PROTON X90 otrzymuje podgląd multimediów

1 rok temu

Wczoraj, 28 marca 2023 r., PROTON zaprezentował mediom długo oczekiwany SUV X90 w swoim studiu stylistycznym Shah Alam. Jest to model pojazdu elektrycznego z 7-miejscową łagodną hybrydą (MHEV). Jest to wejście PROTON na rynek pojazdów nowej energii (NEV) i rozpoczyna ich drogę do redukcji emisji dwutlenku węgla poprzez przyjęcie ekologicznej technologii silników w celu ustanowienia nowego standardu w zrównoważonej mobilności.

PROTON X90 to trzeci model serii X firmy PROTON, która jest w tej chwili liderem rynku SUV-ów w Malezji i jest serią, która odmłodziła PROTON w oczach malezyjskiej publiczności. X90 zostanie zmontowany w PROTON Tanjung Malim wraz z PROTON X50 i PROTON X70.PROTON twierdzi, iż X90 będzie dostępny w czterech wariantach, od standardowego do flagowego. Największy SUV PROTON oferuje teraz przestrzeń i wszechstronność w konfiguracji 7-osobowej, ale jest również dostępny jako 6-osobowy z oddzielnymi fotelami w drugim rzędzie dla tych, którzy chcą przestrzeni i luksusu dla pasażerów z tyłu.

Oparty na innym SUV-ie Geely, nowy model jest oczywiście większy niż X70 (nieco szerszy i dłuższy na dodatkowe siedzenia), a także jest jakoś niżej. Najprawdopodobniej dlatego, iż został zaprojektowany jako 7-osobowy, a zatem jest łatwiejszy do wsiadania i wysiadania niż X70 (który wydaje się być najwyżej jeżdżącym spośród wszystkich 50, 70 i 90 SUV-ów). X90 ma przeprojektowany Ethereal Bow płynący między ramkami reflektorów, tworząc mocny i harmonijny wygląd, który mówi, iż chce być uważany za pojazd premium. PROTON mówi, iż kratka ma diamentowe kształty inspirowane wzorami Songket, co ujawnia charakterystyczne powtarzające się wzory wymyślonego przez nich projektu Infinite Weave. To ewolucyjne DNA projektu zostało zainspirowane malezyjskim rzemiosłem i bogatym dziedzictwem kulturowym.

Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych pojazdów w 2023 r., bezpieczeństwo jest dla tego modelu najważniejsze, ponieważ jest on wyposażony w nowe funkcje, takie jak system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), który wykrywa zbliżające się pojazdy podczas cofania dzięki tylnego czujnika radarowego, system ostrzegania przed kolizją z tyłu (RCW), który ostrzega kierowcę o potencjalnym najechaniu na tył pojazdu, oraz informacje o znakach drogowych (TSI), które wykrywają i wyświetlają znaki drogowe. PROTON X90 to pierwszy pojazd marki wyposażony w te inteligentne funkcje bezpieczeństwa. Wszystkie typowe rzeczy związane z bezpieczeństwem aktywnym dla czegoś, co rzekomo jest przeznaczone do kategorii premium.SUV może się również pochwalić 10-calowym wyświetlaczem LCD, zapewniającym łatwy do odczytania i intuicyjny cyfrowy interfejs użytkownika. Jednostka informacyjno-rozrywkowa we flagowym wariancie PROTON X90 jest wyposażona w 12,3-calowy wyświetlacz z wydajnym procesorem EO2. Jest to jak dotąd największa i najbardziej zaawansowana jednostka dostępna w pojazdach marki PROTON.

Interesującą częścią jest wariant z systemem 48V EMS. Wraz z X90 rozpoczyna elektryfikacyjną podróż PROTON. Częścią układu napędowego X90 jest innowacyjny 48-woltowy system synergii silnika elektrycznego (EMS), który bezproblemowo integruje sześć kluczowych komponentów, w tym 48-woltowy silnik z rozrusznikiem pasowym (BSG), przetwornicę DCDC, akumulator litowo-jonowy 48 V, system zarządzania akumulatorem , system hamowania rekuperacyjnego i system sterowania modułem hybrydowym.

System nie tylko zwiększa oszczędność paliwa i obniża emisje, ale także zapewnia dodatkową moc i moment obrotowy w celu poprawy osiągów. Jest to zrównoważony pojazd, który oferuje wyjątkowe osiągi i przyjazność dla środowiska u podstaw, oferując bezwysiłkowe przyspieszanie, łatwe wyprzedzanie i płynne wybiegi. Łącząc 48-woltowy system EMS i wielokrotnie nagradzany silnik 1,5 l TGDi, PROTON X90 zapewnia łączną moc 190 KM i 300 Nm. 48-woltowy EMS zapewnia dodatkowe zwiększenie mocy o 13 KM i 45 Nm, co czyni go mocną, a jednocześnie ekonomiczną opcją dla trzyrzędowego SUV-a. Jest on połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT) zoptymalizowaną pod kątem nowego systemu, co zapewnia dynamiczną, pewną i płynną jazdę.

Co myślę o X90? Widziałem go już w Dolinie Klang przed tym wydaniem i myślę, iż podoba mi się większy SUV PROTON, który faktycznie jest niższy niż X70 i mieści siedem osób. Jednym z powodów, dla których podoba mi się niższa wysokość jazdy, jest to, iż kogo żartujemy, jeżeli mówimy, iż chcemy X70 do jazdy w terenie? Kupiłbym taki do jazdy w 99% po mieście i nie wymagam zwiększonej wysokości jazdy (dobre tylko wtedy, gdy zalewa lub chcę ograniczyć podskakiwanie przed łobuzami drogowymi lub tego rodzaju).

Niższa wysokość jazdy jest więc mile widziana (widziałem to na drodze i wygląda jak SUV wielkości Kia Sorento / Hyundai Santa Fe lub tylko nieco większy) i jest również mile widziany, ponieważ PROTON zajęło tak cholernie dużo czasu, aby wymyślić wszystko -nowy trzeci model od Geely. Ostatnim prawdziwym nowym samochodem był X50 i od tego czasu nie wprowadzono nic nowego. Oczywiście wciąż nie ma nowych sedanów ani hatchbacków dla tych z nas, którzy preferują mniejsze samochody lub tradycyjne sedany.

Tak czy inaczej, X90 pojawi się wkrótce, a ci, którzy chcą zobaczyć nowego SUV-a PROTON X90 z pierwszej ręki, będą mieli swoją szansę podczas serii sesji pokazowych w sześciu miastach, które rozpoczną się 8 kwietnia 2023 r. Sesje zapewnią publiczności możliwość zapoznania się z pojazdem i jego wyposażeniem, a dla chętnych do rezerwacji egzemplarza najnowszego modelu Proton już niedługo zostaną otwarte księgi zamówień, więc wypatrujcie ogłoszenia.



Idź do oryginalnego materiału