Recenzja: ALPINA D3 S Touring 2023 – czy to najlepsza maszyna z silnikiem Diesla?

1 rok temu

Szukasz luksusowego i wydajnego pojazdu, który oferuje zarówno styl, jak i funkcjonalność? Nie szukaj dalej niż ALPINA D3 S Touring 2023. Dzięki eleganckiemu wzornictwu i najnowocześniejszym funkcjom ten samochód z pewnością przyciągnie wzrok na drodze. W tej recenzji przyjrzymy się bliżej temu, co sprawia, iż ​​ALPINA D3 S Touring 2023 jest tak wyjątkowym pojazdem, od mocnego silnika po zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i technologię.

Świat ALPINA, jaki znamy, dobiega końca w 2025 roku. Wraz ze sprzedażą praw do nazwy bratu od innej matki, rodzina Bovensiepen podjęła jasną decyzję dotyczącą przyszłości swojej ukochanej marki. Nie oznacza to, iż jako klient nie możesz kupować pojazdów ALPINA od dzisiaj do 2025 roku, wręcz przeciwnie. Według rzecznika firmy ALPINA, sprzedaż samochodów ALPINA rośnie w tej chwili w zawrotnym tempie, z miesiąca na miesiąc bijąc rekordy sprzedaży.

Mimo to ilość sprzedanych samochodów jest znikoma w porównaniu z członkiem jego rodziny z Monachium. ALPINA są rzadsze niż supersamochody głównego nurtu. Po prostu pomyśl o tym przez chwilę. Jednym z modeli składających się na sukces marki jest ALPINA D3 S, która ma bogatą historię w świecie samochodów wyczynowych. Jako specjalna edycja BMW serii 3, ALPINA dodała do samochodu własne, unikalne akcenty, które oferują połączenie ulepszonej dynamiki prowadzenia, praktyczności na co dzień i możliwości pokonywania mil.

Modernizacja ALPINA D3 S

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Dostępny jako sedan i model turystyczny, D3 S jest oparty na platformie M340d, który otrzymał aktualizację cyklu życia w 2022 roku i dlatego jest teraz wyposażony w nowe reflektory oraz inne światła do jazdy dziennej, a także nieco zmienioną ośmiokątną nerkę krata. Tylny zderzak jest również nowy i stylizowany na to, co dzieje się z przodu.

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Podczas gdy zmiany zewnętrzne są bardziej ewolucyjne niż rewolucyjne, zmiany wewnątrz kabiny są bardziej zauważalne. Natychmiastową zmianą widoczną w kabinie jest zakrzywiony wyświetlacz BMW, który jest standardem i składa się z 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, ustawionego obok 14,9-calowego centralnego ekranu dotykowego. Wyświetlacz zapewnia dostęp do systemu operacyjnego BMW 8, który oferuje całą gamę usług online, wejścia multimedialne, łączność ze telefonami, obsługę 5G i sterowanie głosowe w standardzie w nowym, modnie wyglądającym interfejsie.

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

ALPINA nie byłaby ALPINA, gdyby nie zmienili interfejsu iDrive 8 według swoich upodobań. Wskaźniki cyfrowej tablicy rozdzielczej są zaprojektowane w niebiesko-zielonej kolorystyce znaku towarowego ALPINA. Klikając tryby jazdy, uzyskasz określone kolory dla wszystkich trybu. Animowany D3 S pokazany na obu ekranach pasuje do mojego samochodu testowego Touring do tego stopnia, iż ​​można choćby odczytać zewnętrzne plakietki ALPINA.

Zwiększyć wydajność

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Tam, gdzie podstawowa seria 3 przeszła lifting w całym cyklu życia, inżynierowie z ALPINA utrzymali swój pakiet prawie taki sam i zmodernizowali D3 S w podobny sposób, jaki widzieliśmy wcześniej. Aerodynamiczne mocowania z przodu iz tyłu są znane marce, podobnie jak aerodynamiczny pasek między przednią szybą a szyberdachem, poprawiający przepływ powietrza, pozwalający osiągnąć ponad 270 km/h w Touringu.

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Zestaw 19-calowych kół ALPINA Dynamic, obutych w zimową gumę Pirelli i charakterystyczne poczwórne końcówki rur wydechowych uzupełniają niepowtarzalny, elegancki i dyskretny wygląd zewnętrzny. 20-calowe koła są dostępne w kolorze srebrnym lub antracytowym, jeżeli wolisz. To samo dotyczy zestawu naklejek i wyboru logo ALPINA z przodu iz tyłu w kolorze czarnym, złotym lub antracytowym.

