid naprawdę błyszczy, odpowiada szacunkom EPA dotyczącym zużycia paliwa w rzeczywistym świecie. Te szacunki 40 mpg w mieście, 34 mpg na autostradzie i 37 mpg łącznie można łatwo pokonać przy ostrożnym użyciu przepustnicy podczas codziennych dojazdów do pracy. Hybrydowy system CR-V działa bez zarzutu i zwykle pozwala kierowcom wykorzystać jego dobre działanie po krótkim zapoznaniu się z jego obsługą. Zasadniczo nie powinieneś być zaskoczony, gdy uzyskasz liczby mpg lepsze niż 40-mpg w mieście, tak jak ja, uzyskując choćby 46 mpg czasami przez ponad 35-milowe przejazdy po prostu przejeżdżając bocznymi drogami z kilkoma spowolnieniami od prawie niekończąca się budowa dróg na Florydzie.

Wnętrze i technologia

Kabina nowej Hondy CR-V z 2023 r., choć nieco przerobiona, nie została specjalnie potraktowana, by przyciągnąć uwagę. Zasadniczo wnętrze jest w większości monotonne, mimo iż ma podstawowy charakter premium z przyzwoitą ilością miękkich w dotyku powierzchni i stroną zaczerpniętą z innych nowych Hond z obszarem wentylacyjnym w stylu siatki, który służy podwójnie jako element wykończeniowy.

Deska rozdzielcza jest dobrze dopasowana ze względu na łatwość obsługi z precyzyjnymi elementami sterującymi, które łączą zestaw fizycznych pokręteł i przycisków zarówno dla automatycznej dwustrefowej klimatyzacji, jak i pokręteł regulacji głośności i strojenia systemu audio. Interfejs ekranu dotykowego przesyłany przez 9-calowy ekran mógłby trochę polerować menu i ustawienia, ale działa dobrze, choćby jeżeli wydaje się już trochę przestarzały. Istnieje również bezprzewodowa lub podłączona przez USB integracja Apple CarPlay i Android Auto, które działają bez problemu. Zestaw wskaźników kierowcy jest podzielony na kolorowy ekran LCD na dwóch trzecich obszaru po lewej stronie, podczas gdy prawa jedna trzecia to stały analogowy prędkościomierz. Cyfrowa część zestawu wskaźników wyświetla mnóstwo informacji o kierowcy, a także cyfrowy odczyt prędkościomierza.

Widoczność jest dobra dookoła, a siedzenia są duże jak na kompaktowego SUV-a w nowym CR-V 2023. Mając najwyższej klasy Sport Touring Hybrid CR-V, skórzane fotele mają akcentowane szwy i dobrą regulację mocy z funkcją pamięci kierowcy. Tylne siedzenia mają również sporo miejsca i mają oparcia dzielone w proporcji 60/40, które można złożyć, aby uzyskać dodatkową przestrzeń ładunkową. Składanie tylnych siedzeń nie jest całkowicie płaskie w podłodze, pozostawiając nieco garb, a podłoga hybrydowego CR-V, robiąc miejsce na akumulator, nie ma regulowanej podłogi bagażnika, jak gaz- tylko modele CR-V robiące różnicę około 3 stóp sześciennych przestrzeni. 36 stóp sześciennych za tylnymi siedzeniami to wciąż przyzwoita ilość ładunku w moim testowym pojeździe CR-V Sport Touring Hybrid.

Bezpieczeństwo

Nowa Honda CR-V 2023 obejmuje pełen zestaw funkcji bezpieczeństwa czynnego we wszystkich wersjach wyposażenia, w tym wyróżnione funkcje ostrzegania przed kolizją, automatycznego hamowania awaryjnego, asystenta utrzymania pasa ruchu/ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, adaptacyjnego tempomatu, i monitory martwego pola. Jedyną funkcją, której nie można znaleźć we wszystkich wersjach wyposażenia, jest funkcja automatycznego hamowania przy niskiej prędkości w celu uniknięcia kolizji przy prędkościach 6 mil na godzinę i niższych, która jest dostępna w wersjach wyposażenia EX-L i Sport Touring Hybrid. System kamer to szerokokątna jednostka skierowana tyłem do kierunku jazdy tylko z przewidywalnymi wytycznymi.

Cena

Honda CR-V zawsze była w dobrej cenie, a wyniki sprzedaży to potwierdzają. W przypadku przeprojektowanego CR-V 2023 Honda zachowała tradycję w pakietach wyposażenia, które są w większości wstępnie skonfigurowane po ustalonej cenie, gdzie nowy CR-V zaczyna się od zaledwie 28 410 USD. Oczywiście wybór wersji hybrydowej zwiększy cenę, ale choćby przy tym nowy CR-V Sport Hybrid FWD zaczyna się od 32 950 USD, podczas gdy mój załadowany pojazd testowy CR-V Sport Touring Hybrid kosztuje 40 395 USD, co obejmuje opłata za miejsce docelowe w wysokości 1295 USD.

OBSERWUJ NAS DZISIAJ:

Idź do oryginalnego materiału