Przewodnik kupującego BMW F87 M2

1 rok temu

Jeśli masz BMW 1M, współczuję ci, synu. Cóż, nie, nie bardzo. Ale sukcesor tego samochodu, F87 BMW M2, był takim ulepszeniem i być może ostatnim prawdziwym dwudrzwiowym oldschoolowym coupe BMW. Jest zwinny i szybki, a jednocześnie zachowuje większość udogodnień, które są znakiem rozpoznawczym samochodów BMW M. Przez cały okres eksploatacji samochodu wprowadzono wiele zmian, a ten przewodnik dla kupujących pomoże ci uporządkować to, co może być ostatnim wspaniałym nowoczesnym małym samochodem BMW.

Zrozumienie BMW F87 M2 Coupe

Jak zwykle zaczynamy od POG, czyli poradników zamawiania produktów. F87 nie jest już produkowany, ponieważ zakończył produkcję w 2021 roku, a nowy G87 M2 ma zająć jego miejsce w 2023 roku.

M2 można było mieć w formie podstawowej w latach przed LCI:

Albo post-LCI

W 2021 roku BMW przez rok produkowało również M2 CS, specjalną edycję z unikalnymi akcentami, które wyróżniają go na tle innych.

Świetne miejsce do wykonywania swojej pracy.

Jaka jest różnica między zwykłym M2 a M2 Competition?

Modele LCI były dostępne tylko w specyfikacji konkurencji.

To pytanie jest powiązane z LCI modelu. M2 przed LCI były dostępne tylko jako… cóż, M2. Mieli silnik N55, siedzenia z BMW 335i i generalnie były mniej twarde.

Post-LCI M2 jest dostępny tylko jako model Competition. Ten M2 ma silnik S55 (405 koni mechanicznych w porównaniu z 369), sztywniejsze przednie zawieszenie z F8X M3 i M4, a jego układ kierowniczy, system kontroli stabilności i tylny mechanizm różnicowy zostały zmienione. Większe hamulce i nowe 19-calowe koła dopełniają wygląd zewnętrzny. Wewnątrz samochód ma zmienioną deskę rozdzielczą i siedzenia z M3. Model Competition 2019 ma podwyższoną cenę bazową o ponad 4000 USD w stosunku do samochodu z 2018 roku.

Oba samochody miały do ​​wyboru sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową DCT, ponownie zaczerpniętą z F8X.

Samochody Comp miały również nowe koła.
Samochody osobowe otrzymały nowe reflektory…
…i nowy, większy grill.
Samochód otrzymał zaktualizowaną deskę rozdzielczą w środku.

Jaka jest różnica dla LCI F87 M2?

Oryginalne M2 miało oddzielną, mniejszą osłonę chłodnicy i inne reflektory.

Odświeżony M2 zadebiutował w 2019 roku. Oprócz wspomnianych powyżej usprawnień wydajnościowych, LCI M2 otrzymał:

Szersza atrapa chłodnicy Większe wloty powietrza w przednim zderzaku Dwuskrzydłowe lusterka M z M3 Nowe opcje kolorystyczne Czerwony przycisk Start Dodano funkcję M Drive Mode (przyciski M1 i M2 na kierownicy). Ulepszone wykończenie wnętrza Konstrukcja przednich reflektorów

Model z 2018 roku otrzymał nowy projekt tylnych świateł LED, który został przeniesiony.

Wewnątrz oryginał miał siedzenia z modeli F30 Sport, choć otrzymał specjalny wytłoczony znaczek M.
Oryginalne wnętrze. Zwróć uwagę na brak przycisków M1 i M2 na kierownicy.
Rok przed pojawieniem się modelu Competition zainstalowano zmienione tylne światła LED.

N55 vs S55 w M2

N55 w oryginalnym M2.

BMW M oznacza swoje specjalne silniki z przedrostkiem „S”, a oryginalny M2 nie był z nim wyposażony. N55 wytwarzał 365 KM i 369 funtów na stopę, co czyniło go wówczas najmocniejszym sześciocylindrowym silnikiem innym niż S. Miał również ufortyfikowane elementy wewnętrzne z S55, więc to naprawdę nie był prosty przypadek „wzmocnienia rykiem!” od normalnego N55 w 335i.

Niektórzy twierdzą, iż N55 brzmi również lepiej, i to prawdopodobnie prawda, w zależności od gustu motoryzacyjnego.

S55 nie wymaga przedstawiania. Wytwarzał więcej mocy niż N55, ale przez cały czas był odstrojony od M3 i M5 (405 vs 444). To wciąż dodatkowe 40 koni i 37 lb-ft momentu obrotowego w porównaniu z M2 napędzanym N55.

