Przewodnik kupującego BMW E92 M3

1 rok temu

Wśród tych stron nie ma bardziej uświęconego samochodu niż BMW E92 M3 Coupe. Jego jedyny w swoim rodzaju silnik V-8, smukły wygląd i komfort na długich dystansach sprawiły, iż był to premierowy luksusowy samochód wyczynowy swoich czasów. Samochód przeszedł typowe zmiany LCI (rok 2011 był szczególnie burzliwy), ale dobre części pozostały niezmienione przez cały czas. Ten przewodnik dla kupujących BMW pomoże Ci uporządkować to, co prawdopodobnie będzie jedynym M3 z ośmioma cylindrami pod maską.

Zrozumienie BMW E92 M3 Coupe

Przeczytaj moje podsumowanie pierwotnej własności tutaj.

Jak zwykle zaczynamy od POG, czyli poradników zamawiania produktów. E92 M3 był produkowany od 2008 do 2013 roku, a F82 M4 Coupe zastąpił go w 2014 roku.

Lata przed LCI obejmują:

I lata po LCI:

W tym przewodniku nie będziemy omawiać sedana ani kabrioletu. Seria produkcyjna E90 zakończyła się w 2011 roku, podczas gdy kabriolet E93 z twardym dachem był produkowany wraz z coupe w całym cyklu produkcyjnym. Wszystkie są prawie identyczne, ale tylko coupe otrzymało dach z włókna węglowego.

O to całe zamieszanie chodzi: 8400 obr./min.

Czy były zawody E92 M3?

Koła 359M były jedyną zewnętrzną wskazówką, iż M3 ma pakiet Competition.

Technicznie nie. Ale jeżeli szukasz historii powstania obecnych modeli BMW z wyposażeniem konkurencji, zaczyna się ona od E92 (E46 też to miał). W porównaniu do nowszych modeli ten był oswojony.

Począwszy od 2011 roku, modele post-LCI mogły dodawać do swoich samochodów ZCP (pakiet Ze Competition, tak, naprawdę). Za 2500 dolarów zawierał:

Nowe 19-calowe koła w stylu 359M Obniżony o 0,4 cala (10 mm) prześwit Zmieniony elektroniczny system tłumienia, który obejmuje większą zmienność amortyzatorów Zmieniony dynamiczny układ stabilizacji toru jazdy z trybem MDM, który pozwala na większy poślizg

Nie wprowadzono żadnych zmian w S65 V-8 ani w skrzyniach biegów. Było trochę zamieszania co do kutych kół w stylu 359M (broszura tak mówiła), ale są one po prostu odlewane i są podatne na wygięcia w dziurach. Kute koła są mocniejsze, więc pamiętaj, aby sprawdzić, czy koła są prawdziwe, jeżeli kupujesz M3 z 359.

Polerowane koła w stylu 220M były ulepszoną opcją, jeżeli nie otrzymałeś pakietu Competition.

Jaka jest różnica dla LCI E92 M3?

Samochody sprzed LCI miały tylne światła inne niż LED.
A oto jednostki LED. Można je doposażyć we wcześniejsze modele.

Model LCI był produkowany od 2011 roku, ale produkcja samochodu rozpoczęła się bardzo wcześnie, bo w kwietniu 2010 roku. Oprócz wspomnianej wcześniej dostępności pakietu Competition, modele LCI posiadały:

Zmieniona konstrukcja tylnych świateł LED Zaktualizowany moduł iDrive i kontroler iDrive Zmienione przyciski HVAC Przyciski podgrzewania siedzeń zostały przeniesione, aby zintegrować je z resztą HVAC.

Możesz zobaczyć oryginalne położenie przycisków ogrzewania siedzeń. Modele po 2011.5 przesunęłyby tutaj automatyczne uruchamianie/zatrzymywanie.
Modele post-LCI otrzymały niewielkie zmiany w etykietach przycisków. To jest panel przed LCI.
Oto panel post-LCI wraz ze zmienionym układem iDrive.

Rok 2011 był ważnym rokiem modelowym, w zależności od tego, kiedy został zbudowany:

W modelach 2011.5 wprowadzono poprawioną kombinację, która umożliwiała strumieniowe przesyłanie muzyki przez Bluetooth, oraz dodano funkcję automatycznego uruchamiania/zatrzymywania silnika. Modele 2011.75 dodały aplikacje BMW do systemu iDrive

Oryginalny system iDrive jest już bardzo przestarzałą jednostką.

Oprócz pakietu Competition jest to model BMW, który nie odniósł większych korzyści z aktualizacji LCI. Modele pre-LCI mogą zmodernizować tylne światła LED i chociaż aktualizacja iDrive jest fajną funkcją, w wieku ponad dziesięciu lat oba systemy są przestarzałe. Możesz tego wszystkiego uniknąć, kupując samochód z jednym garbem. Mówiąc o…

Co to jest pojedynczy i podwójny garb E92 M3?

