Przejedź się! Demonstracyjne Porsche 911 Carrera 4 GTS w Porsche Centrum Sopot

2 godzin temu

Cykl „Przejedź się!” rozpoczęło Porsche 911 i gwałtownie ta historia zatoczyło koło. W tej odsłonie przedstawiamy kolejny interesujący samochód testowy, który jest dostępne dla potencjalnych nabywców w Trójmieście. To Porsche 911 Carrera 4 GTS w nietypowym kolorze Cartagena Yellow Metallic.

Cartagena Yellow Metallic to kolor z palety lakierów Legend. Porsche oferowało go w bardzo podobnej formie już w latach 60-tych. Wówczas nazywał się Lido Gold i był oferowany w modelach 911 i 912 w latach 1966-1968. Opisuje się go jako „kość słoniową z domieszką żółtozielonego”.

Sama 911-tka to samochód tak kultowy, iż nie trzeba go przedstawiać. Ale warto wspomnieć o wersji napędowej 4 GTS. Ma ona innowacyjny, lekki napęd T-Hybrid z nowo opracowanym 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 l, elektryczną turbosprężarką oraz jednostką elektryczną. Dostarcza 541 KM mocy, a moc w tym egzemplarzy płynie do wszystkich czterech kół.

Jako podstawę do zaprojektowania napędu hybrydowego dla nowych wariantów 911 Carrera GTS inżynierowie Porsche wykorzystali wiedzę zdobytą w świecie wyścigów samochodowych.

Układ napędowy obejmuje silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, zintegrowany z nową, wzmocnioną ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Już na biegu jałowym wspomaga on spalinowego boksera dodatkowym momentem obrotowym, o wartości do 150 Nm, i zapewnia do 40 kW dodatkowej mocy. Porsche łączy oba silniki elektryczne z lekkim, kompaktowym akumulatorem wysokiego napięcia, który rozmiarem i masą odpowiada konwencjonalnemu akumulatorowi rozruchowemu 12 V, ale przechowuje do 1,9 kWh energii (brutto) i działa pod napięciem 400 V. A

Sercem napędu T-Hybrid jest nowo opracowany silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra. Układ wysokiego napięcia umożliwia elektryczne zasilanie sprężarki klimatyzacji i rezygnację z napędu pasowego, dzięki czemu jednostka jest znacznie bardziej kompaktowa. W ten sposób powstała nad nią przestrzeń dla falownika impulsowego i przetwornicy DC/DC. Większa średnica cylindra (97 mm) i zwiększony skok tłoka (81 mm) przekładają się na wzrost pojemności skokowej względem poprzednika o 0,6 litra.

Bez elektrycznego wspomagania bokser generuje moc 485 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Moc systemowa wynosi 541 KM, a systemowy moment obrotowy to 610 Nm. Przyrost mocy w stosunku do poprzednika wynosi 61 KM.

Prezentowany egzemplarz dostępny do jazd testowych w Porsche Centrum Sopot wyceniony jest na 1 078 496 zł.

Pamiętaj! Samochody przeznaczone do jazd testowych udostępniane są tylko osobom faktycznie zainteresowanym zakupem danego modelu.

Nie można ich wynająć, a możliwość odbycia jazdy testowej zależy od regulaminu danego przedstawicielstwa.

Idź do oryginalnego materiału