N55 w M2 jest jednym z lepszych przykładów silnika i być może jest nieco bardziej niezawodny niż bardziej solidnie zaprojektowany S55. S ma zestaw problemów, których naprawa może być kosztowna, zwłaszcza piasta korby. Upewnij się, iż wykonano konserwację zapobiegawczą.

Co to jest F87 M2 CS?

CS otrzymał wyjątkowe koła i ekskluzywny lakier Misano Blue. Hamulce węglowo-ceramiczne były opcją.

Wraz z sukcesem samochodów F8X CS, BMW zdecydowało się dać generacji F M2 ostatni hurra w postaci CS. Posiadał specjalne wyposażenie, m.in.

Silnik S55 z M3, o mocy 444 koni (40 więcej niż w M2 Competition) Opcjonalne, matowo-złote koła z oponami gąsienicowymi Michelin Pilot Sport Cup 2 Kierownica obszyta alcantarą Dach z włókna węglowego o unikalnym splocie z innych produktów M Adaptacyjny amortyzatory, niedostępne w poprzednich M2 Opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne Zmniejszenie masy M2 Comp o 83 funty Dodatkowa Alcantara w desce rozdzielczej kabiny i na wstawkach siedzeń Unikalna maska ​​​​z włókna węglowego z odpowietrznikiem Wyższa cena podstawowa 84 595 USD Ekskluzywna opcja lakieru Misano Blue Usunięto podłokietnik wewnątrz, zastąpiony tapicerką Alcantara

Ta wyższa cena podstawowa (bez niektórych kluczowych opcji, takich jak złote koła i CCB) może Cię zatrzymać, ale na razie M2 CS to solidna inwestycja. Ładne egzemplarze kosztują ponad 100 000 $, co oznacza, iż ​​przynajmniej na jednym nie stracisz pieniędzy. Bring a Trailer opowiada tę samą historię, z jednym przykładem znacznie przekraczającym 110 000 $.

Tylko ty możesz wiedzieć, czy cena jest tego warta, ale jeżeli szukasz mojej opinii eksperta, M2 CS nie jest tak wyjątkowy jak M5 CS i lepiej byłoby, gdybyś wziął udział w konkursie M2 za znacznie mniej inwestycji .

Złote koła były opcją.
Dach i maska ​​​​z włókna węglowego były również dostępne wyłącznie w tym modelu.
Z tyłu samochód miał specjalny znaczek CS i czarny spojler.
We wnętrzu usunięto podłokietnik, a na jego miejscu umieszczono Alcantarę.

Części BMW M Performance do F87 M2

Katalog M Performance dla tego samochodu jest obszerny.

BMW ma obszerny katalog dla M2, być może więcej niż jakikolwiek inny samochód. Na szczególną uwagę zasługują błotniki, maska ​​i pokrywa bagażnika z włókna węglowego, które znacznie obniżyły wagę. Przychodzą niepomalowane.

Błotniki z włókna węglowego zmniejszają wagę i są unikalne dla M2.

BMW Indywidualne

Chociaż BMW nigdy nie potwierdziło przyczyny, M2 nie kwalifikowało się do programu indywidualnego (prawdopodobnie z powodu ograniczeń fabrycznych, w których zbudowano M2).

Wyszukiwarka internetowa ujawni kilka pojedynczych kolorów M2 CS, ale aby je zdobyć, musiałeś być Chrisem Harrisem lub ulubionym klientem BMW (naprawdę ulubionym).

To pozostawiło zwykłą (i bardzo ograniczoną) paletę kolorów. Alpine White była standardem, podczas gdy kolory Metallic dodawały 500 USD. LCI otrzymało dwa nowe kolory: Sunset Orange Metallic i Hockenheim Silver Metallic.

Galeria kolorów M2

Metaliczny pomarańczowy zachód słońca
Metaliczny niebieski Long Beach
Niebieski Misano (tylko CS)
biel alpejska
Srebrny metalik Hockenheim
Mineral Grey Metallic (z folią Xpel Stealth).

Gdzie go znaleźć i jak ważne jest wykonanie PPI

F87 M2 był produkowany od 2016 do 2021 roku. Nowy G87 M2 ma go zastąpić, a data premiery to kwiecień 2023 roku.

Rozważ rozpoczęcie poszukiwań u dealera BMW. Wiele F87 wciąż nie jest dzierżawionych, a ty chcesz spróbować znaleźć najlepszy możliwy egzemplarz, być może choćby jeszcze na gwarancji. Poza tym zajrzyj do sekcji Samochody i oferty oraz Przynieś przyczepę. BMW pojawia się cały czas na tych stronach i prawie zawsze jest w dobrym stanie.