Na temat modyfikacji technicznych; zmiany są znaczne. Jednym z głównych punktów jest modyfikacja hybrydowego silnika wysokoprężnego dzięki nowego 48-woltowego generatora rozruchowego. ALPINA zwiększyła moc wyjściową sześciocylindrowego, 3-litrowego silnika rzędowego z doładowaniem bi-turbo z 340 koni mechanicznych do imponujących 355 koni mechanicznych, a moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 730 Nm. Zamontowano nowy, specyficzny dla ALPINA układ chłodzenia z dwoma zewnętrznymi chłodnicami, powiększonym intercoolerem i wentylatorem.

D3 S pozostało szybszy na linii niż jego podstawowe rodzeństwo, bardziej responsywny w średnim zakresie i ma również szerszy górny koniec. Dodaje ten wyjątkowy poziom smaku, którego brakuje w M340d, głównie dlatego, iż Niemcy w BMW musieli iść na skróty podczas opracowywania, aby przedkładać koszty nad wyrafinowanie i wydajność. To nie jest negatyw, ale obserwacja, dzięki której ALPINA może się rozwijać i oferować coś wyjątkowego i ograniczonego.

Znakomita obsługa

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Jeśli chodzi o prowadzenie, Alpina D3 S jest wyposażona w sztywniejsze zawieszenie, oferujące lepsze wrażenia z jazdy i lepszą kontrolę nad ciałem. Półosie napędowe zostały wzmocnione, zamontowano nowe sprężyny, odboje i stabilizatory, a także zwiększono pochylenie przednich kół. Samochód ma również ulepszone hamulce w porównaniu z modelem podstawowym, które zapewniają większą siłę hamowania i lepsze wyczucie.

Inżynierowie nie tylko zamontowali nowy sprzęt. Ważnym elementem jest połączenie wszystkich tych usprawnień z ulepszonym oprogramowaniem maksymalizującym możliwości platformy 3er Diesel. Wykorzystując zmienną kontrolę amortyzatorów, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i układ kierowniczy, inżynierowie ALPINA opracowali konfigurację, która nie ma konkurencji w tym segmencie rynku. Zainstalowali choćby własny podział momentu obrotowego dla układu napędu na cztery koła xDrive.

Pakiet prowadzi się z precyzją i dokładnością małego samochodu sportowego, a czasami ma tendencję do pokazywania swojej wagi zaledwie dwóch ton. D3 S sprawdza się bardziej jako cruiser długodystansowy w ramach serii 3 ALPINA, oferując szeroki zakres trybów jazdy – COMFORT+, COMFORT, SPORT i SPORT+ – które zapewniają doskonały komfort codziennej jazdy i dynamiczne prowadzenie.

Udoskonalenia wnętrza

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Wewnątrz samochodu jest również kilka godnych uwagi usprawnień, z ALPINA obejmującą luksusowe elementy, takie jak markowa skórzana tapicerka, nowa sportowa kierownica obszyta skórą Lavalina, nowe dywaniki ALPINA i wysokiej jakości elementy ozdobne dbające o herb ALPINA.

Na życzenie dostępne są dwa pakiety wyposażenia wnętrza Lavalina, które wzbogacają całe wnętrze o tę samą skórę, którą znajdziesz w Rolls-Royce. Specjalna plakietka na konsoli środkowej przypomni Ci o numerze fabrycznym Twojego D3 S i emanuje specyficzną atmosferą wnętrza ALPINA.

Synteza o tematyce ALPINA

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Mimo iż wszystkie te ulepszenia są przyjemnym dodatkiem do pojazdu i standardowego pakietu modelu podstawowego, prawdziwa natura ALPINY, a zatem D3 S, nie jest wyczuwalna w każdym z jego elementów, ale w sile ich składu . Synteza o tematyce ALPINA sprawia, iż ​​ten D3 S jest tak potężny w swoich możliwościach, a zatem bardzo dobrze posortowany na co dzień. Daje poczucie pewności podczas jazdy, łącząc poczucie jakości i opanowania we wszystkich punktach styku.

Zdjęcie z instagram.com/alessio_lp670

Oczywiście ulepszona cena to taka, którą należy traktować jako punkt uwagi, którego nie należy pozostawiać nietkniętym. Wymaga to zatem zadania sobie pytania, czy warto ulepszyć podstawowy model BMW. Powiedziałbym, iż tak, a wynika to głównie z faktu, iż wyższy poziom sportowego charakteru, ekskluzywności i osiągów nie jest oferowany nigdzie indziej w żadnym innym silniku Diesla BMW lub podobnym konkurentie na rynku.

D3 S to najlepszy i najbardziej pożądany samochód z silnikiem Diesla na rynku, za pomocą którego poczujesz się wyjątkowo. Zdecydowanie byłby to mój osobisty wybór w tej obudowie, gdyby nie było wspaniałej ALPINA B3.

Dobry

LuksusowyWydajnośćPraktyczny

Zły

Drogie Niedostępne w USA

[Photos by instagram.com/alessio_lp670]

Idź do oryginalnego materiału