Przełom to mało powiedziane. Czy tak będzie wyglądać całkowicie nowa Toyota Corolla?

4 godzin temu

Premiera nowej Toyoty Corolli zbliża się wielkimi krokami. A już od dłuższego czasu mówi się, iż będzie to jedno z najbardziej przełomowych wcieleń japońskiego kompaktu. Zaskakujący prototyp – którego zdjęcia właśnie trafiły do sieci – tylko to potwierdza.

Corolla to niezwykle ważne auto nie tylko dla Toyoty, ale również dla polskich klientów. Od lat jest bowiem najlepiej sprzedającym się samochodem w naszym kraju. W całym 2024 roku skusiło się na nią 29 487 klientów, natomiast w tym roku, od stycznia do końca września – 16 046.

Toyota Corolla w aktualnym wydaniu to najchętniej kupowany model nad Wisłą. fot. archiwum

Ale obecna, siódma generacja Toyoty Corolli jest już na rynku od 2018 roku, więc najwyższy czas na debiut następcy. Ten ma się pojawić w przyszłym roku i stanowić najbardziej radykalną zmianę w historii tego modelu.

https://magazynauto.pl/testy/toyota-corolla-ts-kombi-i-volkswagen-golf-variant-hybrydowe-kombinacje-porownanie,aid,4609

Na razie jako koncept

Premiera zupełnie nowego konceptu, zwiastującego ósme wcielenie najpopularniejszego modelu w Polsce, nastąpi na targach motoryzacyjnych Japan Mobility Show 2025, rozpoczynających się 29 września od dni prasowych.

Auto, którego zdjęcia już trafiły do internetu, zwraca uwagę tym, iż wygląda na podejrzanie bliskie wersji produkcyjnej. Ma zwykłe lusterka boczne, klasyczne proporcje i... klapkę paliwa, umieszczoną z boku przedniego nadkola.

To mocna sugestia, iż mamy do czynienia z autem elektrycznym lub hybrydą plug-in, choć Toyota na razie nie zdradziła żadnych informacji technicznych.

Krótka maska, ostre linie i odważne przetłoczenia zdradzają za to zupełnie nowy język stylistyczny Corolli – taki, którego Toyota unikała przez dekady. Przekaz jest jasny – nowe wcielenie japońskiego bestsellera może mieć o wiele więcej charakteru niż wszystkie wcześniejsze razem wzięte.

https://magazynauto.pl/testy/toyota-corolla-1200-coupe-zapomniany-wstep-do-japonskiego-sukcesu,aid,4431

Z Priusem było podobnie

Prawdę mówiąc, koncepcyjna Corolla wygląda na zbyt „dopracowaną”, aby nie zwiastowała wyglądu modelu seryjnego. Toyota już nieraz stosowała podobny zabieg – na przykład przy nowym Priusie, który w wersji studyjnej prezentował się niemal identycznie jak wersja seryjna.

https://magazynauto.pl/testy/toyota-prius-phev-ekologia-wcale-nie-musi-byc-nudna-test,aid,3738

Najbardziej intrygującym elementem konceptu Corolli jest wspomniana klapka w przednim nadkolu. To typowe dla samochodów elektrycznych, ale – jak już wspomnieliśmy wcześniej – nie można wykluczyć, iż chodzi o wariant plug-in.

Koncept Corolli, jak to koncept, wygląda bardzo nowocześnie. W ilu procentach odpowiada autu seryjnemu? Czas pokaże. fot. Toyota

Tyle iż taka rola w gamie Toyoty już należy do Priusa. Z drugiej strony trudno uwierzyć, żeby Japończycy całkowicie porzucili silniki spalinowe. W końcu Corolla to najlepiej sprzedający się samochód w historii motoryzacji – z ponad 50 mln egzemplarzy, jakie trafiły do klientów.

Ograniczenie jej wyłącznie do napędu elektrycznego byłoby biznesowym samobójstwem. Poza tym Japończycy od lat otwarcie wyrażają sceptycyzm wobec pełnej elektryfikacji rynku, więc przyszłość spalinowych wersji wydaje się niezagrożona.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/elektryczne-auta-sportowe-nie-sa-fajne-byly-szef-toyoty-tlumaczy-dlaczego,aid,5166

Auto spalinowe lub elektryczne?

Ciekawym tropem jest to, iż Toyota od pewnego czasu testuje nowy, ultrakompaktowy czterocylindrowy silnik, który mógłby znaleźć się właśnie pod krótką maską tego konceptu. jeżeli tak, przyszła Corolla może zaoferować jednocześnie warianty czysto spalinowe oraz w pełni hybrydowe.

Taka strategia nie byłaby niczym nowym – wystarczy spojrzeć na Lexusa ES, który w wersji hybrydowej i elektrycznej wygląda praktycznie identycznie. Toyota mogłaby powtórzyć ten manewr, oferując „bliźniacze” wersje z różnymi źródłami napędu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-lexus-es-napedy-wyposazenie-ceny-w-polsce,aid,5582

Toyota Corolla w Polsce występuje w tej chwili w trzech wersjach nadwoziowych – jako hatchback, kombi oraz sedan. Ceny? Najmniej aktualnie trzeba zapłacić za hatchbacka, bo 118 000 zł. Sedan kosztuje 118 100 zł, a kombi – 119 900 zł.

Co istotne, wszystkie Corolle są wprawiane w ruch przez hybrydowy układ napędowy o mocy 140 KM lub 178 KM. Sedan jest oferowany wyłącznie z pierwszym z nich.

Idź do oryginalnego materiału