Niezależnie od tego, gdzie ją znajdziesz, kontrola przed zakupem (PPI) ma najważniejsze znaczenie. Nie będę tu siedzieć i pisać, iż samochody BMW M są prowadzone przez anioły, używane wyłącznie do odbierania dziecka z żłobka lub zabierane tylko na randkę z twoim boo. Byłem z setkami z nich i chociaż 90% nie jest maltretowanych, wszystkie są mocno napędzane.

Osobiście trzymałbym się z dala od jakiegokolwiek zmodyfikowanego samochodu, zwłaszcza takiego, który jest dostrojony. Możesz to zrobić sam, a kto wie, jak bardzo „o przyspieszonym życiu” był poprzedni właściciel.

Jaka jest dobra cena za BMW F87 M2?

W przypadku używanych przykładów zawsze polecam zajrzeć do BaT, który pokazuje historię cen dla modelu: Przynieś przyczepę F87 M2 Szukaj.

Niski poziom 40 000 $ za przykład przed LCI, przy czym większość jest znacznie wyższa, oznacza, iż ​​​​powinieneś szukać nowszych przykładów, jeżeli to w ogóle możliwe. Spodziewaj się, iż F87 spadnie wraz z wiekiem, zwłaszcza gdy zostanie wydany nowy M2.

Przejście do Samochody i oferty pokazuje coś nieco innego: Wyszukiwanie samochodów i ofert M2.

Niektóre przykłady tutaj są starsze, z większym przebiegiem, więc niska cena 30 000 $ przy 87 000 mil wydaje się bardziej rozsądna. Ale nie jestem pewien, czy wziąłbym F87 z tak dużym zużyciem, bez względu na to, jak niezawodne są. I jeszcze…

Typowe problemy z F87 M2

Zawsze dokładnie oglądaj samochody.

M2 adekwatnie nie było straszne polegać na. Po pierwsze, jest tylko jedno przypomnienie dla całego pokolenia:

R/2020/352, z 7.12.2020 – W niektórych wtryskiwaczach może brakować elementów tłumiących, co mogłoby uderzać w przewody paliwowe i powodować nieszczelności

Nie jest to zły sposób na rozpoczęcie. W przypadku N55 typowe jest spalanie oleju. Ten w moim 335i przeciekał z prawie każdej uszczelki i uszczelki znanej ludzkości. Obejrzyj silnik z dużą ostrożnością. W szczególności uważaj na:

Awaria elektrozaworu VANOS Nieszczelna uszczelka obudowy filtra oleju Awaria pompy wodnej Przewód doładowania i doładowania odrywa się/pęka od przepustnicy Wyciek oleju z pokrywy zaworów

Czasami kierunkowskaz nie działa w M2 z tylnymi światłami LED (wstaw tutaj kiepski żart BMW), a czasami klakson przestaje działać (znowu, żarty mile widziane). Wreszcie, DCT może działać z potrząsaniem, drżeniem lub poślizgiem. Możesz rozwiązać ten problem, wybierając odpowiednią skrzynię biegów (6-biegową manualną).

W S55 jest to wspomniana piasta korby, która szczególnie lubi podnosić głowę w samochodach, które zostały dostrojone pod kątem większej mocy i doładowania.

Ogólnie rzecz biorąc, M2 nie ma niespodzianek, ponieważ cierpi z powodu tych samych niepowodzeń, jakie mają wszystkie BMW z turbodoładowaniem z tej epoki. Odrób swoją pracę domową, a samochód zapewni wiele bezproblemowych kilometrów.

M2 to świetny samochód klasy M pod każdym względem.

Czy powinienem kupić F87 M2?

Ludzie wydają się wskazywać na M2 jako samotną pozostałość BMW po minionej epoce i być może to prawda. Ale w tym samochodzie nigdy tak naprawdę nie jeździłeś – miał wszystkie funkcje zapewniające komfort, jakich można oczekiwać od samochodu BMW M. To mogło być najwolniejsze i najbardziej hałaśliwe, ale ma duszę.

Gdybym był na rynku, rozważałbym tylko model wyposażony w S55. LCI wyglądał znacznie lepiej, był szybszy i podniósł poziom wyrafinowania do tego, czego można się spodziewać w tym przedziale cenowym. Dostaniesz 90% M3 za 70% ceny – dobry interes.

Spodziewam się, iż nowy G87 będzie skokiem naprzód pod względem możliwości i wyrafinowania, podobnie jak inne samochody G, ale oznacza to, iż stracisz część tego, co czyniło ten M2 wyjątkowym. Złap jednego i rozkoszuj się faktem, iż być może staniesz się właścicielem ostatniego prawdziwego coupe BMW inspirowanego 2002 rokiem.

Witamy w Twojej bramie narkotykowej do świata M.

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału