Ostatnia Honda Civic Type R zdobyła niezliczone serca jako jeden z najsprawniejszych hot hatchy na rynku. Czy nowemu pokoleniu uda się dorównać sławnej reputacji?
Co kochamy
Niesamowicie skoncentrowane wrażenia z jazdy Wyjątkowe wnętrze Możliwość codziennego użytku
Czego nie robimy
Brak prawdziwego koła zapasowego Charakter dźwiękowy można by poprawićDuży skok cenowy w stosunku do poprzednikaPogląd 70 obrazów
Pogląd 70 obrazów
Poprzednie Następne
Fanom Hondy czytającym tę recenzję nie muszę wyjaśniać, jak ważne jest to, iż nowa Honda Civic Type R jest już na nas. Obaj wiemy, iż Type R jest jednym z najszybszych hot hatchy na rynku, a szósta generacja obiecuje więcej w prawie wszystkich obszarach.
Dla niewtajemniczonych, Honda Civic Type R poprzedniej generacji sprzed czterech lat była powszechnie uważana za jeden z najlepszych hot hatchy z napędem na przednie koła i w rezultacie zdobyła wiele nagród. Uwielbiamy to tutaj, w Drive, i czekaliśmy z zapartym tchem, aż jego sukcesor pojawi się na naszych brzegach.
Czerpiąc z 26-letniego dziedzictwa szybkich Civiców i 31 lat ogólnie Type R, Honda Civic Type R 2023 ma wiele do zrobienia.
Ile kosztuje Honda Civic Type R w Australii?
Jedenasta generacja Hondy Civic zadebiutowała w Australii w zeszłym roku, ale jest to wersja Type R szóstej generacji. Jak widać, w porównaniu do swojego poprzednika nowy Type R jest znacznie mniej dziwaczny pod względem wzornictwa. Jest szerszy, dłuższy, a skrzydło z tyłu nie jest tak pełne. Chociaż przez cały czas trochę się wyróżnia.
Niestety dla entuzjastów Hondy jest droższy – około 12 000 USD. Do wyboru są cztery kolory, z których wszystkie kosztują tyle samo pieniędzy, a ten egzemplarz Rally Red kosztuje 72,600 $ za jazdę. Jest to cena, którą każdy kupujący zapłaci w całym kraju, z kontrowersyjnym modelem sprzedaży bez negocjacji w stylu agencji Hondy, w wyniku którego każdy kupujący płaci dokładnie taką samą cenę w całym kraju.
Chociaż jest znacznie droższy niż stary, Honda nie jest jedyną, która podniosła ceny swojego samochodu wyczynowego. Rywale, tacy jak Volkswagen Golf R, kosztują w tej chwili ponad 70 000 USD na drogach, podczas gdy nowa GR Corolla Toyoty kosztuje 62 300 USD plus koszty drogowe lub bliżej 68 000 USD za jazdę (w zależności od miejsca zamieszkania).
Ale Honda nie pozostawia cię na haju i suchości. Wewnątrz i na zewnątrz znajduje się kilka ciekawych elementów, począwszy od mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, adaptacyjnych amortyzatorów, opon Michelin Pilot Sport 4 S o szerokości 265 mm, aktywnego wylotu układu wydechowego i regulacji obrotów.
Wymagane są czerwone znaczki oznaczające Type R, podczas gdy na zewnątrz znajdują się również 19-calowe pięcioramienne felgi aluminiowe, hamulce Brembo, funkcjonalna aerodynamika przez przedni grill i potrójny układ wydechowy zintegrowany z dużym tylnym dyfuzorem.
Cały pakiet jest zasilany przez a czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem to wysyła 235kW I 420 Nm przez przednie koła. Jedyną dostępną transmisją jest a sześciobiegowa manualna. Ale o tym później.
Ile miejsca ma Honda Civic Type R w środku?
Nie brakuje gigantycznych czerwonych foteli kubełkowych umieszczonych w pierwszym rzędzie. Są mocno wzmocnione i pokryte przyczepnym materiałem przypominającym zamsz, dzięki czemu Twój tyłek nie będzie ślizgał się w kolejnych zakrętach z dużą siłą przeciążenia. Jestem dość wysoki, mam około 194 cm wzrostu, ale dopasowane do kształtu siedzenia dobrze trzymały mnie na miejscu. Chociaż wolałbym, żeby siedzenie było nieco niższe, a kierownica nieco wyższa.
