Range Rover Sport SV – 635 KM i wibrujące fotele

profiauto.pl 1 rok temu

Nie ma już Range Rovera Sport SVR. Jest Range Rover Sport SV. Wraz z odrzuconą jedną literką producent zrezygnował również z 5-litrowej jednostki V8 Jaguar Land Rover na rzecz 4,4-litrowej V8 pożyczonej od BMW.

Range Rover Sport SV to najmocniejszy Range Rover w historii marki

Silnik V8 o nowej pojemności 4,4 l, wsparty podwójnym turbodoładowaniem i technologią miękkiej hybrydy generuje aż 635 KM i 800 Nm momentu obrotowego. To o 60 KM i 100 Nm więcej od poprzednika.

Warto przy okazji wspomnieć, iż maksymalna wartość momentu obrotowego dostępna jest wyłącznie w trybie Dynamic Launch Mode, a w normalnych warunkach pod stopą kierowca ma 750 Nm. Sportowy SUV rozpędza się do setki w 3,7 s (SVR – 4,5 s), a przestaje przyspieszać po osiągnięciu 290 km/h. To szalone osiągi zważywszy na pojazd, którego masa przekracza 2,5 tony (dokładnie 2560 kg).

Range Rover Sport SV może jednak ważyć nieco mniej

Projektanci przygotowali dla niego pierwsze na świecie 23-calowe obręcze z włókna węglowego, które pozwalają oszczędzić 36 kg. Nowością są także opcjonalne hamulce ceramiczno-węglowe, redukujące kolejne 34 kg. jeżeli dorzucimy do tego karbonową maskę, to w sumie SUV będzie lżejszy na wadze o 76 kg.

Auto zostało wyposażone w zawieszenie, które można obniżać o dodatkowe 15 mm względem starego Range Rovera SVR. Poza tym ma elektrycznie sterowany tylny mechanizm różnicowy, aktywny układ kierowniczy w standardzie i na nowo skalibrowaną automatyczną 8-biegową przekładnię. Kontakt z podłożem zapewniają opony Michelin Pilot Sport All Season 4 w rozmiarze 285/40 R23 z przodu i 305/35 R23 z tyłu.

Poza wspomnianymi już felgami SUV wyróżnia się z zewnątrz agresywnie narysowanym zderzakiem, nakładkami progowymi i czterema końcówkami układu wydechowego.

Najciekawszym wyróżnikiem w środku wydają się być wibrujące fotele

Dzięki wbudowanym w fotelach przetwornikom i rozwiązaniu Body and Soul Seats kierowca i pasażer z przodu mogą poczuć wibracje basów odtwarzanej muzyki. Za nagłośnienie odpowiada 29-głośnikowy system Meridian o mocy 1430 watów. Brzmi to co najmniej intrygująco i ciekawe, jak sprawdzi się w praktyce.

Range Rover Sport SV powstanie w limitowanej serii Edition One

I jak można się domyślić, pierwszeństwo zakupu otrzymają stali klienci marki. 550 sztuk trafi na rynek brytyjski, ale całkowita liczba egzemplarzy nie została ujawniona. Cena bazowej wersji auta w Wielkiej Brytanii wynosi prawie 169 000 funtów (891 000 zł). Range Rover Sport SV z pakietem włókna węglowego to już wydatek sięgający 190 000 funtów (ok. miliona zł).

Zdjęcia: Range Rover

Idź do oryginalnego materiału