Przejedzie ze 120 km na prądzie i 500 na benzynie. Największy SUV Skody ma wiele niespodzianek

4 godzin temu
Przez dwa miesiące będziemy testować największy SUV Skody - odświeżoną wersję Kodiaqa, ale z małym bonusem, bo z napędem na wtyczkę. Co ma do zaoferowania? Jak się prezentuje? Oto bohater naszego testu.


Nowa Skoda Kodiaq to kontynuacja sukcesu pierwszej generacji, która od debiutu w 2016 roku sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy, Samochód zyskał bardziej wyrazisty i muskularny wygląd, podkreślony przez nowe, dzielone reflektory Full LED, większy, heksagonalny grill oraz przeprojektowane zderzaki.

Z tyłu znajdziemy charakterystyczne dla marki światła w kształcie litery "C", które teraz są jeszcze bardziej smukłe i nowoczesne. No zobaczcie sami, jak prezentuje się bohater naszego testu długoterminowego.

Ciekawie wygląda też wnętrze odświeżonego Kodiaqa - jest eleganckie, komfortowe i praktyczne. Pełno w nim także schowków oraz ciekawych rozwiązań jak czyścik do ekranu, rozkładany uchwyt na kubki czy też pokrętło Smart Dials.

Imponujące wymiary i przestrzeń


Nowa Skoda Kodiaq urosła w stosunku do poprzednika, co przekłada się na jeszcze większą przestronność w kabinie i rekordowy w klasie bagażnik. Inżynierom udało się wygospodarować dodatkowe centymetry, które z pewnością docenią rodziny. Wersja hybrydowa iV, ze względu na umiejscowienie baterii, oferuje nieco mniejszą, ale wciąż imponującą przestrzeń bagażową.

Długość: 4758 mm


Szerokość: 1864 mm


Wysokość: 1659 mm


Rozstaw osi: 2791 mm


Pojemność bagażnika (wersja 5-osobowa): 910 l (745 l w wersji iV)


Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 2105 l (1945 l w wersji iV)



Silnik i osiągi: Elektryczna rewolucja w Kodiaqu


Największą nowością w gamie napędowej jest debiut wersji Kodiaq iV, czyli hybrydy plug-in. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy na co dzień chcą poruszać się bezemisyjnie, a jednocześnie zachować swobodę dalekich podróży dzięki silnikowi spalinowemu.

1.5 TSI iV (plug-in hybrid):


Moc systemowa: 204 KM


Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna DSG


Napęd: na przednią oś


Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s


Prędkość maksymalna: 210 km/h



Dzięki zastosowaniu dużej baterii nowa Skoda Kodiaq iV oferuje jeden z największych zasięgów w trybie elektrycznym w swojej klasie. To pozwala na codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy na zakupy bez zużycia kropli benzyny.

Pojemność baterii: 25,7 kWh (brutto)


Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP): do 120 km


Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,4 l/100 km


Ładowanie: z mocą do 11 kW (AC) oraz do 50 kW (DC)



Cennik i wersje wyposażenia


Nowa Skoda Kodiaq iV jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: bogato wyposażonej Selection oraz usportowionej Sportline.

Kodiaq 1.5 TSI iV 204 KM DSG Selection: od 214 400 zł


Kodiaq 1.5 TSI iV 204 KM DSG Sportline: od 231 500 zł



Wyposażenie standardowe wersji Selection:


Podstawowa wersja Selection oferuje sensowne wyposażenie, które zadowoli choćby wymagających kierowców. Na pokładzie znajdziemy m.in.:

Bezpieczeństwo: Czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, systemy Lane Assist, Front Assist, rozpoznawanie znaków drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z Manoeuvre Assist.

Komfort: Trzystrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic, bezkluczykowy system obsługi samochodu Kessy Full, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, podgrzewane fotele przednie.

Multimedia: System Infotainment z 10-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth, 8 głośników, Smartlink (bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto), cyfrowy zestaw wskaźników Virtual Cockpit 10,25".

Wygląd zewnętrzny: 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory Full LED, relingi dachowe w kolorze srebrnym.

Wnętrze: Wnętrze Design Loft, oświetlenie ambientowe, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne.


***


Jak Skoda Kodiaq iV sprawi się w naszym teście? Już niebawem do tego wrócimy. Na początek parę ciekawostek po pierwszych kilku dniach jazd:

Idź do oryginalnego materiału