Rynek elektrycznych pickupów powiększył się właśnie o kolejny pojazd z paką i napędem elektrycznym. To RAM 1500 REV, który zadebiutował zaledwie kilka tygodni po prezentacji wersji koncepcyjnej.
Wersja produkcyjna nijak się ma do unikalnego konceptu
Z oryginalnej stylistyki pozostały jedynie dzielone światła LED z przodu, podświetlana osłona chłodnicy i logo. Zniknęła mocno pochylona przednia szyba oraz otwierane pod wiatr tylne drzwi. Pojawił się za to nieobecny w koncepcie słupek B oraz standardowe klamki (wcześnie chowane w nadwoziu).
Ugrzeczniono również tył z lampami, które nie mają już kształtu baranich rogów, choć przez cały czas zachodzą na klapę. Warto tu przypomnieć, jak wyglądał projekt koncepcyjny:
RAM 1500 REV powstał na nowej platformie STLA Frame, pomyślanej dla pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym
Producent nie zdecydował się na ujawnienie zbyt wielu informacji na temat szczegółów technicznych, ale wiadomo, iż pickup ma posiadać 800-woltową instalacją elektryczną, umożliwiającą ładowanie z mocą do 350 kW.
Napełnienie baterii do poziomu 160 kilometrów powinno zająć zaledwie 10 minut, a całkowity zasięg ma wynosić choćby 800 kilometrów. jeżeli rzeczywiście się to potwierdzi, elektryczny RAM nie będzie miał na tym polu konkurencji. Producent zasugerował również, iż RAM będzie dysponował imponującą siłą uciągu – parametrów jednak nie zdradził.
RAM 1500 REV trafi na rynek w 2024 roku
Rezerwacja miejsca w przedsprzedaży kosztuje zwrotne 100 dolarów. Elektrycznemu pickupowi przyjdzie rywalizować nie tylko z bardzo dobrze przyjętym na rynku Fordem F-150 Lightning, ale również z takimi pickupami, jak Rivian R1T, Chevrolet Silverado EV i GMC Hummer EV.
Zdjęcia: RAM