Przyszła gama Audi zostanie ponownie skonfigurowana pod kątem modeli benzynowych i elektrycznych

2 lat temu

Podczas gdy Audi planuje wiele nowych modeli elektrycznych, samochody na gaz na razie pozostaną.Nazwy samochodów, takich jak A4 i A6, zostaną zmienione, aby pasowały do ​​istniejących modeli o numerach nieparzystych, aby odróżnić je od tabliczek znamionowych samochodów elektrycznych o numerach parzystych.Samochody sportowe TT i R8 przestaną istnieć, ale SUV-y Q5 i Q7 osiągną następną generację, a Q9 może dołączyć do gamy.

Rok 2023 będzie kolejnym powolnym rokiem dla Audi – kilka liftingów i pojawienie się nowego Q6 e-tron – ale lata 2024 i 2025 będą przełomowymi latami dla czterech pierścieni. Imponujące 17 i 15 startów zostało ujętych w dwa ciasne dwunastomiesięczne ramy czasowe. Podczas gdy większość rywali inwestuje wszystkie swoje pieniądze w pojazdy elektryczne, dyrektor generalny Markus Duesmann i jego zespół będą wprowadzać nowe modele ICE do połowy i końca lat 2020. -silnikowych samochodów osobowych wejdzie w życie w 2035 r.

Przejdźmy krok po kroku przez rankingi ICE, aby zobaczyć, jak zmieni się skład. (Linia pojazdów elektrycznych to zupełnie inna historia, ale spodziewaj się, iż oznaczenie „e-tron” zostanie całkowicie porzucone, a nazwy takie jak E4 i E6 pojawią się w pewnym momencie.) Wspólna platforma używana we wszystkich przyszłych ICE Audi nosi nazwę kodową PPC, skrót od Premium Platform Combustion. Samochody benzynowe zostaną przemianowane na numery nieparzyste, aby odróżnić je od parzystych modeli EV.

A4 staje się A5, A6 staje się A7

Posłuchaj E4

Ilustracja autorstwa Christiana Schulte|Samochód i kierowca

Audi A5 Avant

Ilustracja autorstwa Christiana Schulte|Samochód i kierowca

W przyszłym roku Audi wprowadzi na rynek sedan A5 i kombi Avant, które kiedyś nosiły oznaczenie A4. Dopełnieniem tego trio jest nowe A5 Sportback. W 2024 roku pojawi się również nowe A7, ponownie jako sedan i Avant, które w tej chwili są wymienione jako A6. Mylące? stawiasz. A7 Sportback pojawi się w 2025 roku wraz z drugą generacją A5 coupe i kabriolet. Wszystkie powyższe są dobre, aby przejść przez rok 2031 i 2032.

SUV-y i modele Performance

Podobna żywotność dotyczy kolejnego Q3 i Q3 Sportback, które zaplanowano na rok 2024, ostatniego w swoim rodzaju Q5 (2024) i Q5 Sportback (2025), a także ostatniego Q7, którego premiera zaplanowana jest na połowę 2025 roku. Zamiast podobno Q7 Sportback, możemy zobaczyć bogatszy i bardziej ekskluzywny Q9, godny odznaki Horch w Chinach.

Oprócz oferty głównego nurtu, PPC zaowocuje pełną gamą wydajnych hybrydowych modeli S i RS o mocy do 550 KM w topowych A5 i ponad 700 KM w RS7 Performance z silnikiem V-6, które będzie ponownie dostępny jako sedan, kombi i Sportback.

Samochody sportowe się żegnają, A3 się kręci

Życie na pożyczonym czasie to dwie legendy marki ICE, TT i R8. TT ma zostać wycofany jeszcze w tym roku i nie widać żadnego potwierdzonego następcy, ale jeżeli nowy reżim w Wolfsburgu naprawdę poważnie myśli o przełomowych efektach synergii, Audi może jeszcze w końcu być w stanie sprzedawać przebudowane wersje TT w pełni elektryczny zamiennik Porsche 718 w przyszłym roku. Ponieważ charyzmatyczny silnik V-10 nie jest w stanie pokonać europejskich przeszkód w zakresie emisji, R8 wgryzie się w pył w przyszłym roku. Oczekuje się, iż jego w pełni elektryczny zamiennik, który może znaleźć drugie domy z Bentleyem i Lamborghini, będzie korzystał z architektury SSP61 opracowanej w Weissach.

Audi E3

Ilustracja autorstwa Christiana Schulte|Samochód i kierowca

Jednak A3 będzie działać — albo do 2026 r., kiedy jego sukcesor zastosuje zaawansowaną elektryczną platformę MEB+, albo do 2028 r., kiedy dostępne będą jeszcze bardziej wyrafinowane komponenty SSP3, którym towarzyszy VW. Bardziej wyrafinowany? Platforma Scalable Systems Platform podnosi stawkę elektryczną we wszystkich głównych działach, od zasięgu, przez czas ładowania, po gęstość energii. Następny A3 powinien być oznaczony jako E3, przełamując trend parzysty.

Redaktor współpracujący

Chociaż urodziłem się jako jedyny syn ornitologa i urzędnika pocztowego, od początku było jasne, iż obserwowanie ptaków i zbieranie znaczków nie jest moją bajką. Gdybym wiedział, iż Bóg chce, abym urósł do 180 cm wzrostu, wykluczyłbym też cokolwiek wspólnego z samochodami, które są winne kilku wypadniętych dysków, zerwanego więzadła i tej głupiej zgarbionej postawy za kierownicą Podczas gdy praca dozorcy w zoo w Aberdeen, przemyt tanich papierosów z Jugosławii do Niemiec i żenujące interludium z amatorskim zespołem teatralnym również nie przyniosły spełnienia, prowadzenie samochodu i pisanie o samochodach stało się o wiele lepszą opcją. , wiele lat później, gdy zbliżam się do moich 70. urodzin.Uwielbiam każdy aspekt mojej pracy, z wyjątkiem dalekich podróży kiepskimi liniami lotniczymi i mam nadzieję, iż to widać.

Idź do oryginalnego materiału