Dwa garby.

Seria E9X 3 pojawiła się w czasie, w którym łączyła dwie generacje. E46 nie miał systemu iDrive, a F80 wymagał tego, ale możesz mieć swój E92 z (podwójnym garbem) lub bez (pojedynczy garb) iDrive. Garb po prostu odnosi się do kopców na desce rozdzielczej, aby pomieścić ekran i tablicę przyrządów.

Czy powstały jakieś specjalne wersje?

Edycje Lime Rock mogą przynosić duże pieniądze, ale nie mają żadnych znaczących zmian mechanicznych w stosunku do zwykłego M3 z pakietem konkursowym.

Raczej. Podczas gdy Europa dostała w pełni wyposażone M3 GTS, tutaj w Stanach mieliśmy tylko jedną „specjalną” edycję, która nie była choćby w przybliżeniu tak wyjątkowa. Dostajesz:

Lakier Fire Orange Black Koła 359 M (opcja) Standardowy pakiet Competition Kierownica z Alcantary i niektóre specjalne wykończenia wewnątrz Spojler z włókna węglowego i przednie spojlery

Nie ma tu nic, co mogłoby różnicować wrażenia z jazdy, ale Lime Rock Edition M3 są najlepszymi na rynku.

Części BMW M Performance do E92 M3

Wydech miał proste ścięte końcówki, w przeciwieństwie do walcowanych, oraz wygrawerowane logo M na każdym z nich. Widoczny jest tu również spojler z włókna węglowego.

Był to pierwszy samochód BMW M, który wszedł na rynek części zamiennych. Spoiler z włókna węglowego, przednie splittery i boczne lusterka, wraz z unikalnym układem wydechowym, były przyzwoitym pierwszym wysiłkiem.

Wydech M Performance został wykonany z materiału o nazwie Inconel, który jest bardzo mocnym, lekkim i odpornym na korozję stopem. Jednak pierwsza partia tłumików miała tendencję do pękania. (Dobra robota, BMW).

Wyszli z V2, więc po prostu sprawdź wcześniej system, aby upewnić się, iż nie jest zagrożony, jeżeli kupujesz wyposażonego w niego M3.

To może być dobre miejsce, aby powiedzieć, iż wiele osób wymienia standardową ręczną dźwignię zmiany biegów na jedną z F10 M5. Jest krótszy, wygląda lepiej i przez cały czas ma wtyczkę, która świeci w nocy. Instalacja jest łatwa, ale musisz przyciąć bagażnik, aby pasował do otworu dźwigni zmiany biegów w E92 i F10.

BMW Indywidualne

Niemcy poszli na całość z tym samochodem, więc było sporo indywidualnych kolorów, więcej niż jakikolwiek samochód M wcześniej.

Standardowa paleta kolorów pozostała w większości taka sama przez cały okres eksploatacji samochodu.

Galeria kolorów M3

Ognista pomarańcza
Interlago niebieski metalik
Jawa zielony metalik
Metaliczny szary kosmiczny
Czarny jak kruk
Srebrny metalik
biel alpejska
Żółty Dakar
E90 w kolorze Atlantic Blue (chyba – napisz do mnie, jeżeli to nie jest dokładne).
Imola czerwona

Gdzie go znaleźć i jak ważne jest wykonanie PPI

E92 M3 Coupe był produkowany od 2008 do 2013 roku. Było to ostatnie M3 Coupe, ponieważ BMW zastąpiło je M4 Coupe w 2014 roku.

Ze względu na wiek samochodu trudno byłoby znaleźć dobry egzemplarz u dealera BMW. Poza tym zajrzyj do sekcji Samochody i oferty oraz Przynieś przyczepę. BMW pojawia się cały czas na tych stronach i prawie zawsze jest w dobrym stanie.

Niezależnie od tego, gdzie ją znajdziesz, kontrola przed zakupem (PPI) ma najważniejsze znaczenie. Nie będę tu siedzieć i pisać, iż samochody BMW M są prowadzone przez anioły, używane wyłącznie do odbierania dziecka z żłobka lub zabierane tylko na randkę z twoim boo. Byłem z setkami z nich i chociaż 90% nie jest maltretowanych, wszyscy są twardzi (reklama powinna być).

Osobiście trzymałbym się z daleka od wszelkich zmodyfikowanych samochodów, zwłaszcza tych z doładowaniem. Możesz to zrobić sam, a kto wie, jak bardzo „bout dat boost life” był poprzedni właściciel lub kto wykonał pracę. Paragony z pracy mogą pomóc – jeżeli renomowany warsztat wykonał ulepszenia i jak najbardziej podoba ci się samochód.

Jaka jest dobra cena za BMW E92 M3?

W przypadku używanych przykładów zawsze polecam zajrzeć do BaT, który pokazuje historię cen dla modelu: Przynieś przyczepę E92 M3 szukaj.

