Produkcja Volkswagena Polo w Europie bliska końca. Zamiast niego elektryczne SUV-y

1 tydzień temu

Można odnieść wrażenie, iż nie jest to najlepsza decyzja z perspektywy tendencji rynkowych, ale pamiętajmy, iż przygotowanie się do realizacji takich pomysłów może trwać choćby kilka lat.

To też oznacza, iż producent mógł dać zielone światło zmianom, gdy jeszcze nie przewidywano spadków popytu na auta elektryczne. A ten trwa na Starym Kontynencie od czterech miesięcy. Tak czy inaczej, produkcja Volkswagena Polo w Europie zostanie niedługo zakończona.

To jednak nie oznacza, iż miejski model niemieckiej marki całkowicie kończy swój żywot – nic bardziej mylnego. Wciąż będzie wytwarzany, tyle iż w Południowej Afryce – mówiąc dokładniej, w Kariega, gdzie mieści się fabryka VW.

Jest to jednak zamknięcie ważnego etapu. Hiszpańskie zakłady wyprodukowały aż 8,4 miliona Polo w ciągu ostatnich czterech dekad. Mówimy więc o ikonicznym miejscu, które niedługo dostanie zupełnie nowe zadania.

Produkcja Volkswagena Polo poza Europą

Zakłady w Pampelunie zostaną zrestrukturyzowane (ten proces już trwa), by przygotować je do produkcji elektrycznych SUV-ów. Niektórzy uważają, iż to może być błąd, który dla lokalnego przemysłu będzie dotkliwy w dłuższej perspektywie. Chodzi o potencjalne zmniejszenie zatrudnienia.

Wiele zależy jednak od popytu. o ile produkcja Volkswagena Polo w Hiszpanii została usunięta na rzecz modeli, które zdobędą dużą popularność, to nie musi być obaw o zatrudnienie – przynajmniej nie z powodu ograniczenia podaży.

Volkswagen Polo

Trzeba również uczciwie przyznać, iż sprzedaż Polo na Starym Kontynencie wyraźnie spada od kilku lat. Jaka jest tego przyczyna? Z pewnością duże znaczenie ma wewnętrzna konkurencja. T-Roc, który nie kosztuje o wiele więcej oferuje większe wnętrze i modniejsze nadwozie.

Poza tym, cena też gra rolę. Podstawowe Polo po promocjach to wydatek niemal 90 tysięcy złotych. Klient otrzymuje za to egzemplarz z 80-konnym silnikiem, pięciobiegową skrzynią i bazowym wyposażeniem. Trudno więc mówić o bardzo korzystnej ofercie w porównaniu do potencjalnych rywali. Polo pozostanie jednak jednym z najważniejszych model i historii marki z Wolfsburga. I obawiamy się, iż ID.2 nie odniesie tak dużego sukcesu.

Idź do oryginalnego materiału