Czerwony motyw rozciąga się aż do wykładziny, która również jest jaskrawoczerwona. Myślę, iż będzie to romans typu „kochaj albo nienawidź”, ale osobiście uważam, iż sprawia, iż samochód jest wyjątkowy i dodaje okazji za każdym razem, gdy wskakujesz na przejażdżkę. Ta dbałość o szczegóły jest obecna w całej kabinie – punkty styku, z których faktycznie korzystasz, zostały przemyślane i pokryte przyjemnymi w dotyku materiałami.
Na przykład zimna, twarda metalowa dźwignia zmiany biegów fantastycznie leży w dłoni, a zamszowa kierownica jest przyjemna w obsłudze. choćby drobne detale, takie jak metalowe klamki drzwi czy metalowa dwustrefowa klimatyzacja, są przyjemne w użytkowaniu, a boczki drzwi wykonane są z tego samego zamszowego materiału.
Zdobądź świetną ofertę już dziś
Zainteresowany tym samochodem? Podaj swoje dane, a połączymy Cię z członkiem zespołu Dysku.
W desce rozdzielczej zintegrowana jest wstawka z siatki, która wygląda świetnie, zwłaszcza z platformą montażową Type R po lewej stronie. jeżeli chodzi o przechowywanie, w konsoli środkowej znajduje się para uchwytów na kubki, schowek w konsoli środkowej, schowek pod deską rozdzielczą z bezprzewodową ładowarką do telefonu oraz szerokie schowki w drzwiach w każdych drzwiach. Są też dwa porty USB-C i 12-woltowe gniazdo do zasilania urządzeń.
To intymna przestrzeń i znajdujesz się dość blisko interfejsu samochodu, ale tego zwykle szukam w poważnym samochodzie wyczynowym, takim jak Type R. Wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy jest pod ręką, cyfrowy zestaw wskaźników znajduje się tuż przed twarz, a na zestawie wskaźników znajduje się choćby zestaw świateł zmiany biegów, których nie można przegapić.
Niewiele jest udogodnień w drugim rzędzie, tylko para uchwytów na kubki w miejscu piątego siedzenia. Type R jest ograniczony do czterech osób. Z tyłu nie ma otworów wentylacyjnych, kieszeni na mapy, a tapicerka jest czarna zamiast jaskrawoczerwonej. Za przednimi siedzeniami jest sporo miejsca na kolana, chociaż głowy wyższych pasażerów będą ograniczone linią dachu. Chociaż brakuje ci piątego pasażera, w rezultacie jest co najmniej dobre miejsce z boku na bok.
Użyj wygodnego uchwytu (skrzydła), aby otworzyć tylną klapę i znaleźć 410L ładowność. Można go powiększyć do 1212 litrów po złożeniu tylnych siedzeń z możliwością składania 60/40. Dostępna jest również przesuwana żaluzja ładunku, która chroni Twoje kosztowności przed wścibskimi oczami. Jednak nie ma koła zapasowego – tylko zestaw do naprawy opon.
2023 Honda Civic Type R
Siedzenia Cztery Objętość bagażnika 410 l Siedzenia rozłożone
Fotele 1212L złożone Długość 4606 mm Szerokość 1890 mm Wysokość 1407 mm Rozstaw osi 2735 mm
Czy Honda Civic Type R ma Apple CarPlay i Android Auto?
9,0-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy na desce rozdzielczej jest łatwy w użyciu dzięki dobrze widocznym skrótom zarówno na ekranie, jak i obok niego. Bezprzewodowe Apple CarPlay i przewodowe Android Auto są obecne lub możesz zadowolić się własną funkcjonalnością systemu, takimi jak cyfrowe radio i natywna nawigacja satelitarna.
Grafika i wyświetlacze Hondy są wyświetlane w atrakcyjny sposób, a nawigacja w różnych systemach menu jest responsywna i intuicyjna dzięki łatwemu formatowi kafelków.
Cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą można konfigurować na niezliczone sposoby, aby wyświetlać informacje, takie jak g-metr, ciśnienie doładowania, temperatury, informacje o utworach i dane dotyczące podróży. Ekran może wyświetlać tarcze lub paski do takich rzeczy, jak liczenie obrotów lub prędkościomierz. Przełącz samochód w pełny tryb R+, a wyświetlacz ponownie się zmieni, aby uzyskać wszechstronny ekran osiągów, który najlepiej pasuje do jazdy na jednym torze.
W systemie wbudowana jest fajna funkcja rejestratora danych Hondy LogR, która może przekazywać informacje, takie jak siły przeciążenia na zakrętach, ciśnienie i temperatura oleju, lokalizacja pojazdu oraz zachowanie kierowcy na zamkniętej drodze. Połączy się z aplikacją na telefon, aby kierowcy mogli monitorować własne osiągi po fakcie, co jest fajnym dodatkiem dla tak skoncentrowanego samochodu wyczynowego.
Type R jest również wyposażony w system Honda Connect, który zapewnia łączność ze telefonem poza torem dzięki takim funkcjom, jak lokalizacja pojazdu, historia ostatnich podróży, zdalna klimatyzacja, sterowanie światłami i zamkiem drzwi i nie tylko. Dostęp do Honda Connect jest bezpłatny przez pięć lat.
Czy Honda Civic Type R jest bezpiecznym samochodem?
Honda Civic Type R 2023 nie jest w tej chwili oceniana przez ANCAP, podobnie jak Civic inny niż Type R, na którym jest oparty. Niektórzy producenci samochodów o niższych osiągach rezygnują z testów ANCAP, często ze względu na koszty.
Wyposażony jest w przednie, boczne i pełnowymiarowe kurtyny powietrzne chroniące przed zderzeniem bocznym. Dostaje również nowe poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera.
2023 Honda Civic Type R
Raport bezpieczeństwa Nietestowany
Jakie technologie bezpieczeństwa są dostępne w Hondzie Civic Type R?
Pomimo braku oficjalnej oceny bezpieczeństwa ANCAP, Civic Type R zdobywa szereg aktywnych środków bezpieczeństwa Honda Sensing, oprócz pasywnych elementów, takich jak poduszki powietrzne. W standardzie Type R otrzymuje autonomiczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerę cofania z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.
Asystent utrzymania pasa ruchu może łączyć się z adaptacyjnym tempomatem, aby przejąć większość jazdy po autostradzie i utrzymać Cię w obrębie oznaczeń pasa ruchu, o ile trzymasz ręce na kierownicy.
Adaptacyjny tempomat jest dobrze oceniany przez samochód, który utrzymuje znaczną odległość od pojazdu z przodu i dobrze trzyma cię na pasie ruchu. Samochód będzie przyspieszał i zwalniał względem pojazdu poprzedzającego.
Niestety jakość kamery dla systemu kamery cofania jest niskiej jakości, choć jest to lepsze niż brak niczego.
Ile kosztuje utrzymanie Hondy Civic Type R?
Honda zapewnia pięć lat gwarancji na Civica Type R z zastrzeżeniem nieograniczonego przebiegu. Nie dotyczy to jednak modeli Type R używanych w warunkach komercyjnych (taksówki, wspólne przejazdy, dostawy, kurierzy itp.), które są objęte gwarancją tylko na pięć lat/140 000 km. To powiedziawszy, nie możemy sobie wyobrazić zbyt wielu Type R używanych w takich okolicznościach.
W standardzie dostępna jest również pięcioletnia pomoc drogowa premium.
Do samochodu dołączona jest pięcioletnia subskrypcja usługi Honda Connect, która umożliwia łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji w telefonie. Uwzględniono również bezpłatne aktualizacje map przez pięć lat.
Samochód należy serwisować co 12 miesięcy lub 10 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. dzięki małej lampki w zestawie wskaźników poinformuje Cię również, kiedy samochód wymaga wymiany oleju.
Serwisowanie będzie kosztować 199 USD podczas każdej z pierwszych pięciu wizyt. Oznacza to, iż trzy lata kosztują 597 USD, a pięć lat kosztuje 995 USD. To o wiele bardziej przystępne cenowo niż Hyundai i30 N (który kosztuje 1675 USD za pięć usług) lub Volkswagen Golf R (który kosztuje 4056 USD za pięć usług).
Ubezpieczenie Hondy Civic Type R kosztuje 2040 USD rocznie na podstawie porównawczej wyceny 35-letniego kierowcy płci męskiej mieszkającego w Chatswood w stanie NSW. Jest to droższe ubezpieczenie niż w przypadku VW Golf R w przeszłości (1508 USD) i Hyundai i30 N (1334 USD). Szacunki ubezpieczenia mogą się różnić w zależności od Twojej lokalizacji, historii jazdy i osobistych okoliczności.