Modele LCI są nieco droższe, a najbardziej popularne są edycje Lime Rock o niskim przebiegu. Poszczególne kolory również generują wyższą cenę. Na tym etapie nie powinieneś przepłacać oryginalnej ceny naklejki za E92, a prośba o ponad 100 000 USD za jedną doprowadzi tylko do rozczarowania. Samochód nie oferuje wrażeń z jazdy za 100 000 $, bez względu na to, jak dobry jest silnik.

Przejście do Samochody i oferty pokazuje coś nieco innego: Wyszukiwarka Samochody i oferty M3.

Niektóre sprzedano tutaj za znacznie mniej, zaledwie 18 000 USD, więc dobrze się przyjrzyj. jeżeli nie potrzebujesz nieskazitelnego egzemplarza, możesz kupić ekonomiczny samochód, dzięki czemu możesz przeznaczyć dużo pieniędzy na naprawy silnika.

Z reguły bardziej pożądane są samochody z pojedynczym garbem. E92 był również pierwszym samochodem M z dachem z włókna węglowego, więc jeżeli zdecydujesz się na szyberdach, Twój samochód będzie wart nieco mniej. Slick top E90 to sedany bez szyberdachu, a te są bardziej pożądane, ponieważ nie miały opcji dachu z włókna węglowego.

Jest jeszcze jedna rzecz, która robi wielką różnicę…

Typowe problemy z E92 M3

Chodź, będzie dobrze. Nie bój się.

Łożyska korbowodowe S65

Łożyska korbowodowe. Niezależnie od tego, czy jest to wada konstrukcyjna z fabryki, czy nawyki poprzednich właścicieli, łożyska S65 naprawdę chcą posmakować otwartego nieba. Uznałbym to za „niezbędne” przy zakupie lub coś, co powinieneś zrobić sam w zaufanym sklepie, gdy tylko odbierzesz dostawę. BMW jest świeżo po S65. jeżeli samochód, który kupujesz nie miał ukończonego serwisu, wiedz, iż w zależności od sklepu może to kosztować około 2500 USD. Odpowiednio obniż swoją ofertę.

Drugim „dużym” są siłowniki korpusu przepustnicy. Jak każdy inny samochód M, ten V-8 ma indywidualne korpusy przepustnic, a te zawory motylkowe są kontrolowane przez dwa siłowniki. To kiepska konstrukcja BMW – koła zębate w środku są wykonane z plastiku i są narażone na ekstremalne warunki pracy silnika ze względu na umiejscowienie na silniku, przez co stają się kruche i psują się. Nie ma ustalonego dystansu ani wieku, kiedy idą, ale najlepiej jest wymienić oba w tym samym czasie.

Wszystko inne

Kolejnym zabawnym elementem jest zawór kontrolny biegu jałowego. jeżeli tak się stanie, samochód będzie pracował na biegu jałowym z grubsza i nieregularnie, a nowy kosztuje około 800 USD.

Świece zapłonowe i pakiety cewek mogą czasem powiedzieć do widzenia. Jest to dość łatwy problem do samodzielnego rozwiązania, jeżeli masz skłonności mechaniczne, ale po samodzielnym wykonaniu usługi nie jest to zabawne. Cylindry z tyłu są szczególnie ekscytujące. Twój klucz nasadowy będzie wyglądał jak ramię transformatora. Będziesz także potrzebował zręczności jednego z nich.

Wreszcie, samochód lubi rozładowywać akumulator, jeżeli stał przez dłuższy czas. Rozważ ładowarkę podtrzymującą, jeżeli planujesz dać jej długi okres odpoczynku, tak jak ja tutaj.

Czy warto kupić E92 M3?

To jest dla Hall of Fame.

Powyższe może wyglądać przerażająco, ale to jeszcze jeden powód, aby znaleźć tańszy z większą liczbą mil. Będziesz mógł sam wykonać pracę i odświeżyć samochód, mając własny umysł.

Myślę, iż najlepszym miejscem dla tego samochodu jest około 25-30 000 $. Umożliwi to oczyszczenie samochodu i uzyskanie mechanicznego dźwięku do punktu, w którym będzie kuloodporny. Stamtąd możesz dodać mocy dzięki doładowania lub po prostu zachować ją bez zmian i cieszyć się tą wolnossącą dobrocią. Tak czy inaczej, jesteś w szybkim, nowoczesnym M3 za mniej niż nowy, w przeciwieństwie do niektórych cen F8X.

Poza tym może to być mój ulubiony samochód M. To zdecydowanie moja ulubiona M3. jeżeli mówisz, iż nowoczesne samochody są szybsze, mijasz się z prawdą. Może E92 M3 nie jest dla ciebie.

Jest dla ludzi, którzy opuszczają szyby, znajdują tunel, wrzucają trzeci bieg i uderzają. Wynikowy dźwięk jest tym, czym samochód M powinien zawsze brzmieć, ale teraz wiemy, iż tak nie jest.

Niech żyje wysokoobrotowy samochód M.

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału