Producent elektrycznej ciężarówki USPS buduje także roboty śmieciarskie i strażaków elektrycznych

cyberfeed.pl 2 dni temu


Oshkosh, 108-letnia amerykańska firma produkująca pojazdy wojskowe i inny sprzęt specjalistyczny, ma wielkie plany wobec Twojej okolicy.

Firma po raz pierwszy pojawiła się na targach CES w Las Vegas, aby ogłosić wprowadzenie szeregu nowych komercyjnych pojazdów elektrycznych, w tym wozów strażackich i śmieciarek typu plug-in, a także technologii opartej na sztucznej inteligencji, która według niej uczyni te pojazdy bezpieczniejszymi i wygodniejszymi.

Być może znacie firmę Oshkosh, firmę cieszącą się dużą wiarygodnością jako wykonawca sektora obronnego, z kontraktu z Pocztą Stanów Zjednoczonych na budowę pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka pocztowa. W ubiegłym roku, The Poczta Waszyngtońska zgłoszone iż projekt był pogrążony w opóźnieniach, a na listopad dostarczono do USPS jedynie 93 ciężarówki.

1/3

Nowa śmieciarka napędzana sztuczną inteligencją firmy Oshkosh i robot śmieciarski HARR-EZdjęcie: Oshkosh

1/3

Nowa śmieciarka napędzana sztuczną inteligencją firmy Oshkosh i robot śmieciarski HARR-EZdjęcie: Oshkosh

Jednak pomimo tych opóźnień firma Oshkosh uważa, iż ​​jest dobrze przygotowana do pomocy w budowie pojazdów specjalnych nowej generacji i twierdzi, iż planuje ostatecznie dostarczyć firmie USPS 165 000 pojazdów, z czego aż 70 procent będzie elektrycznych. Firma ogłosiła również plany budowy różnorodnych pojazdów elektrycznych i autonomicznych dla lotnisk, w tym robota do obsługi ładunków i pojazdów elektrycznych na place budowy.

Jednak „sąsiedzkie” pojazdy elektryczne, jak je nazywa Oshkosh, mają szansę stać się najbardziej widoczne i najbardziej wpływowe, jeżeli firmie uda się je zbudować.

Pierwszym zaprezentowanym dzisiaj pojazdem jest McNeilus Volterra ZFL, w pełni elektryczna śmieciarka ładowana od przodu z systemem wykrywania pojemników na śmieci opartym na sztucznej inteligencji. Czujniki wykrywają lokalizację pojemników na śmieci i komunikują się z ciężarówką, aby zapewnić jej dokładne ustawienie. Następnie zostaje uruchomione ramię robota, które chwyta pojemnik i podnosi go w celu wyrzucenia śmieci. Firma Oshkosh wdraża także nowy, oparty na sztucznej inteligencji, wizyjny system skażenia, który będzie identyfikować i usuwać przedmioty, które nie nadają się do strumieni odpadów lub recyklingu.

1/3

Firma oferuje szeroką gamę wyspecjalizowanych pojazdów elektrycznych, w tym śmieciarki, samochody do dostarczania poczty i wozy strażackie. Zdjęcie: Oshkosh

1/3

Firma oferuje szeroką gamę wyspecjalizowanych pojazdów elektrycznych, w tym śmieciarki, samochody do dostarczania poczty i wozy strażackie. Zdjęcie: Oshkosh

A skoro mowa o robotach, firma Oshkosh wprowadziła HARR-E, autonomicznego elektrycznego robota do zbierania śmieci, który ma zapewniać odbiór śmieci i materiałów do recyklingu na żądanie za pośrednictwem aplikacji na telefona lub wirtualnego asystenta domowego, takiego jak Amazon Alexa.

Robot „sprawia, iż ​​usuwanie śmieci jest tak proste, jak zamawianie Ubera lub Lyfta bezpośrednio z domu” – powiedział Jay Iyengar, dyrektor ds. technologii w firmie Oshkosh. HARR-E jest uruchamiany z centralnego obszaru zbiórki śmieci w okolicy i autonomicznie kieruje się do domu mieszkańca w celu odbioru, po czym wraca do bazy w celu rozładunku i naładowania baterii.

„Wywóz śmieci tak łatwy, jak zamówienie Ubera lub Lyfta prosto z domu”

Z myślą o strażakach firma Oshkosh wprowadza nowy system łagodzenia skutków kolizji, w uproszczeniu CAMS, którego zadaniem jest informowanie pracowników służb ratunkowych, kiedy można bezpiecznie opuścić pojazdy. Według Iyengara „CAMS wykorzystuje zaawansowany zestaw kamer i czujników radarowych ze sztuczną inteligencją, aby dokładnie wykrywać trajektorię, prędkość i bliskość jadących pojazdów w stosunku do zaparkowanego pojazdu uprzywilejowanego. CAMS może powiadomić o zbliżającej się kolizji z wyprzedzeniem od dwóch do trzech sekund, zapewniając dodatkową warstwę bezpieczeństwa podczas działań drogowych.

To ambitny pakiet technologii. Oshkosh twierdzi, iż sprosta temu zadaniu. Jednak polityczne trudności, w tym obietnice prezydenta-elekta Donalda Trumpa wyeliminować miliardy dolarów z zachęt do pojazdów elektrycznychmoże utrudnić osiągnięcie sukcesu.

Mimo to dyrektorzy Oshkosh starali się prognozować optymistyczne prognozy. „Opinie na temat pierwszego pojazdu są fantastyczne” – powiedział dyrektor generalny firmy Oshkosh, John Pfeifer, o nowej ciężarówce dostawczej USPS. „W wielu publikacjach pisano o reakcji przewoźnika pocztowego na pierwsze pojazdy. Ale idzie wyjątkowo dobrze.”



Source link

Idź do oryginalnego materiału