Na pierwszy rzut oka
2023 Honda Civic Type R
Gwarancja Pięć lat, bez limitu kilometrów Okresy między przeglądami 12 miesięcy lub 15 000 km Koszt serwisu 597 USD (3 lata)
995 USD (5 lat)
Czy Honda Civic Type R jest oszczędna?
Honda sugeruje, iż nowy Civic Type R zużywa paliwo na poziomie 8,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Nasze testy wykazały, iż nie trafił dokładnie w tę liczbę, zamiast tego zwrócił a 10,0 l/100 km ocena na torze autostradowym i dynamicznych testach drogowych.
Jest przystosowany do tankowania paliwa o liczbie oktanowej 95 i ma 47-litrowy zbiornik paliwa.
Zużycie paliwa Statystyki paliwa Zużycie paliwa Zużycie paliwa. (deklarowane) 8,9 l/100 km Zużycie paliwa. (w teście) 10,0 l/100 km Rodzaj paliwa 95-oktanowa benzyna bezołowiowa premium Pojemność zbiornika paliwa 47 l
Jak jeździ się Hondą Civic Type R?
Nawet od samego początku, przy przyziemnych wysiłkach, takich jak wejście do kabiny i powolne ruszanie z łagodnymi wejściami, jasne jest, iż Civic Type R oznacza biznes. Układ kierowniczy wydaje się ciężki i znaczący, zmiana biegów jest precyzyjna i celowa, a wciśnięcie pedału przyspieszenia skutkuje określonymi obrotami silnika.
Przyspiesz do pełnej prędkości, a usłyszysz, jak mechanicy pod spodem warczą i stukają, aby współpracować i przenosić moc na drogę. Nie jest to ta sama surowa i nierafinowana jakość, jaką można znaleźć w czymś takim jak Porsche 911 GT3, ale jest na tym samym poziomie. Ten samochód został zaprojektowany do szybkiej jazdy, wszystko inne jest brane pod uwagę później.
Podczas gdy układ napędowy został w dużej mierze uszczypnięty od swojego poprzednika, The 2,0-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany w nowym Civicu Type R zastosowano subtelne ulepszenia, takie jak bardziej kompaktowa turbosprężarka w celu poprawy ogólnej wydajności i zmniejszenia opóźnień, a także oferuje udoskonalone techniki chłodzenia.
Szerszy przedni wlot powietrza z większą chłodnicą poprawia chłodzenie, a także nowe, lżejsze koło zamachowe. Kierowca może wybierać pomiędzy trybami jazdy Eco, Comfort, Sport i +R, a także stworzyć własny indywidualny tryb jazdy.
Przypnij przepustnicę w dowolnym trybie, a późniejsze dostarczanie mocy jest ogromne, ale będziesz musiał ustawić ją aż do trybu +R, aby uzyskać pełną rozrywkę dźwiękową. Przełączany układ wydechowy nie ma charakteru, który chciałbyś zobaczyć w tak ostrym otoczeniu, ale samochód emanuje wywołującym uśmiech turbo, który przenika do kabiny.
W każdym razie osiągi silnika są naprawdę imponujące. Opony o szerokości 265 mm zręcznie radzą sobie ze wszystkim 235kW/420Nm na ziemię, tylko w najgorszych warunkach zostaje lekko oderwany przez kierownicę momentu obrotowego.
wciągająca sześciobiegowa manualna skrzynia biegów to jedyny sposób na pedałowanie tym hi-po hot hatchem i jest genialny w użyciu. Jest precyzyjny i z łatwością wskakuje na bieg, a choćby pedały są dobrze ustawione do wykonywania redukcji przełożeń. Podczas gdy samochód sam dopasowuje obroty, jeżeli chcesz, alarmująco szybka reakcja silnika na naciskanie pedału przyspieszenia sprawia, iż jest to łatwe. Sprzęgło jest mocno gryzące, co sprawia, iż jazda w ruchu ulicznym jest bezbolesna, a układ napędowy jest ogólnie nieskomplikowany przez szybkie zmiany biegów, niezależnie od tego, czy jedziesz przyziemnie, czy na klipie.
Układ kierowniczy jest całkowicie bezpośredni i przyjemny w dotyku, a przednie opony dobrze radzą sobie nie tylko z przeniesieniem mocy na podłoże, ale także z przeniesieniem tego, co dzieje się pod spodem. Wkręć kierownicą w zakręt, a Civic gwałtownie podąży za nim. Niestraszne mu wyboje w środkowych zakrętach, które mogłyby zakłócić równowagę innych, i pokonuje go czysto, bez zauważalnego przechyłu nadwozia.
Sposób, w jaki zmienia kierunek, jest piękny, ale podwozie jest ograniczone, zamiast tego Civic skupia się na pokonywaniu szybkich zakrętów bez polotu i dramatyzmu.
Skuteczność hamowania jest nieubłagana, bez względu na to, ile razy opierasz się na czterotłoczkowych zaciskach Brembo. Początkowy chwyt budzi zaufanie, iż potrafią zmyć prędkość, ale siła hamowania nie traci efektu, dopóki się nie zatrzymasz.
Adaptacyjne amortyzatory twardnieją stopniowo w trybach Sport i +R. Sport jest szczęśliwym środkiem i wystarczająco twardym do jazdy sportowej, ale zawieszenie staje się nieprzyjemnie twarde w ustawieniu all-out +R. W trybie Komfort zawieszenie jest stosunkowo luźne i może pochłaniać większe nierówności bez zakłócania atmosfery w kabinie.
Kluczowe szczegóły
2023 Honda Civic Type R
Silnik 2,0-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy Moc 235 kW przy 6500 obr./min Moment obrotowy 420 Nm przy 2600–4000 obr./min Rodzaj napędu Napęd na przednie koła Skrzynia biegów Sześciobiegowa manualna Stosunek mocy do masy 164,4 kW/t Masa (z krawężnikiem) 1429 kg Typ koła zapasowego Naprawa opon zestaw
Czy warto kupić Hondę Civic Type R?
Nie będę owijać w bawełnę. Podobnie jak jego poprzednik, nowy Civic Type R jest jednym z samochodów o najlepszych osiągach w sprzedaży. Okres.
Jest tak szalenie celowy i namacalny pod niemal każdym względem. Układ kierowniczy jest bezpośredni, poziomy przyczepności sprawiają, iż jest niezachwiany na bocznej drodze, ciągnie jak absolutny pociąg towarowy, a adekwatności jezdne są jednymi z najlepszych po tej stronie 100 000 $. Honda dokonała tylko najsubtelniejszych usprawnień, aby stworzyć coraz lepszego hot hatcha.
Wszystkie te osiągi nie realizowane są kosztem codziennej jazdy, co czyni ten pakiet atrakcyjnym. Nie należy go umieszczać w garażu aż do weekendu, ponieważ łatwo jest z nim żyć z dnia na dzień.
Jest drogi, ale z listą oczekujących, która rozciąga się już od dwóch lat, warto na niego czekać. Dopiero co oddaliśmy go Hondzie, ale już odliczam dni do kolejnej próby.
Podział ocen
2023 Honda Civic Type R Hatchback
8.0/ 10
Informacje, rozrywka i łączność
Komfort wnętrza i opakowanie
Tom zaczynał w branży motoryzacyjnej, wykorzystując swoje umiejętności fotograficzne, ale gwałtownie przekonał się, iż dziennikarze mają lepszy interes. Rozpoczął pracę w CarAdvice w 2014 r., odszedł w 2017 r., aby dołączyć do tytułów Bauer Media, w tym Wheels i WhichCar, a następnie powrócił do CarAdvice na początku 2021 r., podczas przejścia na Drive. Jako członek zespołu ds. treści na Dysku Tom zajmuje się wiadomościami motoryzacyjnymi, recenzjami samochodów, poradami i szczególnie interesuje się długimi historiami fabularnymi. Rozumie, iż każdy kupujący samochód jest wyjątkowy i ma różne wymagania, jeżeli chodzi o zakup nowego samochodu, ale jest też lojalna grupa odbiorców Dysku, którzy uwielbiają treści rozrywkowe dla entuzjastów. Tom ma głęboki szacunek dla wszystkich rzeczy związanych z motoryzacją, bez względu na model, szczyci się dostrzeganiem subtelnych rzeczy, które sprawiają, iż każdy samochód działa. Nie ma dnia, żeby nie nauczył się czegoś nowego w ciągle zmieniającej się branży, co jest następnie przekazywane do bazy czytelników Dysku.
Przeczytaj więcej o Tomie Fraserze